12 Jul 2012

Pelik, Tiada Ahli Keluarga & Sahabat Hadir Di Upacara Pengebumian Khalil Afandi

Polis Urus Jenazah Blogger

Serdang: Upacara pengebumian Khalil Afandi Abd Hamid berlansung dalam keadaan penuh tanda-tanya apabila hanya anggota polis dan ahli jawatnkuasa Masjid Universiti Putra Malaysia (UPM) yang dilihat menguruskan jenazahnya di Tanah perkuburan Islam di UPM di sini semalam.

Tiada seorang pun kelibat ahli keluarga dan sahabat Allahyarham hadir pada upacara tersebut.

Salah seorang ahli keluarga Khalil Afandi memberitahu, isteri lelaki itu tidak membenarkan seseipa pun hadir pada upacara tersebut.

"Isteri dia sudah pesan kepada kami supaya tidak satang termasuk rakan baiknya," dakwanya ketika ditemui di rumahnya Taman Lindungan Jaya, Petaling Jaya.

Jenazah Khalil tiba di Masjid UPM pada waktu Maghrib dan dibawa terus ke tanah perkuburan dengan diiringi 10 anggota polis dan dua buah kereta peronda milik pasukan keselamatan UPM.

Masalah timbul apabila tidak ada seseiapa yang dapat mengangkat jenazah ke liang kubur, namun pihak pengurusan masjid turut meminta bantuan daripada anggota polis dan pengawal keselamatan UPM.

Upacara pengebumian tersebut selesai kira-kira pukul 9.00 malam tadi.

Polis Kenal Pasti Individu Hantar "Imam Mahadi" Ke Bangunan JPM

KUALA LUMPUR: Polis telah mengenal pasti individu yang bertanggungjawab menghantar seorang lelaki dan seorang wanita di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya, Isnin lepas sebelum mereka mengamuk.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, ACP Abdul Razak Abdul Majid berkata, individu tersebut dikesan melalui siasatan polis sejurus selepas kejadian itu.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan identiti individu terbabit kerana dikhuatiri akan menjejaskan siasatan.

"Kita sekarang sedang mencari pemilik kenderaan yang menghantar pasangan itu. Kita juga turut menyiasat latar belakang lelaki dan wanita yang mengamuk itu," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, Rabu.

Pada hari berkenaan, Khalil Afandi Hamid, 47, yang mengaku dirinya "Imam Mahadi" dan pasangannya yang bersenjatakan dua bilah pedang samurai dan sebilah pisau pemotong daging mengamuk di perkarangan Kompleks B, JPM di Putrajaya.

Dalam kejadian 2.30 petang itu, Khalil Afandi mati ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari manakala wanita berkenaan, bekas penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, terkena tembakan di paha kanan dan dirawat di hospital sama.
- BERNAMA


12 ulasan:

Awanama berkata...

tembak kat lengan boleh kiuk...ish-ish peluru jenis apa tu.

Awanama berkata...

Entah2 kebumi keranda kosong....

C++ berkata...

Bhai Greenboc...

Seperti yang gua dah jangkakan dan gua dah tuliskan... mesti akan jadi benda macam nih... hehehe...

Sebijik "cover-up" tahap depa... art of diversion la bhai.... hahaha

Awanama berkata...

Kalau mati betul, macam mana nak dapat habuan?

Awanama berkata...

Dekat2 PRU13 nih macam2 peristiwa "pelik" yang dirancang umngok.Macam tak caya aje drama Putrajaya tu.Apakah Khalil Afandi benar2 kecundang? Mungkinkah keranda yang di tanam itu kosong? Mengapa pihak berkuasa tidak membenarkan keluarga dan sahabat2nya hadir semasa pengkebumian jenazah?

Awanama berkata...

Pelik bin Ajaib

Awanama berkata...

hairan!!! hairan!!!! hairan!!!

Awanama berkata...

boleh pulak adik beradik, sedara mara, sahabat baik, kenalan etc...ikut kata isteri arwah macam org bodoh...angguk saje ke? tak rasa 'semacam' ke? cer siasat Tuan GB...

Awanama berkata...

Dia cari pembunuh Altantuya ke apa?

Awanama berkata...

Banyak benar misteri yang tak terjawab kat Malaysia ni.

Fik017 berkata...

Pelik sungguh nooo.. Spt kata hj. zainal abidin.. 'jgn biaqkan hdup hangpa dslubungi misteriiiiii..'

Unknown berkata...

tp napa guna nama blogger?
bodoh punya news la huhu...
apa2pun al-fatihah...