18 Jul 2012

Nurul Izzah: Mengapa Tiada Tindakan Ke Atas Papagomo?

Balik Pulau - Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar melahirkan kebimbangan kerana tiada tindakan diambil terhadap pengendali blogger pro-Umno termasuk Papagomo yang menurutnya menyebarkan fitnah terhadap pimpinan Pakatan Rakyat (PR) selama ini.

Beliau berkata ini bukanlah kali pertama penyebaran fitnah dilakukan, namun masih dibiarkan tanpa apa-apa tindakan.

“Tambahan pula Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesahkan tiada laporan yang diterima setakat ini," katanya kepada media selepas menghadairi jamuan teh di sini petang ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai diminta mengulas laporan blog yang menyebut kononnya seorang lagi siswa membuat laporan polis di kawasan utara kerana diliwat oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini.

Nurul Izzah berkata, sampai bila pimpinan PR termasuk bapanya, Anwar dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng akan terus dituduh dengan pelbagai dakwaan yang tidak berasas.

“Awak tahu siapa dia, sampai terpaksa dijemput oleh Kementerian Pertahanan untuk membuat lawatan dan masuk ke dalam kapal selam.

“Kerajaan wajib melakukan sesuatu secepat mungin dan tidak membiarkan perkara seperti itu berlarutan. Jika tidak nampak sangat blogger seperti ini digunakan oleh pihak tertentu untuk menyerang pimpinan pembangkang," katanya.

Ditanya mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), beliau menganggap dirinya sebagai askar dan akan patuh kepada arahan parti.

“Jika mereka arah saya bertanding, saya akan bertanding. Jika tidak, saya akan patuh apa sahaja keputusannya," katanya.

Ditanya sama ada akan mempertahankan kerusi Parlimen Lembah Pantai atau beralih kepada Dewan Undangan negeri (Dun), beliau berkata, tunggulah keputusannya nanti.

“Tak payah tanya banyak-banyaklah. Mari kita makan durian," katanya. -SH

Ulasan GB

Masyarakat kini tertanya-tanya juga apa keistimewaan yang ada pada papagomo sehingga sekalipun telah terlalu banyak fitnah yang beliau taburkan, tetapi pihak polis lansung tidak mengambil tindakan terhadapnya.

Mengapa polis tidak menjalankan tugas secara adil dan saksama?

Sepertimana yang GB pernah menyatakan bahawa kita tidak pernah menghasut rakyat membenci polis tetapi tindakan polis sendiri yang menyebabkan rakyat menjadi benci kepada mereka. Salah siapa?

Demi untuk memulihkan integriti pasukan polis, pihak PDRM perlu bertindak profesyenal dengan melakukan kerja secara adil dan saksama dengan mengenepikan keinginan untuk memihak kepada mana-mana parti politik khususnya UMNO BN di dalam apa jua tindakan mereka.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Sepertimana yang GB pernah menyatakan bahawa kita tidak pernah menghasut rakyat membenci polis tetapi tindakan polis sendiri yang menyebabkan rakyat menjadi benci kepada mereka. Salah siapa?"...sy sokong 100%...

Wanita Bertudung Hitam berkata...

sangat suka nurul izzah!! papagomo terusla bergomol dgn fitnah, sok mati bergomol la dgn api neraka..PDRM, tunggu la gua join korang..

Tanpa Nama berkata...

Perkara senang saja .Kalau berani samannya Papa Gomo.Biar mahkamah yanhg menentukan.

Waris berkata...

Saman papagomo?

Tak payah lah buat kerja bodoh. Dia memang sengaja provok untuk disaman. Tapi kalu dia kalah dia ada duit nak bayar ke?

Dia siapa? Top 10 billionaire ke? Nanti anwar hilang fokus dok turun naik mahkamah layan anjing kurap tepi jalan.

Jangan buang masa. Anjing-anjing baju biru yang ramai tu boleh je buat tindakan pada anjing kurap ni. Cuma anjing sama anjing sama ada hendak atau tidak.