5 Mei 2012

Ulangan Peringatan Presiden PAS Kepada Najib: Kesabaran PAS Ada Batasnya!

Tunaikan 8 tuntutan atau berdepan Bersih 4.0

KUALA LUMPUR 1 Mei: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendesak pentadbiran Datuk Seri Najib Razak menunaikan segala tuntutan Bersih atau bakal berdepan himpunan lebih besar dari Bersih 3.0.

Beliau mengulas kejayaan Bersih 3.0 menyaksikan lebih 300,000 rakyat pelbagai kaum hadir menjayakan himpunan itu di Kuala Lumpur.

“Jika tuntutan rakyat kekal tidak didengar, kita sedia menganjur himpunan lebih besar dengan jumlah berganda berbanding Bersih 3.0 sehingga protes kita terhadap kekotoran pilihan raya diterima,” katanya dalam kenyataan.

Sehingga kini, pentadbiran Najib hanya bersedia mengguna dakwat kekal dan ia hanya satu dari lapan tuntutan Bersih.

Tujuh lagi tuntutan Bersih yang ditolak Najib termasuk enggan membersihkan daftar pemilih, mereformasikan undi pos, masa kempen minima 21 hari, akses media bebas dan adil, kukuhkan institusi awam, hentikan rasuah dan politik kotor.

“Kepada pentadbiran Najib, saya mengingatkan segera melakukan perubahan dalam demokrasi di negara kita.

“Segera bersihkan daftar pemilih, bebaskan media dan lain-lain amalan demokrasi dan jangan tulikan telinga,” katanya lagi.



Video di bawah adalah contoh tindakan ganas regim Najib Razak memperkudakan polis menyerang rombongan Tuan Guru Haji Hadi di terowong KL Sentral semasa BERSIH 2.0 dan pihak polis telah menembak tepat gas pemedih kepada rombongan Presiden PAS - tidak ada provokasi, tidak ada sebarang keganasan tetapi polis telah bertindak zalim - tidak cukup dengan ituPresiden PAS disumbat di dalam Black Maria tanpa belas kasihan - Inilah Wajah Regim Zionis Najib Razak!



AMARAN TERDAHULU DARI PRESIDEN PAS:

PAS Boleh Sabar...Tetapi Sabar PAS Ada Sempadan, Ada Batas, Dekat Mana Batas...TUNGGU!!!

Apa Kita Nak Buat...Tunggu Arahan Kita..! Dan Kita Tidak Akan Tunduk... Kepada Penipuan-Penipuan Ini...Dan Kita Bangkit Atas Nama ISLAM...ALLAHUAKBAR...

“kita akan lalu, “membujur lalu melintang patah”, akan tiba masanya!

PAS akan mengajar UMNO yang jahil dan yang merosakkan bangsa dan ummatnya sendiri!


16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Baik tuan presiden.. Sebut ja apa yang perlu dilakukan.. Kami akan patuh.. Kami pengundi2 muda juga ingin memberi amaran kepada najib.. Jangan cabar kami.. Mesir telah membuktikan.. Orang2 muda boleh jatuhkan kerajaan yang zalim dan bongkak.. . Kami sedia taruhkan nyawa kami demi Islam.. Sebut sahaja.. Kami rela ke jalan.. Takbir!!!!!

Unknown berkata...

kesededihan kita adalah titik mula perjuangan lebih bermakna.
biar bersih jiwa polis hendaknya. amin!

Tanpa Nama berkata...

kalau anak jantan
bertarung di peti undi.
kata najibnazak.
kalau anak jantan
bersihkan daftar pengundi.
kata rakyat jelata.
kalau anak jantan
kenapa rampas perak.
tunggulah pru13.
cakap tak serupa bikin.
haramjadah betul.

Janissari_Unit berkata...

Kami anak muda sudah bersedia tuan...tunggu arahan sahaja...demi agama Allah Taala...kami bersedia untuk mengadaikan nyawa kami...

Amuraria berkata...

MOGA BERSIH 4.0 SIAP SIAGA SEGALA KELENGKAPAN UNTUK PERTAHAN DIRI DARI ANJING-ANJING GILA UMNO-APCO ,LAWAN TETAP LAWAN ,JIKA DATANG CARA BAIK LAYAN CARA & BAIK JIKA DATANG CARA SAMSENG LAYAN CARA SAMSENG ! KITA TENGOK SAPA PULA SAMSENG !

Tanpa Nama berkata...

setakat menipu daftar mengundi, najib kata rakyat sokong dia..lancau!!!

Waris berkata...

Bersih 1 aku tak turun.

Bersih 2 aku turun dengan sedikit rasa gementar.

Bersih 3 rasa gementar dah hilang malah rasa marah yang membara pula timbul.

Bersih 4... mati pun aku sanggup demi agama dan negara tercinta.

Tanpa Nama berkata...

syabas janissari.
ini dialog yang membuatkan
bn/umno kecut perut.
anak muda seperti anda
akan meletakkan pemimpin
yang bijaksana lagi adil
untuk menerajui malaysia.
jangan takut dengan sesiapa pun.
hanya takutlah kepada Allah.
selamat menjatuhkan
rejim yang menganggap
negara ini mak bapak dia punya.
lawan tetap lawan.

anak kelantan berkata...

CERITA GEMPAR
SALAM KELAB GREENBOC DAN ORANG ISLAM DIMALAYSIA TERUTAMANYA DIKELANTAN..
HARI NI 04/05/12 NAIB PM MALAYSIA YANG DIKASIHI MERASMIKAN RTC DI WAKAF CHE YEH KOTA BHARU KELANTAN,(AKU PENDEKAN CERITA) NAJIB CAKAP KEPADA SEMUA HADIRIN,SEMASA DIA SAMPAI UNTUK TERUS KE ATAS PENTAS ADA SEORANG POMPUAN YANG BERSALAM NGAN DIA,LPAS TU POMPUAN TU CAKAP...P.M ILOVE U...
NAJIB CAKAP LAGI.... NASIB BAIK POMPUAN TU UMUR DAH 60an kalau tak..... dan di beri tepukan oleh sesetenggah pengundi umno/bn... aku hanya senyum masa tu...kalau korang aku tak tahu apa nak korang nak cakap.....ha ha ha...tua tak sedar diri....

alamin berkata...

Tuan Presiden PAS, Saya rasa sudah sampai masa dan ketika BERSIH dan pembangkang beri perhatian yang serius terhadap pergerakan atau demostrasi Bersih. Kerajaan UMNuuuu tidak peduli tentang Bersih tetapi berdolak-dalik dengan mendirikan pelbagai isu lain bagi menengelamkan isu 8 perkara yang dituntut itu. Adakah Najib peduli? Tidak? Jadi sudah sampai masa Bersih dan pembangkang mesti anjurkan demostarsi besar-besaran bukan setakat 2 atau 3 jam tapi bersedia tawan dataran Merdeka untuk mendesak kerajaan Ubah undang2 pilihan raya. Kita beri dia masa yang cukup untuk mengubah dan mengimplemenkan perkara yang menjadi tuntutan. Saya percaya rakyat akan beri sokongan.

Tanpa Nama berkata...

Cakap saja bila dan di mana...kita akan turun...kita ajar sang penguasa yang zalim....Allahuakbar...

Tanpa Nama berkata...

Ya ,saya akan bersama dengan pemimpin tertinggi kita. Saya akan patuh apa saja arahan Tuan Presiden. Jika Tuan mengistiharkan jihad maka wajib kita mematuhinya.

lijitra berkata...

Tahniah TG dgn ketegasan itu.Insyaallah kita sama2 turun menentang kezaliman umeno-be end.

Tanpa Nama berkata...

Set.
Siap.

Den datang satu kampong.
Oghang nogoghi 9 siap sedio.

Oghang kek Pokan (Pahang)jangan tak datang pulak.

Cubo sewo bas Bee Huat tuh. Kok tokey dio mau.

Kito samo-samo tunjuk hasrat kek najib. Pilihan ghayo jiko monang cagho tipu itu khianat kepada rakyat dan neghagho namo ei.

Sosal eh kek anak cucu koto nanti.

Iyo ko taidak..?

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah tunjukkanlah kebenaran...jika benar bagai dikata. Lindungilah umat Islam dibumi Malaysia ini. Amin...

acop berkata...

Bila Tuan Guru Hadi mula mengibarkan panji2 marhaen utk menumbangkan penzalim, bila DSAI dan LGE menyambutkannya...tentunya seluruh pelusuk Malaysia akan jadi bergegar dan bersatu padu utk kebaikan negara tercinta ini..