6 Mei 2012

Pelajar Ponteng Dicekup Berasmara Di Sungai

Kulim - Gara-gara ingin melampiaskan nafsu dengan kekasih masing-masing, tiga pelajar perempuan sebuah sekolah menengah di sini, sanggup ponteng sekolah untuk ke sebuah taman rekreasi air terjun bersama teman lelaki mereka. Gambar fail

Rahsia perbuatan sumbang mereka terbongkar apabila seorang waris pelajar terlibat dimaklumkan anaknya tidak hadir ke sekolah.

Curiga dengan kenyataan itu, waris pelajar meminta bantuan Pertubuhan Prihatin Kebaktian Masyarakat Kulim (PPKM) untuk mencari tiga pelajar terlibat.

Timbalan Pengerusi PPKM, Ch’ng Seng Ang berkata, ahli PPKM diminta mencari pelajar terlibat di sekitar Sungai Kob dan Sungai Karangan.

Menurutnya, setelah usaha mencari gagal, beliau menerima panggilan kedua menyatakan tiga pelajar perempuan sedang berendam di sungai bersama tiga lelaki di Sungai Sedim.

“Kemudian saya memaklumkan kepada ahli PPKM melalui alat perhubungan supaya mencari tiga pelajar terlibat.

“Kira-kira jam 11 pagi, ahli PPKM dan waris pelajar terlibat berjaya menemui mereka bersama pasangan masing-masing di dalam air,” katanya yang mengakui kebanyakan pelajar sering ponteng sekolah dan melakukan perbuatan tidak bermoral itu di taman rekreasi berkenaan.

Seng Ang berkata, pemeriksaan mendapati, semua pelajar terbabit menyimpan pakaian seragam sekolah di dalam beg dan mereka hanya memakai pakaian biasa untuk menghabiskan masa bersama pasangan masing-masing.

“Ketiga-tiga pelajar perempuan dan kekasih mereka berusia 19, 20, dan 21, tahun kemudiannya dibawa ke Balai Polis Sungai Kon untuk siasatan lanjut,” katanya.

Menurutnya, ketika pasangan itu ditahan, masih ada beberapa pasangan lain dipercayai masih bawah umur turut berada di kawasan itu.

Beliau menasihatkan ibu bapa supaya memantau pergerakan anak-anak, terutama pelajar perempuan kerana bimbang perkara tidak diingini berlaku.

Katanya, sehingga kini permasalahan sosial melibatkan pasangan kekasih bawah umur sering berlaku.

“Terkini, seorang pelajar berusia 14 tahun didapati hamil dua bulan setelah melakukan hubungan seks bersama teman lelakinya.

“Waris pelajar yang kecewa dengan perlakuan sumbang yang dilakukan mangsa kemudiannya membuat laporan di Balai Polis Kulim,” katanya.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, pelajar yang masih di bawah umur terlibat dalam perlakuan seks, sama ada pasangan mereka merelakan atau tidak tetap akan disiasat mengikut seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol. -SH

6 ulasan:

Amuraria berkata...

BUKANSALAH IBU MENGANDUNG,SAPA YANG BAGI NGANDUNG ?

Cheqno berkata...

Ibubapa kini pun dah xtau nak buat macam mana dah! Ya Allah Engkau selamatkah lah anak-anak kami. Semuga anak-anakku sentiasa didalam peliharaanMU YA Allah, Amin.

LoLa berkata...

bukan salah ibu mengandung....

salah BAPAK yang tak pakai KONDOM!!!!

non baling berkata...

Ibubapa yang kata dia dah tak tau nak buat apa dah... dia kata macam tu sebab dia sebdiri pun tak boleh urus diri sendiri. Sebab tu ayat tu keluar sebab nak melepaskan diri sendiri.....

Awanama berkata...

Pilihan d tangan anda, jika terusan memilih kerajaan yg x nk Islam, ni la akibat yg terpaksa rakyat tanggung d sbbkan sistem pendidikan tidak mendidik generasi spy mencintai Allah dan Rasulnya...

Rangga berkata...

ISLAM adalah Ad Den, Syumul & Islam itu cara hidup yg merupakan jawapan utk segalanya!
Sebagai org islam kena terima tanpa prejudis Hudud Qisas & Takzir.
Usah dipersenda2 & diperkecil2kn akan sunah RasulAllah. Jika ada sengketa, rujuk lah pda Al Quran.

Pilih pemimpin yg bersih yg soleh beramal makruf nahi mungkar...

Pasti puak2 Umat Melayu Naif Otak @ UMNO akan mencebik2 akan catatan ini.