21 Feb 2012

Rogol Anak Tiri: Penyanyi Hip Hop Ditahan Reman Hingga Sabtu

Suspek perkosa anak direman hingga Sabtu

GOMBAK: Anak tiri kepada seorang penyanyi sebuah kumpulan berkonsep hip hop popular tanah air yang ditahan polis selepas didakwa merogol mangsa di rumahnya di Gombak Jaya, di sini kini masih menerima rawatan di Hospital Selayang. Gambar hiasan.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, mangsa yang berusia 14 tahun masih menerima rawatan di hospital dan sedang diberi kaunseling oleh pihak hospital dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Menurutnya, penyanyi terbabit juga direman hingga Sabtu ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 (B) Kanun Keseksaan kerana sumbang mahram.

Harian Metro semalam melaporkan mengenai penahanan seorang penyanyi sebuah kumpulan berkonsep hip hop popular tanah air selepas didakwa merogol anak tirinya sejak tujuh tahun lalu.

Penyanyi berusia 37 tahun yang juga pernah berlakon filem itu ditahan selepas anak tirinya membuat laporan di Balai Polis Gombak, di sini, jam 11 malam kelmarin. -HM

PENYANYI HIP HOP ROGOL ANAK TIRI


Seorang penyanyi sebuah kumpulan berkonsep hip hop popular tanah air ditahan polis selepas didakwa merogol anak tirinya berusia 14 tahun di rumahnya di Gombak Jaya, dekat sini, semalam.Penyanyi berusia 37 tahun yang juga pernah berlakon filem itu ditahan selepas anak tirinya membuat laporan di Balai Polis Gombak, di sini, jam 11 malam, kelmarin.

Menurut sumber, dalam laporannya, mangsa mendakwa dinodai bapa tirinya itu sejak berusia tujuh tahun dan kejadian terbaru berlaku pada 9 Februari lalu.

“Berikutan laporan itu, polis melakukan siasatan sebelum menahan penyanyi terbabit di rumahnya di Gombak Jaya jam 2 pagi tadi (semalam),” katanya, semalam.

Sumber itu berkata, remaja perempuan terbabit mendakwa dia nekad membuat laporan polis kerana tidak tahan dijadikan hamba seks bapa tirinya sejak tujuh tahun lalu selain bimbang keselamatan adik perempuannya yang lain.
-hm 20/2/2012


‘Perogol itu bukan saya’

AMPANG: “Itu bukan saya,” kata bekas penyanyi ahli kumpulan Shade, Mohamad Faizal Mohd Ali, 38, atau dikenali sebagai Wan sebagai menafikan dakwaan sebuah blog hiburan yang menuduhnya merogol anak tiri sejak tujuh tahun lalu.

Katanya, tuduhan palsu itu tidak berasas kerana beliau sendiri belum berkahwin.

“Tuduhan palsu itu menjatuhkan maruah yang kini aktif dalam bidang nyanyian dan lakonan.

“Kerana fitnah blog itu, ramai pihak menuding jari dan memarahinya hingga menjatuhkan maruah sebagai artis dan memegang jawatan sebagai Naib Yang Dipertua Pertubuhan Silat Seni Gayung Daerah Gombak dan Setiausaha Kawasan Rukun Tetangga Gombak Setia,” katanya ketika ditemui di balai polis Ukay.

Katanya, dia mengetahui laporan mengaitkan dirinya pada jam 2 petang selepas dihubungi rakan yang memaklumkan gambar dan namanya keluar di sebuah blog.

“Saya terkejut selepas melihat dakwaan itu selain mendapati peminat dan orang ramai memberi kata-kata negatif hingga menjatuhkan maruah.

“Saya akan mengambil tindakan sewajarnya termasuk saman malu terhadap penyebar fitnah,” katanya yang popular dengan lagu Jangan Ucapkan Selamat Tinggal pada 1995.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan Harian Metro semalam berkenaan seorang artis berkonsep Hip Hop ditahan polis selepas didakwa memperkosa anak tirinya yang berusia 14 tahun di rumahnya di Gombak Jaya.

Penyanyi berusia 37 tahun itu dipercayai melakukan perbuatan terkutuk itu ketika mangsa berusia tujuh tahun.

Beliau membuat laporan polis berhubung fitnah kira-kira jam 8.30 malam di Balai Polis Ukay Perdana.
-hm


Tiada ulasan: