14 Sep 2011

Luarnegara: Pasangan Pengantin Di Libya Pegang Senapang Sepanjang Majlis Perkahwinan

Tripoli - Kebanyakan pasangan pengantin memilih untuk mengenakan aksesori mewah seperti tali leher atau kafling perkahwinan untuk meraikan hari istimewa itu.

Bagaimanapun, situasi itu tidak menjadi keutamaan bagi salah seorang bakal suami kerana dia memilih untuk bergaya dengan membawa senjata perang pada hari tersebut pada Ahad lepas.

Pasangan itu bergaya dengan memegang senjata api dalam majlis perkahwinan mereka di salah sebuah hotel di Tripoli. Mereka memegang senjata perang itu sepanjang berlangsungnya majlis tersebut.

Pengantin perempuan memutuskan untuk memakai pakaian tradisional iaitu gaun putih dengan kain yang menutupi wajahnya.

Peperangan di Libya yang bermula sejak Februari lalu masih belum berakhir walaupun para pemberontak telah berjaya menumbangkan rejim Muammar Gaddafi menjelang Hari Raya Aidilfitri lalu.

Para pemberontak itu kini memburu Gaddafi yang masih bersembunyi termasuk saki-baki para penyokongnya.

Libya kini ditadbir sebuah badan yang mewakili para pemberontak itu yang dikenali sebagai Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC). - Agensi

2 ulasan:

Waris berkata...

Bangsa lain dah berubah tapi melayu masih pakai keris

JAKA berkata...

melayu umno saja pakai keris. bukti mereka ketinggalan zaman. anak didik penjajah.

umat tidak akan maju selagi umno pegang keris. sekarang rakyat lebih minat komputer dpd keris. ini menyebabkan umno kepanasan kerana bisa keris jadi tawar dgn bisa senjata CYBER.

hakikat yg menumbangkan umno nanti bkan senjata tetapi kejahatan mereka menjadi syarat dan sebab mereka runtuh.

sebab apa? sebb bumi ini hak Allah.