25 Jul 2011

Tiada Sambutan Di Himpunan BERS✔H: Ibrahim Ali Akur Selangor & Perak Kekal Bawah PR

Himpunan 9 Julai, Ibrahim Ali kecewa

"Malangnya keadaan tidak menggalakkan. Kemungkinan sebab sekatan jalan raya," katanya

SHAH ALAM: Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali melahirkan kekecewaan kerana kehadiran anggotanya ketika perhimpunan di Tasik Titiwangsa pada 9 Julai lalu adalah kurang menggalakkan.

“Kemuncak 9 Julai saya pergi ke daerah Selangor dan bertemu jawatankuasa Perkasa peringkat Wilayah Persekutuan. Walaupun notis singkat dalam pertemuan pertama tidak sampai 60 peratus hadir.

“Pusingan kedua juga sama dan ketika itu kita harap dapat pamerkan Perkasa berlegar di Tasik Titiwangsa.

“Malangnya keadaan tidak menggalakkan. Kemungkinan sebab sekatan jalan raya,” katanya katanya dalam majlis penutup Mesyuarat Khas Tahunan Perkasa Negeri Selangor 2010 di Dewan Sri Budiman, Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini semalam.

Pada perhimpunan 9 Julai lalu Perkasa memutuskan untuk bersiar-siar di Tasik Titiwangsa setelah permit mereka ditolak pihak polis.

Menyentuh mengenai kegagalan itu Ibrahim Ali berkata sekiranya perkara tersebut masih berterusan di kalangan anggota Perkasa tidak hairan sekiranya dua negeri iaitu Perak dan Selangor akan kekal di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat.

Politik Melayu

Menurut beliau kehadiran anggota Perkasa bagi kedua-dua negeri itu memberi makna besar kepada kelestarian kuasa politik Melayu.

“Kita tidak pandai putar belit seperti mereka…sampai akhirnya polis kena tayang video. Dulu mereka minta Suruhanjaya Diraja untuk kes Teoh Beng Hock, tapi bila dah tubuh mereka kata Suruhanjaya tidak betul.

“Jika dilihatlah peringkat bawahan keadaan seperti ini saya tidak taruh harapan terhadap Selangor.

“Kehadiran anggota di Perak dan Selangor memberi makna.. tidak perlu saya ulas kerana Perak dan Selangor kita perlu kuat untuk mendukung kuasa politik kekal terhadap orang Melayu.

“Tetapi jika ini keadaannya..saya tidak menaruh harapan malah Selangor akan jadi seperti Pulau Pinang dalam proses.

“Kalau Selangor gagal kita ambil alih, satu penggal lagi ia akan jadi pintu masuk kepada Pakatan… pada masa itu 23 tahun pun belum tentu kita dapat tawan maka memekiklah kita,” katanya kepada kira-kira 500 anggota yang hadir. -FMT


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan ker katak suka memekik panggil hujan..hahaha.. kiong kiong kiong..gedek3x

Tanpa Nama berkata...

wang tak kasi kerja tak jalan...itu slogan PERKASA!

Tanpa Nama berkata...

tau tak pe...ade aku kesah!!!!!!

sani berkata...

Presiden Perkasa Jangan putus asa, perjuangan anda akan berhasil jika ikhlas dan berterusan.

cucukerinci berkata...

Hoi katak gemuk....kita tu mewakili siapa???....katak mana apa parti....nampak sangat katak gemuk ni kaki bodek nak mengampu Umno le tu....bertandingle guna lambang perkasa wahai katak pengecut....

ketuananCukong berkata...

bak kata blogger wasiatpejuang.blogspot...apabila mereka dikatakan berjihad maka eloklah berjihad ke jalan umat melayu yakni apabila ada kenduri maka jihadlah untuk pergi makan kenduri dulu baru berjihad ke jalan raya..maksudnya berjihad untuk menghabiskan nasik kenduri lebih mulia dari ke jalan raya.sebab tu masa 9/7 ramai berjihad pergi kenduri makan nasi,da kenyang,,berjihad atas tilam...

AHA berkata...

PERKASA ada berapa kerat ahli...kalau ada pun yang dapat upah. Itu belum upah untuk pergi demo...

Waris berkata...

Ha ha ha... LOW CLASS punya melayu...

acoy2348 berkata...

hehehe....relek lah boh...tu sikit aje tu baru celah kuku aje...nanti yang lagi hebat dari perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Jul...tungguuuuu...pasti dan pasti...hidup PR

1 Malaysia berkata...

Tak dapat hadir kerana sekatan jalan oleh POLIS? kah .. kah .. kah ..
Yang puak Bers/h boleh sampai tu ... tak disekat polis? Inilah beza antara pejuang yang tulen dan pejuang yang auta.
Sudahlah Brahem Katak ... sudahlah. Janganlah kau memalukan bangsa Melayu dengan hujah-hujah kau berkualiti rendah, penuh dengan hasutan tanpa idea bernas, .... Lebaih baik kau isi borang lain dan tukar maklumat kau tu dari Melayu ke spesis KATAK.
Tiada beza kau dengan PDRM. Dah lepas lama baru keluar kenyataan. Itu pun kenyataan yang bukan saja nampak BODOH tetapi memang BODOH.

MARTOIRIAT berkata...

Kenyataan Katak masih lagi dongeng dan rasis.. malah kenyataannya tak masuk akal dan bodoh..

Tanpa Nama berkata...

kebodohan seekor KATAK...MELIPUTI KEBODOHAN ORG UMNO. MUWAHAHAHAAAAAAAAAAAA