12 Jun 2011

Maut Setelah Parah Ditikam Bertubi-tubi Gara-gara Wanita

Belum pun reda dengan kejadian gaduh di Nilai, Negeri Sembilan gara-gara mengurat seorang wanita, insiden sama berulang kembali.

Gambar: POLIS memeriksa mayat seorang lelaki yang mati dibunuh di sebuah rumah kongsi di Taman Melati Utama, Kuala Lumpur semalam. -foto Kosmo

Terbaru, seorang pekerja lelaki di tapak pembinaan kondominium di kawasan Taman Melati Utama, Wangsa Maju, di sini, mati selepas bergaduh dengan rakan sekerjanya berkaitan wanita, semalam.

Pekerja Indonesia berusia 30 tahun itu ditemui terbaring berlumuran darah dengan kesan tikaman dan kelar di badan oleh seorang pekerja, di dalam sebuah bilik kongsi pekerja di tapak pembinaan terbabit, kira-kira jam 7.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, siasatan awal mendapati, mangsa dipercayai bergaduh dengan beberapa pekerja tapak pembinaan terbabit yang juga warga Indonesia, pada awal pagi, sebelum ditikam.

“Hasil pemeriksaan, kita temui lapan kesan luka tikaman dan kelar menggunakan senjata tajam.

“Kita percaya mangsa diserang lebih dari seorang suspek berdasarkan keadaan bilik itu yang bersepah,” katanya menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), semalam.

Zakaria berkata, polis tidak menolak kemungkinan kes pembunuhan itu berkaitan seorang wanita.

“Ini kerana, kita menemui satu pasport wanita Indonesia dan sepasang kasut wanita berhampiran mayat mangsa.

“Bagaimanapun, siasatan masih diteruskan untuk mengenal pasti motif sebenar pembunuhan. Siasatan kita turut dibantu Unit Siasatan Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur dan unit anjing pengesan,” katanya.

Beliau berkata, setakat ini, tiada tangkapan dibuat dan polis masih mengenal pasti suspek terlibat dalam pergaduhan terbabit.

“Ketika kita tiba di lokasi kejadian, tiada sesiapa di situ dan kita percaya semua pekerja di situ melarikan diri sejurus insiden.

“Kita juga tidak menemui senjata digunakan dalam pergaduhan itu,” katanya.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk dibedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Khamis lalu, akhbar melaporkan kes sama pergaduhan melibatkan warga asing berlaku gara-gara mengurat wanita. -SH


Maut ditikam bertubi-tubi

PERIKSA... polis melakukan pemeriksaan pada mayat mangsa yang ditemui di sebuah bilik kongsi.

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga Indonesia yang dipercayai terbabit dalam cinta tiga segi maut ditikam bertubi-tubi di Taman Melati Utama, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian jam 7.30 pagi di sebuah rumah kongsi tapak pembinaan kondominium, mangsa dikatakan bermain cinta dengan seorang wanita juga dari Indonesia.

Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, polis menerima panggilan daripada orang awam berhubung penemuan mayat di rumah kongsi berkenaan sebelum sepasukan polis dihantar ke tempat kejadian.

“Mayat lelaki berusia lingkungan 30-an itu ditemui di dalam bilik dalam keadaan berlumuran darah.

“Sepasukan polis dari Unit Siasatan Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKK) dan Unit Pengesan Anjing (D9) turut membantu siasatan di tempat kejadian,” katanya.

Menurutnya, hasil pemeriksaan menemui lapan kesan luka tikaman selain beberapa kesan kelar pada badan mangsa menggunakan senjata tajam.

Namun, siasatan di tempat kejadian tidak menemui sebarang senjata, malah polis percaya mangsa diserang lebih daripada seorang suspek.

“Ketika polis tiba di tempat kejadian, semua pekerja melarikan diri dan semua rumah kongsi juga kosong.

“Motif pembunuhan dipercayai berkaitan perempuan berikutan penemuan pasport seorang wanita warga Indonesia dan kasut berhampiran mayat mangsa,” katanya.

Zakaria berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. -HM


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

negara makin aman damai bawah najib?, macam mahathir juga, suka perbodohkan rakyat

Tanpa Nama berkata...

jenayah makin banyak macam rasuah kerajaan BN juga, nak dapatkan gambar lucah, UMNO mengedar?