11 Mac 2011

Pelanggan Kafe Siber Maut Diserang Sekumpulan 5 Lelaki

Kuala Lumpur – Seorang pelanggan sebuah pusat Internet maut selepas tengkuknya patah akibat terjun dari tingkat satu bangunan lot kedai empat tingkat di Taman Melati, Wangsa Maju di sini semalam.

Gambar: TEMPAT Khairul Helmi ditemui mati selepas terjatuh dari tingkat satu bangunan lot kedai ketika cuba menyelamatkan diri daripada diserang lima lelaki di Taman Melati, Kuala Lumpur semalam.

Kejadian itu berlaku ketika mangsa cuba menyelamatkan diri daripada menjadi mangsa serangan sekumpulan lima lelaki.

Dalam kejadian pada pukul 3 pagi itu, dua pelanggan lain di pusat Internet itu patah kaki kerana terjun dari tingkap di tingkat satu bangunan kedai itu.

Seorang pelanggan pusat Internet itu pula dibawa lari menaiki sebuah kereta dan sehingga petang semalam polis belum mengetahui nasib pelanggan itu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul, Supritendan Zainuddin Ahmad berkata, sebelum kejadian, pemuda yang terbunuh itu Khairul Helmi Kamaruddin, 22, mengunjungi pusat Internet itu sebelum sekumpulan lima lelaki bersenjatakan parang, batang besi dan juga rantau menyerang premis itu. -kosmo


Kempunan baju hitam

KUALA LUMPUR – Seorang kelindan lori tidak sempat meraikan hari perkahwinan kakak kesayangannya, apabila dia maut akibat terjatuh dari tingkap bilik di sebuah kafe siber di Jalan Melati Utama, Taman Melati, Wangsa Maju, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi semalam, Khairul Helmi Khamaruddin, 20, dan tujuh rakannya dikatakan bergayut di tingkap bilik premis untuk melarikan diri dari diserang sekumpulan lima lelaki membawa pelbagai senjata.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul, Superintendan Zainuddin Ahmad berkata, siasatan awal mendapati lima lelaki bersenjatakan parang, batang besi dan rantai menyerbu ke premis di tingkat satu bangunan tiga tingkat itu.

Menurutnya, ketika kejadian, terdapat sembilan pelanggan dan seorang juruwang dalam premis itu.

“Lapan daripada mereka, termasuk mangsa, sempat lari ke bilik belakang dalam premis, manakala seorang lagi gagal melarikan diri dan diserang dengan parang oleh salah seorang ahli kumpulan itu.

“Pelanggan yang cedera kemudiannya ditarik keluar oleh ahli kumpulan itu, manakala juruwang berada di situ turut dipukul,” katanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), semalam.

Beliau berkata, lapan individu, termasuk mangsa cuba meloloskan diri dengan bergayut di tingkap sebelum terjun.

“Bagaimanapun, nasib tidak menyebelahi Khairul Helmi kerana dia terjatuh dan disahkan mati akibat cedera parah di kepala serta patah leher,” katanya.

Zainuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat. Motif serangan itu dipercayai ada kaitan dengan dendam dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Sementara itu, kakak mangsa, Nor Azlin Khamaruddin, 27, berkata, dia hanya mengetahui kejadian itu pada jam 6.30 pagi semalam, selepas mengaktifkan semula telefonnya.

“Saya terkejut kerana banyak SMS masuk menyatakan Emi (mangsa) sudah tiada,” katanya.

Ketika pegawai polis datang mencari, mengatakan mangsa terlibat dalam pergaduhan kira-kira dua minggu lalu Nor Aslin ada menghibungi adiknya.

Nor Azlin berkata, dalam perbualan itu, adiknya menceritakan mengenai pergaduhan.

“Dia enggan bercerita lanjut dan berjanji pulang ke rumah untuk membantu persiapan perkahwinan saya, Ahad ini,” katanya.

Menurutnya, dia terkilan kerana adik bongsunya itu tidak dapat meraikan hari bahagianya dan hasratnya untuk membelikan baju warna hitam untuk dipakai adiknya pada majlis terbabit tidak kesampaian. -SH



Tiada ulasan: