8 Dis 2010

Pembunuhan kejam: Amah Ditahan Bantu Siasatan

Amah ditahan bantu siasatan kes bunuh

PASIR MAS: Polis menahan seorang pembantu rumah warga Indonesia berumur 21 tahun bagi membantu siasatan kes bunuh seorang wanita di Kampung Lubuk Tapah di sini, petang semalam.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Senior Asisten Komisioner II Mazlan Lazim berkata, mayat Yeap Seok Pen, 60, ditemui dalam keadaan berlumuran darah di bahagian muka oleh anak lelakinya pada jam 2 petang.

Beliau berkata, mangsa dipercayai dibunuh antara jam 12 tengah hari hingga jam 1 petang semalam dan polis kemudian menahan pembantu rumah wanita itu beberapa jam kemudian.

Katanya, kejadian berlaku ketika wanita yang menghidap penyakit parkinson itu, tinggal berdua bersama pembantu rumahnya itu.

“Kita masih menyiasat motif kejadian dan pembantu rumah itu ditahan dalam sekatan jalan raya di sekitar Cabang Empat Tok Uban, di sini, ketika sedang berjalan kaki pada jam 5.15 petang.

“Kita akan menahannya untuk siasatan lanjut bagi mengetahui punca dia bertindak demikian dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya.

Sementara itu, anak mangsa, Lee Chee Keong, 30, berkata beliau terkejut melihat ibunya berlumuran darah dalam keadaan terlentang di ruang tamu rumah ketika datang untuk melawat ibunya itu.

“Sebaik masuk ke dalam rumah, saya terkejut melihat keadaan ibu yang berlumuran darah selain mendapati pembantu rumah warga Indonesia sudah tidak ada,” katanya.

Seorang saksi yang juga penduduk kampung berkenaan, Che Noh Haron, 55, berkata beliau melihat seorang wanita berbaju putih dan berseluar jeans paras lutut berjalan kaki secara tergesa-gesa dalam keadaan mencurigakan.

"Saya melihat seorang wanita muda menyandang beg galas berjalan dalam keadaan tergesa-gesa serta mencurigakan kira-kira jam 12.25 tengah hari.

"Ketika itu saya tidak tahu ada kes bunuh dan hanya menyedarinya selepas melihat ramai penduduk kampung mengerumuni rumah mangsa," katanya. -BH

Tiada ulasan: