14 Apr 2010

Hulu Selangor, MIC Berpecah, Chandran Tanding Bebas

Bekas Timbalan Pengerusi MIC Bahagian Hulu Selangor V. S. Chandran akan bertanding sebagai calon Bebas pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor 25 April ini.

Chandran, 56, yang sedang digantung selama setahun oleh parti, berkata beliau sudah membayar deposit RM5,000 untuk bertanding dalam pilihan raya kecil itu.

“Saya telah tinggal di sini selama 54 tahun lepas. Saya amat arif dengan kawasan ini, penduduknya dan masalah di sini,” kata ahli perniagaan itu yang digantung oleh parti tahun lalu selepas beliau mendedahkan masalah yang dihadapi bahagian itu kepada media.

Chandran ialah timbalan pengerusi bahagian itu dari 2003 hingga 2009.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandangnya dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad, pada 25 Mac akibat barah otak.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim telah dipilih sebagai calon PKR manakala Barisan Nasional dijangka mengumumkan calonnya esok.

Hari penamaan calon Sabtu ini. — Reuters

Ulasan GB

Atau apakah ini taktik Chandran dapatkan "wang besar"? Sebab dalam tempoh ini, macam-macam boleh berlaku, jadi jutawan segera pun serba mungkin.

Tiada ulasan: