22 Mac 2010

Sister In Islam Disaman Oleh Dewan pemuda Masjid Malaysia

Dewan Pemuda Masjid Malaysia hari ini memfailkan saman pemula di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap SIS Forum (Malaysia) bagi menuntut perisytiharan bahawa nama organisasi itu yang sah di sisi undang-undang bukanlah Sisters In Islam.

Pengarah Eksekutif dewan berkenaan, Mohd. Taqiuddin Abdullah memfailkan saman itu selaku pemohon dengan menamakan SIS Forum (Malaysia) selaku responden.

Dalam saman pemula itu, beliau memohon mahkamah mengeluarkan perintah bahawa SIS Forum tidak dibenarkan atau dilarang daripada menggunakan nama Sisters In Islam sebagai nama dan pengenalan.

Larangan itu juga termasuk menunjukkan identiti responden dalam mana-mana risalah, surat menyurat, penerbitan atau kenyataan responden sama ada di Internet, media cetak dan elektronik sehingga ia dibenarkan di sisi undang-undang.

Selain itu, Dewan Pemuda Masjid juga memohon mahkamah memaksa responden mengeluarkan nama Sisters In Islam daripada papan tanda laman web responden, bahan-bahan cetak dan penerbitan responden.

Mereka juga menuntut agar responden dihalang daripada mengedarkan bahan-bahan terbitan, cetakan dan siaran menggunakan nama berkenaan sehingga dibenarkan secara sah di sisi undang-undang.



1 ulasan:

Siswa berkata...

Sister bukan sistem.

Harap perbetulkan.

Syukran