6 Mac 2010

Bernama Nak Gambar PKR Hadapi Masalah Paling Besar Dalam Dunia

Ketua umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui parti itu sedang menghadapi masalah apabila beberapa wakil rakyatnya keluar parti baru-baru ini.

Beliau menyifatkan masalah berkenaan sebagai pengajaran yang baik dalam memilih calon wakil rakyat yang taat dan setia kepada parti pada masa depan.

"Ini masalah kita, ada pengajaran juga... sekarang ini Keadilan menghadapi masalah sedikit tetapi pengajaran yang baik," katanya ketika menyampaikan ceramah politik di Pulau Gadong dekatMelaka, malam semalam.

Baru-baru ini, PKR menerima tamparan apabila tiga anggota Parlimennya iaitu Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Bayan Baru), Tan Tee Beng (Nibong Tebal) dan Mohsin Fadzil Samsuri (Bagan Serai) mengumumkan keluar parti dan menjadi wakil rakyat Bebas.

Anwar berkata semua wakil rakyat PKR dan pemimpin parti itu akan dikenakan mengikuti program tarbiah supaya mereka betul-betul bersemangat kental bagi menghadapi cabaran dan setia kepada parti.

Ulasan GB

Itu stail BERNAMA. Cuba gambarkan kononnya PKR sedang hadapi masalah "besar" sedangkan yang disebutkan oleh DSAI sekarang ini Keadilan menghadapi "masalah sedikit" sewaktu menyampaikan ceramahnya di Pulau Gadong itu.

Dicari-carinya perkataan DSAI yang boleh dimanipulasikan untuk menunjukkan kononnya PKR menerima tamparan sedangkan apa yang berlaku tidak sedikit pun menjejaskan parti berkenaan, malah memperkukuhkannya kerana perginya anasir-anasir perosak parti meninggalkan parti untuk menjadi wakil bebas.

Ah Bernama, siapa tidak kenal kamu apabila berbicara dan melaporkan hal politik dalam negara!

Tiada ulasan: