3 Mac 2010

Ahli Parlimen For Sale

Petikan Dari harakahdaily: Menjelang PRU 13

Kini, menjelang pilihan raya umum ke 13, Umno dan pakar-pakarnya sedang menyusun semula strategi untuk persempadanan semula kawasan pilihan raya . Tanpa kuasa dua pertiga Parlimen, ia tidak akan berjaya. Maka datanglah usaha ini, membeli seramai mungkin wakil rakyat Pakatan Rakyat.

Menurut Raja Petra, "Orang di belakang 'shoping spree' membeli anggota Parlimen Pakatan Rakyat ini adalah Hamdan, sepupu Najib, yang telah diberikan Kudat IPP sebagai 'cash cow' untuk membiayai 'shoping spree' ini."

Menurut Raja Petra, Hamdan bekerja rapat dengan Special Branch (Cawangan Khas) dan Military Intelligence (Penyiasat Tentera).

"Orang hubungan beliau di Bukit Aman adalah Akril Sani manakala dalam Military Intelligence adalah Datuk Salleh," tulis Raja Petra.

"Nombor telefon Hamdan adalah +6012-279-5945," tulis Petra lagi.

Menurutnya, Hee Yit Fong, Adun DAP Perak yang meninggalkan partinya dibayar RM25 juta kerana peranan beliau untuk menjatuhkan kerajaan negeri Perak.

Namun, katanya, Tan Tee Beng, anggota Parlimen PKR dari Pulau Pinang yang baru sahaja keluar dari PKR dibayar hanya RM2 juta sahaja. -misaimerah

5 ulasan:

Unknown berkata...

salam tuan...harap tuan tukar kan tajuk blog hamba dari "~empayar kuku besi" ke "KetuaPolis Online"...tq

Unknown berkata...

KP, anda kena ubah tajuk itu di bahagian setting di blogger.com

dashboard -> setting -> basic -> title.

Tanpa Nama berkata...

UMNO memang mempergunakan duit untuk beli Adun/MP

Tanpa Nama berkata...

PM tak jual sama ka?

Tanpa Nama berkata...

we got the number??? hehehe..