6 Dis 2009

Siapa Blogger Celaka Dan Raja Segala Celaka Ini?

Siapa Blogger Celaka Dan Raja Segala Celaka Ini?
Oleh WFAUZDIN NS

Terima Kasih tidak terhingga buat penulis Batu-api yang menulis tentang beberapa blog yang dikatakan memusuhi Presiden PAS Tuan Guru Hj Hadi. Tulisan beliau terhadap beberapa blog yang ada di antaranya di cap `celaka' serta `menyeleweng' boleh dibaca di sini.

Sesuai dengan nama penanya `Batu-api', maka saya tidak kisah dan hairan apabila melihat blog saya juga disenaraikan sebagai blog yang menulis memusuhi Presiden PAS. Saya tidak kenal batu-api ini tetapi kerap membaca penulisannya dan sedikit pun saya tidak menyangka suatu hari nanti blog saya menjadi sasarannya.

Apa pun saya sedikit berbangga kerana Batu-api sudi menegur penulisan saya kerana sebagai penulis biasa dan tidak terlatih saya tentunya punyai banyak kekurangan. Saya cuma bernasib baik tidak dikatakan `celaka paling jahat' sebagaimana rakan saya `Tulang Besi'. Manakala Perisik Rakyat juga dilibatkan sebagai Boneka Tulang Besi dan dicop `bodoh' oleh Batu-api. Blog Pasfutureleader dicop sebagai `tak ada otak'. Gelaran `kurang akal dan kelingking berkait' pula jatuh kepada blog Greenboc. Ada juga blogger yang dipanggil `kurang siuman' oleh Batu-api, blogger itu adalah Penarik Beca. Saya katakan saya bernasib baik kerana hanya dikatakan `menyeleweng' dan menulis `secara jahat' dalam artikel penulisan saya.

Saya tidak peduli apa yang Batu-api perkatakan kerana saya tidak kenal siapa Batu-api ini samada beliau ini cerdik, bodoh, kurang akal mahu pun celaka. Pada saya semua blogger yang beliau senaraikan di atas adalah anti `Kerajaan Perpaduan' bersama Umno. Pada saya `raja segala celaka' adalah mereka yang `berunding dalam kelambu' bersama Umno dahulu, kini dan selamanya. Kami tetap akan mempertahankan kepimpinan Tok Guru Nik Aziz walau pun terpaksa berdepan dengan blogger atau penulis yang menjadi boneka raja segala celaka ini.

Sekali lagi diucapkan terima kasih kepada Batu-api kerana menzahirkan siapa diri beliau sebenarnya dengan ungkapan kata-katanya yang menggambarkan nama penanya itu. InsyaAllah, sedikit masa lagi akan kita ketahui siapa raja segala celaka ini yang berselindung di sebalik Tuan Guru Presiden.

Ulasan GB

Rasanya tak perlu lagi GB mengulasnya panjang mengenainya. Wfauzdin dah jawab bagipihak orang-orang yang dikritik oleh batu-api.

Tentang artikel di TKO yang ditulis oleh batu-api tu, cukup ulasan dari OSB yang memberikan komen di bawah artikel itu:

cuma satu je, ko punya tulisan pon tak ubah seperti mereka yang ko highlightkan, tapi ayat mereka tidaklan sampai meng'celaka'kan orang, hairan bi ajaib... adakah mereka yang suka untuk sumpah seranah org ini digunakan untuk membela pemimpin PAS? maka betul lah UMNO dgn melebal PAS dgn tagline "Parti Sumpah Seranah"

So kita senyum. Itu jer kita dah tahu fikrahnya. "Mencelakakan" orang. Siapa yang mengajar kalau bukan Tok Gurunya sendiri. Betul hadith Nabi kata : agama rakyat mengikut pemimpinnya!

Yang kedua, bukanlah susah sangat nak kenal batu-api. Dari lenggang bahasa dan gaya penulisannya, kita boleh mengenalinya. GB dah lama di internet ini, bukan sehari dua dan kalau GB rasa kurang yakin dengan firasat GB sendiri mengenai siapa batu-api yang sebenarnya, kan ker kita boleh solat hajat meminta Allah tunjukkan siapa dia sebenarnya?

Dan Allah tidak pernah menipu orang beriman. Cuma kadang-kala segan dan malu kepada Allah meminta sesuatu yang kecil-kecil macamtu... apatah kalau kita doa sampai pecah perut dalam hal sekecil itu, kecualilah dalam hal royalti yang amat wajar di doakan gitu....

kan lebih baik minta PAS dan PR menang untuk memerintah Malaysia...

3 ulasan:

shafie berkata...

bravo. steady ler ulasan GB.

saya lihat pengikut pas trengganu memang dah berlebih2an taksub dia kepada pemimpin dari negeri mereka. sampai mcm dah hilang akal.

apa yg ahli pas lain dah nampak, hadi lemah macam pak lah, lemah sampai ke penghujungnya.

tak mungkin hadi boleh pertahankan lagi kedudukannya di kala ahli pas dah tak suka lagi dia memimpin pas. apatah lagi kalau ditanya kepada penyokong PR yang lain dari PKR dan DAP. juga dari kelab Penyokong PAS. Nama Hadi telah rosak binasa angkara perbuatannya sendiri.

Hadi pernah berkata, biar musuh melihat kita lemah, asakan kita kuat. dia perasan masih kuat. bukan saja musuh melihatnya lemah, sememangnya dia lemah.

pengikut trengganu nampaknya menjadi penyokong yang membawanya rebah ke bumi.

Awanama berkata...

salam...

saya tidak setuju dengan hujah shafie.

rosak dan binasanya TGHA hanyalah pada pandangan orang-orang yang berkiblatkan UMNO.
jika ada dikalangan PAS,mereka itu terdiri dikalangan mereka yang tidak kenal TGHA.
jika ada,mereka perlu berani tampil kehadapan.
saya ingin mengenali mereka.

Awanama berkata...

kadang kala saya lihat dalam pakatan rakyat ini jadi kucar kacir adalah kerana adanya orang2 yang duduknya atas pagar, orang2 ini lah yang paling dimurkai oleh Allah, kerana tidak mempunyai pendirian, semoga mereka ini mendapat petunjok dan hidayah Allah, Walau bagaimanapun aku tetap berdiri teguh bersama parti Islam (PAS) demi untok keselamatan cucu cicit hingga kiamat. UMNO hanya akan membawa kita kepada kehancuran dunia dan akhirat.