24 Nov 2009

Rakyat Juga Takkan Lepaskan SPRM

Bernama melaporkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menjalankan siasatan terhadap dakwaan salahguna kuasa dan penyelewengan ke atas Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) Abdul Ariffahmi Abdul Rahman walaupun beliau meletak jawatan.

Menurut sumber SPRM, siasatan itu merupakan prosedur biasa berikutan timbulnya pelbagai dakwaan dalam PMBK.

"Sehingga kini pihak SPRM sedang mengumpulkan segala bukti dan dokumen yang telah diperoleh apabila pihak kami datang ke PMBK pada awal bulan ini dan siasatan terhadap kes itu sudah separuh selesai,” katanya ketika dihubungi di sini.

Ulasan GB

Integriti yang dipertahankan oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz sejak 20 tahun memimpin negeri Kelantan meletakkan beliau senantiasa bersedia membuka pintu rumahnya 25 jam sehari bagi SPRM menyiasat kes rasuah jika ada yang melibat dirinya atau menantunya.

Tetapi rakyat ingin mengingatkan Pengerusi SPRM, Tan Sri Ahmad Said Hamdan dan pegawai-pegawai SPRM bahawa rakyat akan pastikan SPRM akan disiasat terutama Pengerusinya biarpun sudah tidak berjawatan atau sudah berpencen.

Ia adalah satu prosedur biasa berikutan timbulnya pelbagai dakwaan mengenai SPRM dan rakyat menunggu "lampu hijau" dari langit bilamana nanti kepimpinan negara sudah mesra-rakyat, tanpa mengira apa parti jua yang memerintah.

What goes around turns around. Apa yang anda lakukan kepada orang lain anda akan rasainya juga. Itu sunnatullah - suatu peraturan Allah SWT dan sunatullah ini tidak berubah. Sebagaimana firman Allah SWT iaitu ,”Maka kamu tidak akan dapati daripada sunatullah itu perubahan.” (QS : 33 : 62)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SPRM adalah beruk dan barua BN semata-mata, rasuah BN tutup mata, orang mati dirumah sendiri tak mengaku...