13 Okt 2009

Era Najib Altantuya : Kemenangan Itu Semakin Dekat

BN memenangi pilihanraya kecil DUN 31 Bagan Pinang dengan majority undi 5443 undi. BN melalui calon veteran UMNO Isa Samad mendapat 8013 dan Sdr Zulkifly Mohammad selaku Pesuruhjaya PAS Negeri memperolehi undi 2578 undi. Kemenangan besar BN dan kemenangan mutlak adalah tanda kehebatan Isa Samad, adalah tanda kekuatan jentera UMNO Telok Kemang yang berketuakan Isa Samad sebagai Ketua Bahagian.

Kemenangan ini berjaya mengangkat kembali martabat dan maruah UMNO BN. Walaupun kemenangan ini akan dinafikan pembangkang dengan pelbagai alasan dan hujah, apa pun UMNO BN menang.

UMNO kembali bermaruah selepas prk dan kembali UMNo bersemangat selepas melalui zaman peralihan era Najib, maka inilah kemenangan utama dan sulung bagi UMNO. Kebanggaan juga kepada TPM dan MB Negeri Sembilan berbanding dengan MB-MB negeri lain.

UMNO tentulah mendabik dada, petanda ini adalah memaparkan rasuah adalah kudis sahaja bagi UMNO dan bagi orang N9. Mereka tetap mahu memilih BN. Inilah yang wajar diakui dan diakurkan oleh Pakatan Rakyat.

Bagi UMNO N9 sendiri, sebenarnya jika memilih calon lain akan berdepan kesukaran, baik daripada semua segi.

Kemenangan tetap kemenangan, Pakatan Rakyat khasnya PAS sebagai salah satu komponen utama dalam Pakatan kena memikirkan strategi dan kekuatan sendiri dan mengatur strategi.

Benarlah sebagai kata salah seorang penganalisis selepas keputusan PRK Bangan Pinang dalam rancangan khas TV, bahawa kelemahan PAS diperingkat akar umbi, PAS terlalu bergantung kepada petugas luar dan jentera luar. Tiada kekuatan dalam PAS di Bagan Pinang sendiri.

Justeru bagi petugas-petugas luar juga, ingatannya harus mempertingkatkan kekuatan jentera akar umbi peringkat negeri dan kawasan masing-masing.

Sebagaimana ingatan penulis PAS tidak perlu leka dan syok dengan kemenangan berturut-turut, dan bertali arus mendapat kemenangan akan menambahkan ego tersendiri, sebalik sendiri kekalahan ini menurunkan ego Pakatan.

UMNO juga jika kalah berterusan akan terus tertekan dan akan melakukan apa sahaja, seperti di Bagan Pinang memperlihatkan 'keganasan' dan 'kegilaan' UMNO bertindak dengan membelakangkan semua aturan dan peraturan. Malah yang rugi adalah imej PAS dan Pakatan dicalarkan provokasi UMNO yang tiada tara.

Kekalahan kepada PAS minta kita melihat ke belakang dengan susunan kerja-kerja kita bagi mencapai tahap dan capaian kualiti sebagai jundullah. Kemenanagan Islam pasti tiba yakin dan percayalah. -perantukite

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hasan Ali dengan isu SELCAT menjadi penyumbang kekalahan PAS di bagan pinang