2 Okt 2009

Era Najib Altantuya : Kedudukan Badrul Hisham Ditentukan Akhir Bulan Ini

Kedudukan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah akan ditentukan akhir bulan ini bagi memastikan sama ada beliau boleh meneruskan khidmatnya di kawasan itu atau sebaliknya.

Hal ini diputuskan oleh Menteri Besar , Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berikutan isu kesihatan wakil rakyat berkenaan sehingga sukar menumpukan perhatian kepada tugasnya.

“Kita masih lagi belum dapat berhubung terus dengan adun tersebut tapi kita jangkakan sebelum akhir bulan oktober ni kita buat keputusan yang terbaik untuk kita adakan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (Mtes) di bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, di Shah Alam, hari ini.

Khalid berharap Badrul dapat memberi kerjasama dengan kerajaan negeri dalam menyelesaikan masalah yang dihadapinya secepat mungkin.

“Kita berharap adun pelabuhan klang ini mengambil sikap supaya beliau telah dipilih oleh rakyat, dan bekerjasama dengan kerajaan negeri dan dapat menolong beliau menjalankan tugas.

“Kita percaya rakyat memahami beberapa kekurangan yang beliau hadapi, tetapi kita berharap hal ini dapat kita selesaikan secepat mungkin,” katanya.

Di samping itu, jelas Khalid, tiada tindakan akan diambil sekiranya beliau ingin terus bekerjasama dengan kerajaan negeri dan parti.

“Itu terpulang, kalau beliau terus ingin bekerjasama dengan kita, takdelah tindakan yang kita lakukan, malah kita kan bekerjsama dengan beliau dan keluarga dan parti keadilan di sana untuk memberi perkhidmatan kepada masyarakat di sana,” katanya.

Awal tahun ini, Adun Pelabuhan Klang itu dilaporkan akan meninggalkan Pakatan Rakyat oleh media arus perdana. Bagaimanapun Badrul kemudian mengumumkan pendirian untuk terus bersama kerajaan Pakatan Rakyat.



Tiada ulasan: