15 Sep 2009

Era Najib Altantuya : Ahli PKR Tanding Bebas Terlucut Keahlian

Ahli Jawatankuasa Parti Keadilan Rakyat Kota Lukut Shahrudin Abdul Hamid akan hilang keanggotaannya sekiranya dia bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Bagan Pinang 11 Oktober ini.

Timbalan Presiden PKR Dr Syed Husin Ali berkata tindakan berkenaan akan diambil kerana terdapat peraturan jelas bahawa individu yang bertanding tanpa mengikut keputusan parti akan hilang keanggotaannya.

“Sesiapa yang bertanding tidak ikut keputusan parti dia akan dilucutkan dari jawatannya.

Jadi kita tunggulah apa yang dia buat sebenarnya sebelum dia buat langkah jelas kita tengok dahulu lah.


“Mudah sahaja, kalau betul dia bertanding keanggotaannya akan dilucutkan kerana kita ada peraturan tentang hal itu,” katanya ketika dihubungi TV Antara.

Shahrudin semalam menawarkan diri sebagai calon bebas untuk bertanding dalam PRK Bagan Pinang.

Menurut Shahrudin hasrat beliau untuk bagi pihak PKR ditolak Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Keadilan Negeri Sembilan Datuk Kamarul Baharin Abbas.

Mengulas sama ada Shahrudin akan dipanggil Jawatankuasa Displin PKR, Syed Ali menyerahkan kepada PKR Negeri Sembilan untuk menyiasat mengenai perkara berkenaan.

“Itu kita serah kepada Negeri Sembilan untuk selidik tapi kalau dia bertanding juga dia akan dilucutkan keanggotaannya,” katanya.

Sebelum ini Majlis Pimpinan Keadilan Negeri Sembilan sebulat suara menyatakan persetujuan supaya calon Pas bertanding dalam pilihanraya kecil berkenaan mengikut status quo pada PRU Mac 2008. -TVA

Tiada ulasan: