2 Jun 2009

Manohara Lari Ibu Menanti!! UMNO BN Lari…. Manik Urai Menanti!!!

Satu lagi episod yang memalukan Satu Malaysia di seantero dunia. Kalau dulu ceriter dan kisah pembunuhan kejam wanita warga Monggolia, mengejutkan kita dan juga satu dunia…… .kini kita digemparkan sekali lagi dengan kisah Manohara pula…. Kedua-dua nyer, datang ke Malaysia Boleh the Wonderland berbekalkan harapan yang tinggi mengunung. Seorang datang untuk menuntut janji manakala seorang lagi mengejar mimpi indah sebagai sang puteri…. Malang nyer, seorang mati dan seorang lagi…. dizalimi dan sekarang sudah cabut lari….

Apabila kisah Manohara mula didedahkan….. akhbar-akhbar di Malaysia cuba memutarbelitkan fakta sebenar dengan menggunakan gambar-gambar Manohara dan putera raja tersebut….. Wah… bukan main romantis sekali pasangan ini….. Begitu lah yang digambarkan oleh media-media arus perdana hingga ramai terpedaya dan mula menuduh sang ibu cuba mendapat publisiti murahan dengan mengada-adakan ceriter yang tak der….. Sekarang….. terbukti gambar-gambar tersebut….. indah khabar dari ruper!!! Manohara sendiri telah bersuara…..

Tuduhan demi tuduhan dibuat oleh ibu Manohara tetapi pihak berkuasa Malaysia hanya menberi respond yang hambar…. penafian yang tak masuk akal, malah kebanyakan masa nyer buat nohen jer!!! Eiya…. buat malu kompeni ajer!!! Satu dunia ngeleng kepala melihat tindakan kerajaan kita…. Manohara, tinggal di Malaysia, tetapi terpaksa minta pertolongan daripada polis serta kedutaan lain di negara jiran…. Mengapa dia berbuat demikian…???

Apakah kerana kerajaan dan intrumen nyer tidak boleh diharapkan…… kerana merka dilihat hanya akan bertindak segera sekira nyer ia melibatkan golongan elitis??? Mereka memang dilihat hanya akan menjaga kepentingan golongan elitis sahaja….. Rakyat marhaen, persetankan!!!! Oh…. begitu ada nyer….. sebab itu Satu Malaysia malu dengan dunia luar…… melihatkan telatah pemimpin negara dan instrumen mereka….. 2 X 5 jer!!! Chit….. bikin malu sajer…… !!!

Mungkin Allah nak tunjuk kut… sebab itu ler agak nyer, semua ini berlaku di negara Malaysia Boleh di bawah pemerintahan tok ketua nyer, Piem Najib….. Apabila naik tanpa restu rakyat, tanpa berkat…… mungkin ini ler musibah nyer…… Kedurjanaan pemimpin dibalas dengan musibah demi musibah dari Allah…… wallahu’alam.

Bercakap pasal musibah Allah dan Najib….. mari kita perhatikan, musibah-musibah yang menimpa pemerintahan nyer… Dalam 6 pilihan raya kecil yang telah diadakan di seluruh Malaysia….., 2 PRK iaitu Permatang Pauh dan Kuala Terengganu, di bawah kawal selia Najib selaku pengarah plihan raya nyer….. manakala 4 lagi, semasa dia menjadi PM. Malang bagi nyer…… . daripada 6 PRK itu, UBN hanya menang 1 iaitu di Batang Ai. Lagi 5 PRK, yang kesemua nyer di Semenanjung Malaysia….. UBN kalah dengan majoriti yang menurun. Aduh….. pedih nyer untuk diterima. Tapi…. UBN biasa ler….. poyo dan control macho… pada hal gelisah giler….!!!

Namun demikian, UBN masih lagi berkeadaan dalam penafian, yang konon nyer, mereka masih memenangi hati rakyat….. masih lagi diterima oleh rakyat… Tapi, dalam pilihan raya kecil yang baru lepas iaitu N12 Penanti, UBN bertindak angkat kaki dari pertandingan. Sebab apa???? Takut dan phobia untuk kalah lagi…. dan itu akan menjadi bukti jelas yang mereka dalam proses sedang ditolak oleh rakyat dan kemungkinan besar, dalam PRU 13 nanti, mereka takut, terpaksa pulak mengosongkan Putrajaya. Lutut jadi jeli weh…… !!!

Hari ini dalam berita-berita di media eletronik arus perdana…… . bukan main lagi para pemimpin UBN membuat kenyataan, memperkecil kemenangan PKR/Pakatan Rakyat di Penanti. Antara alasan-alasan tengin yang pemimpin itu dan ini berikan ialah….. Penanti tak boleh dijadikan kayu ukur penolakan rakyat terhadap UBN dan Najib ….. kerana peratusan keluar mengundi tak memberangsangkan ler…… majoriti merosot ler…… rakyat tak keluar mengundi sebab protest pada permainan politik PKR ler…… . dan macam-macam ‘ler’ lagi ler……

Dalam kajian psikologi dan ilmu kaunselling ler…… orang yang suka bagi pelbagai alasan dungu- bingai bagi menutup kelemahan diri sendiri….. seperti UBN ni, there must be something wrong with orang tu…..!!!!! Jiwa dan emosi yang ruper tu….. menunujukkan seseorang itu terganggu dan berada dalam keadaaan yang amat kronik. Kita pendekkan ceriter…… dah nak jadi GILER!!!!! Dalam konteks UBN….. GILER KUASA!!! GILER TAKUT HILANG KUASA!!!!

Lepas Penanti….. tup-tup datang pulak satu musibah lagi!!! Kalau di Penanti, Najib kata itu permainan politik PKR….. Aha, yang ni pulak apa??? Apakah PRK Manik Urai juga permainan politik??? Permainan politik PAS???? Ha… ha…. ha…. ha…. ha….!!!!! Kalau itu UBN kata, orang akan ketawa. Memang sah udah giler!!!! So…. apakah UBN akan kata Manik Urai permainan politik Allah??? Itu….. lagi giler!!!! Entah ler….. tapi pada teman mungkin juga…… sebab musibah datang dari Allah. Mungkin Allah nak menguji mereka dan nak bagi kita lihat…. siapa pulak yang nak UBN persalahkan dengan PRK di Manik Urai???? Allah???? PAS??? Atau siapa????

Ambik ko sebijik UBN….. tercekik dengan kata-kata sendiri dan Allah tunjukkan dengan kadar yang segera pulak tu!!!! Eleh….. susah-susah….. tak yah bertanding. Bagi chance bebas bertanding atau bagi jer walk-over pada PAS…… abis ceriter!!! Boleh bikin itu macam????

UBN…..UBN….. Takut dan lari dari PRK Penanti tetapi ketentuan Allah…… . Manik Urai pulak menanti!!! Belum apa-apa, sudah kedengaran ura-ura ramai dalam kalangan UBN Kelantan, sudah berkira-kira untuk mencuba nasib mereka bagi menduduki kerusi DUN Manik Urai. Ai….. tak takut ke?? UBN pulak dengan tak semena-mena udah kebah dari demam phobia mereka. Eleh…. demam masih ada, cuma kebah sikit jer tu….!!Bagus ler tu….. Bangun dan bertanding. Harap-harap biar jatuh dan terkubur terus, hendak nyer…… … amin. -perakexpress

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

AND YET THEY SAY ROYALTY SHOULD NOT BE QUESTIONED!!

RAJA NAZRIN, WHAT IS YOUR COMMENTS HERE???!!!!

4RAKYAT

Tanpa Nama berkata...

Salam ziarah.

View Profile: Rantong™

Unknown berkata...

Manek Urai adalah maruah UMNO. Jika kalah, UMNO akan terus kehilangan semangat moral untuk selamanya. Manek Urai adalah hidup mati UMNO. Oleh itu UMNO dengan apa cara sekalipun akan memastikan UMNO menang di Manek Urai.