15 Mac 2008

Perhimpunan Haram UMNO di PP, Kenapa Polis Membiarkan?

Oleh Tranungkite

Semalam, dilaporkan 3,000 anggota pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu dan penyokong UMNO menyertai satu perhimpunan haram pada pukul 2.30 petang itu bermula di pekarangan Masjid Simpang Enam berhampiran Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) sekalipun sebelumnya Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan telah mengarahkan kononnya tiada siapa dibenarkan menyertai perhimpunan tersebut.

Namun, beberapa pemimpin tertinggi UMNO Pulau Pinang turut serta dalam perhimpunan itu dan diantara pemimpin UMNO yang menyertai perhimpunan itu ialah bekas Timbalan Ketua Menteri, Datuk Seri Abdul Rashid Abdullah; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penaga, Datuk Azhar Ibrahim; ADUN Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin; ADUN Permatang Berangan, Shahbudin Yahya; Ketua UMNO Bahagian Tanjong, Datuk Ahmad Ibni Hajar; Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam, Datuk Musa Sheikh Fadzir serta para pemimpin Pemuda UMNO Pulau Pinang, Wanita UMNO dan Puteri UMNO.

Sekalipun hampir 300 anggota polis berpakaian seragam dan preman ditugaskan mengawal pergerakan orang ramai di situ dan laporkan tiada polis merampas beberapa kain pemidang yang dibawa oleh peserta perhimpunan tersebut, tiada sebarang tangkapan dibuat dan perhimpunan itu telah terlansung seolah-olah diberikan kawalan kehormat oleh anggota polis dan FRU yang ada.

Seluruh rakyat dinegara ini tidak pernah pernah lupa terhadap KEZALIMAN POLIS yang dilakukan ke atas ahli-ahli Parti dari Barisan Alternatif kepda setiap perhimpunan yang diadakan. Rakyat tidak pernah lupa terhadap tindakan polis menyemburkan air kimia malah lebih dasyat dari itu tangkapan-tangkapan ganas dilakukan bukan sahaja ke atas rakyat terbanyak malah ke atas pepimpin-pemimpin parti pembangkang.

Demo kenaikan harga minyak di KLCC, Perhimpunan Bersih 10 November, tragedi Batu Burok, perhimpunan Hindraf, serahan memorandum BERSIH di parlimen, majlis penyerahan bunga oleh kanak-kanak kepada PM, tragedi Berembang & Rimba Jaya, RTB Bujal, penangkapan Mat Sabu, Kawad Hari Hak Asasi Seduia oleh Majlis Peguam - adalah rentetan perhimpunan rakyat namun di dalam setiap perhimpunan itu Polis telah bertindak tegas kononnya di atas nama keselamatan negara.

Dan semalam, mana semburan asid water canonnya, mana tangkapan ke atas peserta perhimpunannya, mana Ketua Polis Negara yang angkuh itu, mana ungkapan "haram" kepada perhimpunan yang sememangnya haram itu?

Apa yang kami nyatakan sebelum ini adalah benar. BAHAWA Polis Malaysia kini sebenarnya tidak lebih hanya kuda tunggangan kepada parti UMNO-BN, bahawa Polis Malaysia adalah pengkhianat keamanan, bahawa polis bersikap "double-standard" di dalam melaksanakan undang-undang, bahawa Polis Malaysia menjadi ahli Parti Barisan Alternatif sebagai musuh besar mereka, bahawa Polis Malaysia telah pun diberikan peringatan oleh rakyat melalui keputusan Pilihanraya ke 12 yang baru lalu. Tetapi Polis Malaysia TIDAK PERNAH mempelajari mesej rakyat tersebut!

Sikap pilih-kasih, diskrminasi serta tidak profesyenal Polis Malaysia adalah satu tragedi yang merupakan bala besar yang menimpa negara dan rakyat Malaysia seleruhnya. Ia akan menatijahkan kesan yang buruk dimana kita menyaksikan betapa jenayah kini bermaharaja lela - penculikan, perompakan dan seumpamanya mejadikan Malaysia ibarat sebuah negara sebagai sebuah negara yang tidak selamat untuk didiami hasil daripada tindakan Polis Malaysia yang lebih rela menjadi diri mereka bahan kuda tunggangan kerajaan UMNO-BN.

Dan kita memberitahu Polis Malaysia dengan tegas: jangan samasekali permainkan KUASA RAKYAT kerana semakin rakyat ditekan dan dizalimi semakin ramai yang akan menyertainya. LUKA RAKYAT SEMALAM MASIH BERDARAH DAN DOSANYA BELUM DIAMPUNI!

4 ulasan:

Amuraria berkata...

musa..ng hasan memang barua dajal umno/bn ! barua ni kena jaga & ampu umno/bn kerana termakan budi naik pangkat jadi igp 'TILAM '!BARUA inilah yang menjaja tilam naik turun mahkamah demi fitnah untuk menjahanamkan DSAI oleh dajal2 umno/bn ! dia yg angkuh,biadap & paling kurang ajar mungkin terpaksa tutup bukan sebelah mata tapi kedua2 belah mata demi menjaga 'pangkat 'nya yg akan dibawa mati ! orang jenis ini sangat2 bahaya pada negara kerana boleh buat apa saja demi pangkat ! dia tiada takwa maupun amanah ! naya la makbapak yang membesarkannya !

mangchikla berkata...

isk ..jgn camtu. Ce tengok. sume yg demonstrasi adalah melayu, kulit gelap sket je. Diorang tuh disiplin sungguh, amaaaaan je ,sebab tuh takde pancu air, gas pemedih mata , kene pukul. Perasan tak, walau pun diorang demonstrasi, rupe diorang sedikit pon tak macam specis "beruk" ek? Hebat btoi. Semalam lak NGO NGO islam macam Dr Danial dari JIM kate, LGE xkate nak hapus NEP in total only the bad aspect macam syarikat kroni, nepotism je... lelain tak ubah. Hiish tipu je ek si LGE ni. Dah nak masuk seminggu lebih dah nih masih tak ade perubahan besaau kat P. Pinang nih, kan?

Tanpa Nama berkata...

oi...mangchikla..oi,Jangan la hang nak bodek ...kot hang pun sama spt diorang juga melayu mudah lupa.kalau x serupa beruk mungkin serupa monyet yg tak sedar diri.Ini baru seminggu kita lihat nanti no...BN dah tak relevan lagi jadi wat apa hang dot kecoh..malu la sikit.
pi la kat tempat yg bn menang.Polis pilih kasih.

mangchikla berkata...

tudia aih!marah sakan no...Ce baca betoi betoi .... muekekekekek..hang ingat ak nih barang naik kaaaa atau dak...apa apa pon tima kasih noooo...