24 Mac 2008

Bongkar: Kerajaan 3 Beranak Campur 1


Mengapakah Abdullah Ahmad Badawi benar-benar mahu Idris Jusoh sebagai Menteri Besar Terengganu sehingga "memaksa" kesemua 22 ADUN UMNO untuk menanda tangani satu perjanjian berkanun untuk terus berdiri memberikan sokongan kepada Idris Jusoh?

Kerajaan 3 Beranak Pak Lah - Kamaluddin - Khairy dan jangan dilupakan Patrick Lim atau dikalangan ahli keluarga, dia dikenali sebagai Patrick Badawi. Patrick inilah yang menjadi Menteri Kewangan yang memikul tanggungjawab tugas-tugas khas.

Tugas-tugas khas ialah untuk mengurus tadbir duit ikhsan minyak yang dibayar oleh Kerajaan Pusat kepada Terengganu yang berjumlah Rm1.2 billion setahun (RM1,200,00,00.00).

Patrick Badawi adalah Ketua Jurutera F1 bagi Ferrari dan dimasa lapangnya dia gemar ke Seri Perdana untuk berpelisiran dengan PM dan juga gemar pergi bercuti sambil belajar menangkap ikan dengan PM di Australia

Jadi siapakah Patrick Lim ini? Patrick Lim adalah bapa saudara kepada Azrene Abdullah, isteri kepada Kamaluddin, anak PM Malaysia. Jadi Patrick Lim adalah bapa saudara kepada menantu Pak Lah yang bernama Azrene.

Patrick Lim juga mempunyai hubungan erat dengan seorang lagi menantu Pak Lah iaitu Khairi Jamaluddin.

Tugas utama Patrick Lim adalah sebagai Menteri Kewangan ke 3 yang mengendali hal ehwal wang ehsan untuk rakyat Terengganu yang berjumlah Rm1.2 billion setahun.

Patrick Lim lah orang yang bertanggungjawab membawa Monsoon Cup dan Taman Islam Hadhari di Terengganu atas alasan membangunkan Terengganu walau pada halnya, untuk mengaut keuntungan kepada Kerajaan Tiga Beranak. Patrick Lim juga bertanggungjwb membawa segala bentuk keraian,hiburan dan maksiat ke Seri Perdana supaya Kerajaan tiga Beranak sentiasa gembira.

Maka itu sebabnya mengapa Pak Lah berhempas pulas inginkan Idris Jusoh sebagai Menteri Besar Terengganu, dan masih memegang jawatan Perdana Menteri disamping mengekalkan Menteri Kewangan di tangannya - untuk Patrick Badawi.

Hanya satu yang mampu mengubah, Ahli Parlimen perlu "menurunkan" beliau dengan usul undi tidak percaya kepada Perdana Menteri itu di persidangan parlimen yang akan datang. Kerana beliau yang mengajarkan begitu kepada 22 orang ADUN jika Datuk Ahmad Said menjadi menteri Besar Terengganu.

Jika tidak saksikanlah lebih banyak harta negara di punggah oleh Patrick Badawi ini dengan dibantu oleh petualang negara dari sebuah keluarga Ahmad Badawi serta mereka yang seramai 23 orang ADUN di Terengganu tersebut.



6 ulasan:

Hasbullah Pit berkata...

Yang ada kaitan dengan Ferarri itu Jean Todt , dia la jugak tunang kepada Michelle Yeoh, perempuan yang diraba Paklah, Jean Todt juga melibatkan diri dengan monsoon cup.

Jean Todt bercuti dengan paklah di australia masa Johor Banjir besar
.

radenjowo berkata...

saya ambil artikel ini untuk blog No2umno. Mohon kebenaran.

Tanpa Nama berkata...

Mintak izin nak guna artikel untuk blog saya. Thanks.

Tanpa Nama berkata...

HOW TERENGGANU WAS WON.....
www.cheguevara@blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Finally the truth has been revealed...

http://filmasia.blogspot.com

Terence Toh berkata...

may i have permission to repost this blog post into my blog also ? thanks, it is a very interesting article...