10 Nov 2016

Kemenangan Trump: Berakhirnya Era Negara Palestin...

Israel: Kemenangan Trump bunuh rundingan negara Palestin

Era negara Palestin sudah berakhir dengan kemenangan calon Republican Donald Trump, kata Menteri Pendidikan Israel Naftali Bennet.

“Kemenangan Trump memberi peluang kepada Israel untuk menarik balik tanggapan sebuah negara Palestin di tengah-tengah negara ini, yang akan menjejaskan keselamatan dan perjuangan kami,” kata Bennet lapor AFP.

Kenyataan beliau itu merujuk kepada Tebing Barat.


“Itulah pendirian bakal presiden… era negara Palestin sudah berakhir,” tegasnya.

Tinjaun sebelum ini mendapati sebahagian besar rakyat Israel dan Palestin menyokong penyelesaian 2 negara itu, yang mula diusulkan pada 1974.

Rundingan terbaharu 2013-2014 bagaimanapun kecundang apabila Israel meluaskan penempatan haram Israel di kawasan yang menjadi pertikaian antara rejim dan pihak berkuasa Palestin.

Sementara itu, Menteri Kehakiman Ayelet Shaked dan Timbalan Menteri Luar Tzipi Hotovely menyeru Trump supaya menunaikan janji memindahkan kedutaan Amerika Syarikat dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis.

Warga Palestin mahu timur Baitulmaqdis menjadi ibu negara Palestin baharu, manakala warga Israel berpendirian seluruh kota suci itu ibu negara mereka.

Trump berikrar akan mengiktiraf Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel.


Bennett: Trump win means era of Palestinian state is over

Israel Education Minister Naftali Bennett congratulates Trump on his victory, saying he hopes it means a shift in US policy on Palestinian statehood.

“I congratulate president-elect Donald Trump, and all the American people,” he says. “We are sure the special relationship between the United States and Israel will continue, and even grow stronger.”

He continues: “Trump’s victory is an opportunity for Israel to immediately retract the notion of a Palestinian state in the center of the country, which would hurt our security and just cause. This is the position of the president-elect, as written in his platform, and it should be our policy, plain and simple. The era of a Palestinian state is over.”

Bennett, who heads the right-wing Jewish Home party, thanks Clinton for “her friendship with Israel.”








FEATURED ADS


28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sama ja sblm ni pun. Ada beza kah?

Tanpa Nama berkata...

Kalau kaji sejarah..obama lebih banyak membunuh berbanding presiden sebelum nya walaupun obama pura2 mcm baik..lebih baik trump berbanding Hillary yg akan membunuh lebih ramai umat islam..

Tanpa Nama berkata...

Org melayu lemah matematik. Terimalah hakikat ini. Lebih sibuk Islam kuman dari Islam gajah depan mata.

Tanpa Nama berkata...

Biasa la israel. Siapa menang dia anggap kawan. Dgn kekuatan zionist lobby, mana ada calon presiden yg berani menentang mrk. Siapa pahlawan baru islam yg akan mengetuai pertahanan palestin

Malaysiabaru berkata...

Kami ucap setinggi tahniah kpd trump dgn ikhlas hati

1. Strategi FbI kaitan email clibgon menjadi

2. Pengerusi GOP ryan mahu Anwar bebas

3. Era republican makna tiada tahanan politik di seluruh dunia dan tertubuhnya osama bin laden dan mujahudeen serta kejatuhan komunis dan islamist!!!

3. Percayalah kejatuhan xhina sudah hampir !!!!

4. Siapa main dgn china bakal mampus sekali...

5. Congrate trump!! U have used all of our stratergies in your campaign namely hilary in libya Arab spring isis wall street and alot more that we said in our blog. You copied it 100%

Syabas trump. - your truly gop agent in Malaysia -

Tanpa Nama berkata...

Kalu amerika la, sapa2 jadi presiden pun, diaorang tak akan ada belas kasihan kpd palestin. Dalam otak mereka semua cuma ada cara untuk musnahkan palestin.

Unknown berkata...

Salam;


Salah satu polisi Trump,dlm kempen pilihanraya ini,ialah beliau begitu TEGAS,dgn Pendatang asing terutama dari Mexico,Africa,asia,Europe.Kerana America sudah lama mengalami kekalutan Pendatang ASING,yg lebih banyak membawa kemudharatan dari kebaikkan pada rakyat America.Di sinilah Impact yg kuat dari rakyat untuk menyokongnnya.America for American.Tentang dasar luarnya kita tunggu dan lihat.

Untuk PH,saya sarankan,Manefesto/Agenda PH/Bersatu hendaklah memasukkan,jika memerintah untuk memertabatkan kembali Malaysia for Malaysian.

Sekarang ini,Pendatang Asing di Malaysia sudah tidak dapat di Control LAGI.kALAU 10 tahun dahulu ratio,pendatang asing jika di KLCC,100 rakyat malaysia,saorang pendatang asing.Tapi sekarang sudah berubah.

IMPACT yg BESAR,terhadap rakyat Malaysia,amat besar dgn kehadiran pendatang asing yg tanpa di control ini.
1.Sisio Budaya,yg bercampor aduk/bangla,nepal,myanmar,vietnam,indon,india,philiphine,thai.Budaya kotor/meminta sedekah ditepi2 jalan.menganggu harian hidup orang2 tempatan.
2.Menyempitkan bisness penduduk tempatan,mereka2 ini menganggu orng2 local,seperti,pasar malam,kedai runcit/ borong,repair barang2 electronic,kedai makan yg bersepah2,kedai perabut.
3.Budaya buang bayi yg menjadi-jadi,mereka2 ini kebanyakan kurang agama,lakukan sex-bebas,akirnya gadis2 menjadi mangsa.
4.Mamat PAKI,bangla selalu menganggu gadis2 tempatan,seperti dlm lift,dan kadang2 mereka mandi hanya berseluar dalam diluar2 rumah sewa.
5.Sekarang ini,amat mengerikan,jika sape2 berjalan2 dijln cempaka KL,umpama berjalan dibandar Dhaka,bangladesh,jika berjalan jauh lagi di gombak tepi sungai,tuan2 akan berjumpa kawasan perumahan seperti jogjakarta.

KENAPA JADI BEGINI,salah satu sebab adalah RASUAH..mereka begitu senang,dtng ka malaysia,dihalau balik,tak sampai sebulan muncul kembali.
Harus diingat,kedatangan mereka2 ini ka malaysia,halal mencari rezeki ada 2.Untuk lelaki mereka halal bekerja buruh kasar,manakala si perempuan sebagai Amah/orng gaji.SAHAJA.Sudah habis TEMPUH,KENA BALIK NEGERI.

Kenapa mereka boleh buka kedai runcit,jual rokok murah bederet2 di chowkit road,dan dipinggir2 kawasan kota.Kesihan shukri,beliau ditangkap dan didakwa.Kenapa mereka boleh buka kedai perabut.kenapa mereka boleh buka kedai computer.kenapa mereka boleh buka kedai makan bersepah-sepah.kenapa mereka boleh berjual di pasar malam.buka kedai borong.mereka boleh bawa teksi.MANA PENGUATKUASAAN///RASUAH BERNMAHARAJA-LELA ,DARIPERINGKAT ATAS,HINGGA KA PENGUTIP wang pasar malam.Kenapa umno/bn/pejam-mata sahaja dgn perkara ini.Ini buKan Masaalah BIASA,ini masaalah negara./rakyat malaysia.
rAKYAT KENA DIDEDAHKAN,KEMUDHARATAN RAKYAT ASING INI,YG LUPUT TEMPUH DI MALAYSIA.HANYA BEKERJA BURUH/AMAH SAHAJA.DAH HABIS BALIK.

Ph/Bersatu..Kena siapkan FORMULA,bagaimana nak menyelesaikan perkara ini,dgn tidak menginiayai sesiapa.Dan adakan program untuk rakyat tempatan,memperkasakan MARA,UDA dan GLC yg lain.HAPUSKAN/KURANGKAN RASUAH.


SEKIAN.

Tanpa Nama berkata...

Yang sebenarnya rakyat Amerika telah jemu dgn peperangan. Mereka bijak memilih Trump bukan kerana Trump tu hebat sangat tapi mereka mahu mengubah dasar US untuk sentiasa menjadi Polis Dunia.

Tanpa Nama berkata...

Malang nya rakyat Malaysia telah berpecah bukan sahaja sebab politik dan agama tetapi mengikut negeri. Johor dengan bangsa Johor. Sabah dan Sarawak menuntut untuk kepentingan negeri masing-masing sehingga politik yang cuba di bawa oleh Mahathir dan Anwar ke sana telah gagal. Lebih dahsyat, ada yang minta keluar dari persekutuan. Semua ini.. semua nya berlaku sekarang semasa PM nya Najib. Hasil Negeri dan Negara tidak di bahagi-bahagikan mengikut kesaksamaan. Pembahagian ikut keperluan semasa seperti bila ada prk/pru atau apabila Najib bermasalah dan buat lawatan resmi.

Sekarang mana-mana negeri ada hasil yang lumayan dan kaya akan cuba buat hal masing-masing.

Jika mahu jadikan Malaysia for Malaysian, PH/BERSATU kena berkempen macam Trump. Perubahan yang betul-betul, jangan bawa cara atau rentak lama, dengan membaik pulih keadaan yang berlaku sekarang. Jangan pakai apa yang ada, buangkan sahaja.


Tanpa Nama berkata...

Negara bukan sahaja dengan masalah pendatang tetapi penyeludupan dan penculikan yang semakin menjadi-jadi.

Bagaimana dengan dakwaan pemimpin negara terlibat dengan kejadian penculikan oleh Misuari?

Bagaimana dengan cincin bernilai berjuta ringgit di bawa masuk? Itu baru sorang je?

Selagi BN berkuasa selagi itu masalah pendatang tak di selesaikan. Pendatang akan terus menetap di sini supaya mereka di bawa untuk mengundi. Sebab itu mereka boleh berniaga dan kita kena berkongsi hospital dan sekolah dengan mereka. Mungkin seramai 1 juta pendatang yang ingin dibawa oleh Zahid sudah pun terlaksana.

Semua ini yang di biarkan oleh pemimpin BN dan PAS yang berkecuali dalam semua hal adalah seperti gunung berapi yang berasap dan mula terasa gegaran nya.

Tanpa Nama berkata...

PH????? kembalikan Malaysia kpd rakyatnya
seluruhnya...kehidupan..ekonomi...pekerjaan.. keselamatan..

Tanpa Nama berkata...

Dengan Israel ini jangan dibawak berunding. Bukan dia peduli dengan apa yang telah dirundingkan.

Bagaimana pun Israel cuma bina penempatan haram bukan pembalakan haram sebab di sana tidak ada hutan balak.

Bila Trump menang, Israel berharap pada kuasa dan sokongan Trump. Jika Israel matang (hebat) lawan lah satu lawan satu. Mengapa adakan kerjasama dengan Najib ? Israel tak kuat mana dan tak mampu bersendirian untuk lawan AMANAH tanpa mengguna pengaruh PM Trump.

Israel jadi bongkak dan angkuh sebab ada UMNO.


ps Maaf di atas kesilapan ejaan yang tidak di sengaja kan.

Tanpa Nama berkata...

Salah satu dasar trump..membina ekonomi sendiri bukan menjajah utk ekonomi..itu petanda baik drp president sebelum nya xkira la obama clinton bush dan goege bush..kita lihat lah nt..trump keras kasar anti islam jelas lebih baik dr obama yg seolah2 baik tp lebih byk membunuh umat islam berbanding bush clinton dan goerge bush..cth mudah di Malaysia.. Lebih baik Ibrahim Ali yg extreme melayu2 drp pas pura2 islam baik tp merompak menyamun menfitnah dsb menggunakan nama islam.

wak ger berkata...

Saya setuju..contoh negara luar. Polisi pekerja asing hanya bekerja disektor yg ditawarkan dan bergantung pada kontrak. Bila tamat dihantar pulang. Warganegara/rakyat dijaga dan menjadi sebagai tuan. Perdana menteri dan menteri hanya mengurus hasil dan pentadbiram shj.

ammy berkata...

Kita perlu hantar Geng Baju Merah ke Israel baru bertemu Buku dgn Ruas.... kot! Ade bran?

Malaysiabaru berkata...

Ana setuju 1000% dgn tuan omar

Tahun depan tarif impot xhina ke America akan naik 45% ( makna inflasi Amerika akan naik ) dan kilang xhina bakal tutup dan berpindah ke Amerika
- bijak kan trump ? -

Seluruh Asia bakal bankrap apabila tariff 45% di kenakan kpd xhina jepunn singapore.

Asia akan jadi hamba moden kpd Amerika - bijak trump

Apa akan jadi kpd malaysiaL ? Kita akan bungkus bersama xhina..

Bila akhirnya komunis jatuh maka xhina akan jatuh dan percayalah Asia akan ke belakang 50 tahun bukan gergasi lagi.

China the last standing komunis which trump Amerika must dismantle !!!

Kalau tidak akan ada Maharaja Najib ala ala komunis xhina !!!

Tanpa Nama berkata...



Lebai pilkuda yg menyalak BABI ddlm bukit itu "membunuh" minda walaun2 dgn FITNAH uturn ponteng dgn sdondon mencuri dedak 90juta ddlm 'gelap'...dgn mnggunakan SORBAN jubah serta ayat2 Quran dan hadis sbg TOPENG menipu..

Bandingkanlah perangai 'Lebai' itu dgn Trump sapakah yg lebih jahat/murtad?
Trump tak tau pun nak klentong dgn Quran & hadis
Trump takde pun berTOPENG suci dgn sorban & jubah
Trump tak tau pun nak jd "IMAM" mcm budak2 hingusan

Bandingkan pula perangai Hamas & Fatah dgn perangai PIGS Pas & Umno..
Klu di Israel PM mrk yg rasuah/mencuri dah pun dipenjara
Lebai sdondon pula jd Setan bisu dgn 2.6biliyun ddlm akaun PM tu
Lebai sdondon itu suka kutuk2 Yahudi, tp APCO dipejabat PM itu mcm mana?


Jd sapekah yg lebih jahat/murtad jk dibandingkan diantara Lebai FITNAH poteng uturn pilkuda itu dgn Trump ataupun Natenyahu?

Adakah Allah menerima serta mengiktiraf Islam-KULIT yg sgt2 bobrok itu!?


Unknown berkata...

Bagi sesiapa yang fasih berbahasa Englis elok lah layarai: www.youtube.com/watch?-8i4TlKolcxQ yang ucapan penuh bertajuk(Ronald Trumph Powerful Must Wach Abrahan Lincoln Gettsbury. October 22, 2016 dan fahami lah apa yag beliau sampai kan. Pada pendengaran saya ada dariapa yang beliau ucapkan punyai bersamaan dengan yang berlaku di Negara ini. Contoh nya 1. Pendatang asing. 2, kadar cukai yang agak tinggi dan 3. Laporan akhbar yang berat sebelah. Untuk memudah kan rakyat terbanyak memahami ucapan beliau elok lah pehak Green Boc menyedia kan sari kata saperti mana yang pernah di lakukan di berita T.V Korea yang menyentuh berkenaan keborosan Rosmah Mansor.

Tanpa Nama berkata...

israel pn tjdk bolh nk trlalu angkuh lg dh skrng krn sdikit sbanyk tlh dineutralisekn olh kmajuan tknologi ktntraan iran. apa pn dikatakn mngnai iran tntng syiahnya uasha gigih mrka mmbangunkn plbagai teknologi patut diikuti olh ngara islam laidn.sayangnya kita kurng mnggerkkn graduan sains dn jurutera kita kearah itu.

Tanpa Nama berkata...

WHOEVAR JADI PRESIDEN AS, IT WILL NEVER CHANGE THE FACT ABT ISU PALESTINE. WE ALL AS MUSLIM BLH BUAT PERUNDINGAN WITH EVERYONE BUT NOT WITH MUSUH ALLAH SWT, YAHUDI LAKNATULLAH N ONE MORE PERSON LAGI YG ISLAM PD NAMA SHJ IAITU MUNAFIK. THIS GOLONGAN WE ALL SHOULD NOT RUNDING DGN PERJANJIAN, BUT RUNDING DGN BOM DGN BOM, AK47 DGN AK47,KERETA KEBAL DGN KERETA KEBAL.SBB DIA ADALAH MUSUH ALLAH SWT, AS ALLAH TIDAK BERKEROMPONI DGN DIAORG. SO TO US JUGA.

abrarmujahideen berkata...

Republican- ww bush..bush..donald trump
Demokrat - jimmy carter..bill clinton..obama

Retorik semasa berkempen utk menang jawatan Presiden USA..

Walhasil sesiapa pun memerintah tetap menindas.memerangi Islam dan umat Islam.

Beza siapakah yang melakukan kerosakan yg lebih besar??? Dimana Khalifah Islan yg dpt membela dan meninggikan Islam dan umat islam.

Unknown berkata...

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-president-election-muslim-ban-immigrants-website-statement-removed-a7408466.html setelah menang, retorik hilang, he is having good fun.....

Unknown berkata...

Jangan cepat teruja....

Tanpa Nama berkata...

Pecahkan batu. Di pukul dengan kayu.

TMJ guna pistol. Semuanya mampos. Kalau macam itu buat apa Jamal tayangkan pistol yang dia ada? Kan dah ada orang kebal.

Tanpa Nama berkata...

Graduan sains dan jurutera belum tentu dapat pekerjaan. Dan kalau bagi pendapat apa-apa siapa nak dengar. Lebih baik jadi Lebai Ustaz. Malah mereka lah yang halau pemimpin yang ada kelulusan akedemik.

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada satu parti agama di US, Trump tidak akan mendapat kejayaan. Kerana parti tersebut hanya mengambil kesempatan dan bertindak mengikut keadaan. Sekejap mereka memihak pada yang ini dan sekejap memihak pada yang lain. Tetapi selalunya pilihan mereka ialah parti yang mempunyai peluang besar untuk menang dan yang memberi dedak yang lebih.

Di US, tidak ada dedak dan tidak baca pertolongan dari SPR. Dua-dua parti mempunyai peluang untuk menang kerana itu lah tidak ada parti ke tiga.

Mana-mana parti ketiga akan kekal kan status nya dan hanya berpolitik supaya sistem dedak terus di ujudkan dan mereka bertanding bukan untuk kuasa atau untuk membela nasib rakyat.

Hanya dengan satu lawan satu, dapat menghapuskan sistem dedak dan penipuan semasa PRU.

Tanpa Nama berkata...

Memang betul tuan.. walaupun telah di removed kan tapi kesannya tetap ada pada segelintir penyokong. Kalau di sini di panggil walau nya. Walaupun jatuh murtad dan kafir harbi telah diselesaikan dan di perbetulkan oleh pemimpin mereka, masih ada yang akan guna itu hukum Allah dan Islam.

Sekurang-kurang nya statement dia di tarik balik, tapi amanat yang di pegang selama ini tidak di tarik balik. Apa cerita?

Apabila di sebut sesuatu semata-mata atas kepentingan politik ia nya tetap memberi kesan iaitu kebencian.



Anonymous berkata...

DUDE IRAN BUKAN CTH YG BAIK. DIAORG ADALAH GOLONGAN MUNAFIK TERANG DAN BERSULUH AND ISREAL TRUST ME TAKKAN KACAU IRAN,AS DIAORG PERLU DIAORG UTK KACAU AKIDAH UMAT ISLAM. BERAPA RAMAI UMAT ISLAM DAH DIMURTADKAN DIAORG? AND JGN LUPA BEBERAPA DIA DAH SEMBELIH UMAT ISLAM PUAK SUNNI YG MERUPAKAN GOLONGAN YG BERPEGANGAN DGN AHLI SUNNAH WAL JAMMAAH.?AND WHAT PAS DOING RIGHT NOW IS CENDERUNG STYLE PEMERINTAHAN IRAN, WHICH WHY I SATU HAPAK UNDI PUN I WILL NOT GIVE TO PAS AFTER TGNA PERGI KE RAHMATULLAH, WHICH SKG DAH JADI SERBA TAK KENA AFTER TGNA GONE.