21 Mei 2014

Khairy Juga Tiada Pengalaman & Pernah Sertai Acara Ala "Ratu Cantik"


Khairy pun tiada pengalaman jadi menteri

KUALA LUMPUR: Wakil rakyat DAP mempertikaikan gesaan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin agar pengundi Teluk Intan menolak calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud, hanya kerana beliau masih muda dan kononnya tidak berpengalaman.

Bagi Ahli Parlimen DAP Kulai Teo Nie Ching dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP Bukit Gasing Rajiv Rishyakaran, Khairy sendiri tidak memiliki sebarang pengalaman sebagai menteri ketika dilantik menyertai kabinet tahun lalu.

“Hakikatnya, kita semua adalah orang baru yang tidak berpengalaman, sehinggalah diberi peluang. Sebelum Khairy menjadi menteri pada tahun 2013, beliau juga tiada pengalaman.

"Adakah tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melantiknya itu satu keputusan yang salah?” kata mereka dalam satu kenyataan bersama dipetik Roketkini.

Mereka percaya lebih penting untuk Khairy menilai prestasinya sendiri sebagai menteri sejak setahun ini, memandangkan itu adalah kali pertama beliau menjawat jawatan itu.

“Bagaimanakah Khairy menilai prestasinya? Jika gagal, bila beliau akan meletak jawatan?

"Jika beliau rasa prestasinya bagus, apa yang membuatkannya fikir Dyana tidak boleh melaksanakan tugas dengan baik jika diberi mandat?” soal mereka lagi.

Dyana sebelum ini berkhidmat sebagai setiausaha politik kepada Ahli Parlimen Gelang Patah merangkap Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang selama setahun.

Dalam sidang media semalam, Khairy juga berkata, jika menang pada Pilihanraya Kecil (PRK) Teluk Intan, Dyana selaku Ahli Parlimen DAP tidak akan memiliki akses kepada agensi-agensi persekutuan.

Menyifatkan kenyataan itu sebagai satu ugutan, mereka mengingatkan Khairy bahawa tugas kerajaan adalah untuk berkhidmat kepada rakyat, bukan hanya kepada pengundi mereka di kawasan yang dimenangi Barisan Nasional.

“Ia adalah satu ugutan terbuka yang angkuh. Jelas, Khairy juga terperangkap dalam politik ‘I help you, you help me.’

“Walaupun popular dan dianggap bintang dalam Umno, beliau gagal memupuk politik baru yang mengutamakan tadbir urus yang baik, keadilan dan kesamaan.

“Berbeza dengan Dyana yang berikrar terhadap politik baru, seperti memecahkan tembok perkauman dan agama. Walau pun masih baru, beliau sememangnya harus diberi peluang,” kata mereka lagi.

PRK Parlimen Teluk Intan diadakan berikutan kematian penyandangnya Seah Leong Peng, 58, daripada DAP pada 1 Mei lepas.

Dalam pilihan raya umum ke-13, Seah, 48, menewaskan calon BN, Datuk Mah Siew Keong dan calon bebas Moralingam Kannan dengan majoriti 7,313 undi.

Parlimen Teluk Intan mempunyai komposisi pengundi yang hampir seimbang iaitu 42 peratus pengundi Cina, Melayu (38 peratus) dan India (19 peratus).

Dyana dicabar Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong yang mewakili BN dalam PRK kali ini.

Mah, 53, ialah penyandang kerusi Parlimen Teluk Intan selama dua penggal iaitu pada PRU 1999 dan 2004..

ULASAN GB

Khairy Jamaluddin juga tidak berpengalaman, malah Khairy Jamaluddin juga yang pernah menyertai satu acara ala "Ratu Cantik" - dengan catwalk bersama isterinya menggayakan pakaian batik.

Mahu cakap orang, sekarang terkena batang hidung sendiri....hipocricy of the highest degree!






IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI


12 ulasan:

Amuraria berkata...

boleh kata menyalak tanpa fikir daa ! ABU !

Anti Fitnah berkata...

Manusia dari awal hidupnya, tiada siapa yang berpengalaman dalam apa jua bidang. Kan kita diibarat kain putih pada awal hidup kita. Peribahasa cina pun ada menyatakan bahawa manusia pada awalnya adalah manusia yang sebaik-baiknya.
Inilah manusia angkuh yang baru memegang jawatan Menteri (setahun) dah "pandai" menilai dan menidakkan kemampuan orang lain walaupun belum diuji. Anak kita pun kita beri peluang untuk mereka berkembang.
Dulu kita pun tak tahu buat anak tapi bila berkahwin, tahu pun kita membuat anak. Tak perlu pun kita melalui kursus dan hubungan sebelum perkahwinan untuk membuat anak. Pengalaman tu datang kemudian. Yang penting ialah kita mesti berubah dari tak tahu ke tahu, dari buruk ke baik dan seterusnya.
Bagi BN, berubah dari buruk ke baik bukan objektif hidup depa. Manusia yang baik kalau masuk BN, lama-lama jadi jahat. Dan yang bijak pun akan jadi BODOH. Lihat saja ulasan macai depa dalam ruang media maya ni.
Kita ambil contoh HUDUD. Depa asyik dok salahkan PAS kerana bergabung dengan DAP yang pada depa, adalah rasis, tidak menyokong HUDUD, menentang Islam, tidak mesra Melayu dan .... banyak lagi. Sedangkan kita tahu bahawa selama MALAYSIA wujud, tak pernah pun PAS atau DAP yang berkuasa di peringkat kebangsaan. Macai depa dok perli PAS dan berkata pulak UMNO menyokong HUDUD. Lidah tak bertulang. Yang berkuasa sampai 50 tahun lebih pun tak sanggup menegak hukum hakam Allah swt dan kesalahan tu pulak dituju kepada orang lain yang tiada kuasa. Hanya Melayu yang "cerdik" saja yang masih percaya pada UMNO ni.
Sedarkah bahawa yang kuat menfitnah tu siapa? UMNO kan? LIWAT dan SEKS tu segar dalam kehidupan depa. Kalau tidak LIWAT bukan UMNOlah katanya. Kalau tidak fitnah, bukan UMNOlah katanya. Manusia yang biasa makan darah daging mana mungkin sedar akan hal ini. Hidup Melayu ... bila lagi TANAH PERKUBURAN MELAYU nak didirikan????? AKU CABAR SEBAB MELAYU BELUM ADA TANAH PERKUBURAN SENDIRI LAGI ... ASYIK DOK TUMPANG KAT TANAH PERKUBURAN ISLAM AJE. HARAMJADAH SUNGGUH. HARAMJADAH SUNGGUH. HARAMJADAH SUNGGUH. KATA TOK JIB ~ PM 1 MALAYSIA.

Awanama berkata...

Memang umno haramjadah ni munafik!!!sapu duit negara macam duit mak bapak depa!!!..lepas tu bohong merata yang depa lah pandai memerintah...memang celaka dan haramjadah puak munafik ni!!!! Kepada puak2 hipokrit ni, tak ada istilah dosa dan pahala...syurga dan neraka...halal dan haram....depa sapu keliling..kemudian tipu orang melayu yg bodoh2...yang jadi macai!!!

Awanama berkata...

I sokong golongan muda jadi pemerintah but i tak sokong golongan muda bodoh dan kaki rasuah untuk jadi pemerintah sebab diaorang hanya akan menjahanamkan negara.

Sayang mr. KJ lu sanggup jadi penyangak pada masa muda dan beringatlah Allah takkan akan tanya apa lu buat masa tua tapi akan tanya apa lu buat masa muda. Beringatlah.

Awanama berkata...

in response to Manusia dari awal hidupnya, tiada siapa yang berpengalaman dalam apa jua bidang. Kan kita diibarat kain putih pada awal hidup kita. Peribahasa cina pun ada menyatakan bahawa manusia pada awalnya adalah manusia yang sebaik-baiknya. Inilah manusia angkuh yang baru memegang jawatan Menteri (setahun) dah "pandai" menilai dan menidakkan kemampuan orang lain walaupun belum diuji. Anak kita pun kita beri peluang untuk mereka berkembang. Dulu kita pun tak tahu buat anak tapi bila berkahwin, tahu pun kita membuat anak. Tak perlu pun kita melalui kursus dan hubungan sebelum perkahwinan untuk membuat anak. Pengalaman tu datang kemudian. Yang penting ialah kita mesti berubah dari tak tahu ke tahu, dari buruk ke baik dan seterusnya. Bagi BN, berubah dari buruk ke baik bukan objektif hidup depa. Manusia yang baik kalau masuk BN, lama-lama jadi jahat. Dan yang bijak pun akan jadi BODOH. Lihat saja ulasan macai depa dalam ruang media maya ni. Kita ambil contoh HUDUD. Depa asyik dok salahkan PAS

Hahahahahahaha.suka bro.wa sukaaa..marah btol eaaa.tp memang tepat..

Awanama berkata...

UMNO sangat berpengalaman makan rasuah, salahguna kuasa, fitnah Anwar, Mahathir bapaknya......

Awanama berkata...

Nabi pun tiada pengalaman jadi nabi, bodohnya UMNO menjadi pemerintah, lagi bodoh yang undi BN

Awanama berkata...

BN tiada pengalaman memerintah dengan adil tanpa salah guna kuasa, zalim di Memali

Awanama berkata...

kadang2 pemimpin UMNO tidak mencerminkan diri, kasihan melihat mereka2 ini yang mengeluarkan statemen yang akhir nya memakan diri sendiri dan kadang2 tidak meletakkan keimanan diri, hanya mengikut emosi dan langsung tiada sifat orang yang berakal panjang.Islam melarang ummatnya mengaibkan orang tetapi pencacai dan pemimpin UMNO siang malam mencari aib lawan untuk di perbincangkan. jangan kita gembira dengan membuka aib orang kelak di mahsyar kita akan di londehkan segala Keaiban kita yang kita lakukan di dunia, sedarlah wahai Bani Melayu UMNO. Jangan kerana kuasa yang sedikit kita menjerumuskan diri ke dalam neraka. Semua orang datang ke dunia tidak ada pengalaman, dan insan yang baik akan belajar dari pengalaman.

Awanama berkata...

Najib menjadi Ahli Parlimen Pekan ketika berumur 23 tahun dan menjadi Timbalan Menteri Tenaga, Telekom dan Pos ketika berumur 25 tahun.

Awanama berkata...

Semasa dilahirkan ke dunia ini, apakah pengalaman yg YB KJ ada? Kuali nak kata bontot belanga hitam sedangkan bontotnya sendiri lebih hitam.

Awanama berkata...

KJ...kaki ampu, cakap omputih bukan main sampai tersombur air lior, samseng umno kaki temberang...perasan hensem dan smart alec la tu...mcm la org lain takda yg sehebat dia...Hmm jgn takabur sgt ok, dlm PR pun lg ramai yg lbh terpelajar dari anda KJ! Paling meremang buluroma nengok menteri muda yg berlagak mr.know-all...paling loya lg nengok menteri tua yg perasan muda tok nazri...timbalan menteri tenaga tok det yg baru 53 tp tampak mcm dah 65...kombinasi bullshit dlm kabinet yg bakal membawa keruntuhan bn-umno, masa akan menentukannya.