30 Mei 2014

[GAMBAR & VIDEO] Dyana Gigih Ke Saat Akhir.... Kini Bertawakkal Kepada Allah...


Kempen PRK Teluk Intan menghampiri penamatnya. Apakah Lyana Sofya mampu untuk melakar satu sejarah baru sebagai gadis termuda yang akan menjadi ahli parlimen dan sekaligus menjadi peruntuh kepada tembok perkauman dalam usaha membentuk sebuah negara yang lebih aman, damai dan makmur? Dipuji, disanjung, dikeji dan difitnah semua sudah dilaluinya. Dyana telah berusaha sepenuhnya hingga ke hari terkahir dan kini bertawakkal kepada Allah terhadap keputusannya esok.

Dyana lancar buku sulung bertajuk ‘Di sini Bermula’

TELUK INTAN, 29 MEI: Tidak seperti biasa, ceramah Pakatan Rakyat malam ini menampilkan kelainan apabila turut menjadi pentas pelancaran buku sulung calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud, bertajuk ‘Di sini Bermula’.

Buku itu dilancarkan Dyana sendiri dengan diiringi pimpinan Pakatan Rakyat, antaranya Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang dari PKR Rashid Hasnon.

Dalam ucapan ringkas selepas pelancaran, Kit Siang menyatakan kekagumannya terhadap Dyana yang berjaya menerbitkan buku pertama seawal usia 27 tahun.

“Buku pertama saya, ‘Time Bombs in Malaysia’ terbit pada tahun 1978, ketika saya berusia 37 tahun. Namun, Dyana berjaya terbitkan pada umur 27 tahun,” katanya bangga.

Beliau juga menyifatkan buku itu pasti akan menyangkal tohmahan Barisan Nasional bahawa Dyana adalah ‘boneka’ semata-mata.

“Mereka kata Dyana ini boneka, alat dan tiada fikiran sendiri…Saya kata beliau adalah 3B – brain, beauty, bravery (bijak, cantik, berani),” katanya lagi.

Buku tersebut menampilkan kumpulan tulisan Dyana yang disiarkan pelbagai media sebelum ini.

Dalam pada itu, Dyana menyatakan penghargaannya kepada Kit Siang yang tanpa henti mendorong beliau untuk menyampaikan buah fikiran dalam bentuk tulisan.

“Ketika awal berkhidmat (sebagai setiausaha politik Kit Siang), mentor saya selalu kata, ‘awak perlu mula menulis, perlu terus menulis’.

“Jadi, saya tujukan buku ini kepada beliau yang sentiasa mendorong saya. Buku ini adalah tulisan seikhlas hati saya,” katanya lagi.



Teluk Intan- Pengundi yang Celik dan Cerdik akan menolak BN

Semalam kita membaca kenyataan Mah Siew Keong bahawa PRK Teluk Intan adalah PRK yang paling kotor sekali. Tidak ada misteri siapa yang melakukan kotor itu Mah. Ianya kotor kerana BN menggunakan cara2 yang ganas, jijik lagi kotor. Daripada penyokong upahan yang kerja mereka mengacau dan menakutkan; kepada budak2 upahan yang mengoyak dan mengotori poster sendiri. Jika ada poster BN yang disimbah cat dan lain2 lagi, ianya kerja budak2 suruhan BN. Budaya samseng UMNO ialah membaling batu dan menyimbah cat.

. Biarlah pengundi Teluk Intan sedar bahawa penyokong dan perkerja Pakatan Rakyat tidak buat kerja2 begini.

Sebagai bandingan- lihat kenyataan ketua polis Pulau Pinang yang mengatakan bahawa PRK Bukit Gelugor adalah yang paling baik dan aman. Ianya baik dan aman kerana BN tidak ada calun- terutama UMNO yang baru mahu belajar perasaan hilang kuasa. Hilang kuasa membawa kepada hilang akal mereka.Ia jadi huru hara hanya jika UMNO bertanding.

Kerana hilang akal maka pemimpin UMNO berkempen menyerang peribadi seorang anak muda berumur 27 tahun. Kerana Dyana Daud bakal mencipta sejarah sebagai MP yang termuda dari DAP mewakili Pakatan Rakyat. Melayu bangsa nya, dan Islam Agama nya. UMNO tidak terfikir lansung bahawa Pakatan Rakyat terutama DAP mempunyai pandangan jauh dan stratejik meletakkan calun Melayu.

Ianya menyebabkan orang UMNO khususnya menjadi sasau fikiran kerana selama ini mereka berhempas pulas menggambarkan DAP sebagai parti rasis Cina , cauvinistik cina, komunis, yang mesti dibenci oleh semua orang Melayu. Kemasukan dan pemilihan Dyana Daud sebagai calun Melayu atas tiket DAP memmecahkan prejudis dan mental blockage yang selama ini mahu diterap UMNO.

Jika parti itu rasis, cauvinis dan komunis, bagaimana ia menarik minat orang Melayu menyertainya? Ini membuktikan bahawa selama ini, gambaran yang diterapkan oleh UMNO hanyalah pembohongan besar. DAP parti cauvinis selagi kita membiarkan ianya demikian- ia sudah bukan cauvinis dan rasis apabila ramai bukan Cina sedar bahawa ia sebuah parti yang menyatupadukan semua yang sepemikiran- menentang ketidak adilan, peninidasan, pemiskinan rakyat, salah tata urus negara, penyalah gunaan kuasa, rasuah, pencurian wang perbendaharaan, tektik membuli dan menakutkan rakyat- keangkuhan pihak berkuasa. DAP sebuah parti yang strike terror at hidden vested interests dalam penguasaan pentadbiran negara. ini perkara yang menyatu padukan orang untuk berminat kepada DAP dan perjuangan mereka- bukan kerana sebab kepentingan lain.

Jika gila kuasa- orang tidak masuk DAP. sehingga pulau Pinang, DAP tidak pernah memerintah negeri dan mustahil memerintah negara. Jika mahu wang, jangan masuk DAP kerana tidak ada wang dalam DAP. sesiapa bertanding atas tiket DAP tahu bahawa DAP tdiak memberi sesen pun untuk pilihan raya Umum. Sekali lagi- satu sen pun. Semua kena pakai duit sendiri, meminjam dari kawan, memohon derma dan berhutang. Ianya memerlukan jenis manusia yang kental semangat untuk meyertai parti seperti DAP, PAS atau PKR.

Siapa yang tidak mahu ketawa pada kenyataan dari Ahmad Maslan yang selalu mendabik dada mempunyai CGPA 3.8 mengenai jika isteri nya atau isteri Tajudin Rahman memasuki peraduan kecantikan dengan Dyana Daud- pasti isteri mereka akan menang. Dangkal benar kenyataan dari seorang timbalan menteri yang mengakui ada kelayakan akademik yang tinggi.


Atau kenyataan Zahid Hamidi yang mengulangi obsesi nya mengenai kecantikan Dyana Daud. Zahid mengeluarkan kenyataan apabila bercakap dihadapan himpunan polis bahawa Dyana Daud tidaklah secantik , bahkan isteri seorang pegawai tigggi polis lagi cantik. Kerja menteri dalam negeri kita ialah mengintai ngintai perempuan cantik kah? Atau kenyataan Zahid Hamidi yang dilapurkan mahu menampar Dyana Daud tapi itu hanya akan mengotori tangan nya.

Yang kotor Dato Zahid dan huduh dato Maslan ialah ketegangan kaum yang sengaja dihidupkan oleh UMNO dan penyokong mereka. Huduh dan kotor ialah rasuah yang meyelinap masuk kesetiap rongga pentadbiran negara. yang kotor dan huduh ialah rompakan disiang hari projek2 kerajaan yang menelan belanja yang besar. Semua orang tahu, projek ini sumber pendanaan peribadi sesetengah ahli politik UMNO dan parti politik BN.

Isiu di Teluk Intan bukanlah tafsiran kecantikan, atau muda nya calun DAP atau hal2 peribadi yang lain. Bahkan dalam kegilaan kempen BN, ibu Dyana Daud pun turut jadi mangsa.

Isu nya ialah kos kehidupan yang makin meningkat sebab UMNO tidak tahu mengurus negara. Isiu nya hutang negara yang kian meningkat memecah siling 55% dari KDNK kerana belanja berhemah bukan dalam kamus BN dan UMNO. Pemimpin UMNO dan BN belanja macam duit rakyat itu duit bapak mereka. Isiu nya ialah rasuah yang berlaku tapi tidak ada atau dujumpai pelaku nya. kos PKFZ yang lebih dari 12 billion, kos kehalimunan wang dan dana 1MBD. Isiu lesap nya RM250 juta untuk projek lembu; Isiu nya ialah ketidakpertanggung-jawaban pihak kerajaan membiarkan ketegangan kaum dan agama berlaku.

Issu nya ialah kekacauan yang tercetus kerana tidak ada patuh kepada undang dan peraturan. Belum pernah terjadi symbol demokrasi iaitu dewan undangan negeri dicerobohi dan pelaku nya tidak dikenakan tindakan tegas. Keruntuhan law and order kelihatan apabila ada kumpulan yang secara terbuka melakukan intimidasi jinayah dan ugut mahu bakar bangunan. Sehingga sekarang, tidak ada tindakan.

Ini isu2 yang lebih besar dari isu kecantikan calun DAP. jika ini pertandingan kecantikan, isteri menteri dan timbalan menteri tidak petrlu masuk PRK. Hanya perlu mereka hari hari memperagakan pakaian, handbag yang mahal, kasut dan aksesori kecantikan yang mahal2. Hanya perlu isteri para menteri dan timbalan menteri menggayakan hasil suntikan botox dan pembedahan plastic yang mutakhir. Pasti mereka akan menang kerana rakyat rupa2 nya kurang cerdik dan berfkir macam UMNO dan BN berfikir. Maka sesiapa walaupun hanya mimpi mereka berfikir macam UMNO dan BN, segralah bangkit dan mohon maaf dan keampunan.
-sakmongkol















IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alangkah baiknya jika dyana sofia boleh bertudung litup mcm mna dia pakai telekung. aku doakan semoga x lama lg dyana sofia akan tutup aurat dengan sempurna.

Tanpa Nama berkata...

Kepada anon 10:39 dan kepada semua, marilah kita berdoa agar Dyana satu hari nanti akan menjaga auratnya. Untuk yang terdekat ini kita sama2 doakan kejayaan Dyana dan PR di PRK Teluk Intan. Aaminnnn.....