1 Jan 2014

Polis Juga Tersalah-guna Gambar Palsu Sebaran Macai UMNO


Gambar kononnya seorang anggota PGA atau DBKL yang disebarkan oleh macai UMNO semalam bukanlah gambar dari dataran, dari maklumat yang diterima dari abang mangsa: gambar tersebut adalah gambar adiknya yang ditetak oleh Lelaki India di Damansara Damai!

Laman sosial facebook macai UMNO tersebut, ANTI Semua Salah UMNO, menyatakan kononnya seorang anggota DBKL cedera teruk di bahagian kepala hingga bercucuran darah seluruh badan terkena batu yang dikatakan dilempar oleh peserta perhimpunan guling kerajaan di Dataran Merdeka malam tadi.

Kemudian pihak polis telah menggunakan gambar tersebut untuk dimuatnaik di dalam facebook Polis Diraja Malaysia dengan mendakwa lelaki yang berdarah itu sebagai salah seorang anggotanya.

Namun kemudian pihak polis telah meminta maaf di atas kesilapan (yang disengajakan?) memuatnaik gambar tersebut.

klik untuk lebih jelas

Sementara itu, tuan empunya badan Zoul Hellme Mustafar di dalam facebooknya bahawa beliau akan membuat laporan polis kerana gambarnya telah disalah-gunakan.

Saya tuan punya badan..yang mana sesuka hati membabit kan sy dlm hal2 perhimpunan haram, saya akan buat report polis.


sila klik untuk lebih jelas

Demikian hukum kebenaran dan keadilan berjalan... bagaimana fitnah menjadi budaya macai UMNO yang kemudiannya pihak polis juga terlibat sama. Kebenaran tetap terdedah dan mengalahkan fitnah dan kebatilan. Si Pemfitnah akan tetap menerima hukumannya di dunia dan di akhirat.

10 ulasan:

Andre Irwan berkata...

Dah jadi darah daging dah. Nak buat camana. Satu lagi yang puak ni belum ialah makan daging babi. Tapi apakah beza antara hal ini dengan makan daging babi???? Ada bezakah?????

Tanpa Nama berkata...

saman jgn tak saman

XUMNO berkata...

Macai2 umno ni kalau Najib suruh makan taik anjing pun mereka akan makan secara lahap. Dah jenis bangkai, kalau tak jilat bontot Najib tak lena tidur agaknya. Polis pun satu hal; Tak selidik dan guna otak bila bertindak.

rantai berkata...

apa polis nak buat dengan blogger yang MEMFITNAH ni...??? tepuk-tepuk bahu je kot..???

Tanpa Nama berkata...

Jelas sudah...!Ralat atau Memohon maaf tidak boleh diterima, terutamanya pada badan2 beruniform. Ini kah cara dan etika sebuah badan beruniform negara yg berkuasa menjalankan tugas. Memuat turun sesuatu artikel tanpa merujuk dan menyiasat terlebih dahulu sebelum memaparkannya adalah salah. Memang agama,adat dan budaya kita sentiasa memaaf antara satu sama lain.
Perkara ini amat memalukan dan cuai bagi warga PDRM diseluruh negara. Rakyat akan merasa khuatir dan kurang yakin dgn PDRM. Adakah cara PDRM telus dalam soal menyelesaikan sesuatu kes atau main tangkap muat saja. Inikah cara PDRM melakukan tugas?

Adakah FB ini sah dan dikawal oleh PDRM? Jikalau ia sah pegawai tersebut patut dikenakan tindakan. Beliau seharusnya peka dan sensitif dengan suasana politik dan permasalah antara rakyat dan kerajaan masa ini. Cara beliau memaparkan kisah tersebut seumpama "Mengambil Kesempatan Dari Kesempitan Orang Lain" dan ini amat memalukan PDRM. Di harapkan PDRM memandang perkara ini dengan serius. Ini adalah soal integriti dan kredibiliti PDRM dan keyakinan RAKYAT terhadap PDRM.

Salam _RDA

Tanpa Nama berkata...

Kesian polis kerana kebodohannya mudah diperalatkan oleh umno. Itulah bala yg Allah timpakan kpd puak2 ni.

Tanpa Nama berkata...

Pihak berkuasa X professional. Unit Intel kan ada. X kan x bole kaji main upload je!?. Dia org ni berkhidmat dan lindung rakyat ke atau dah jadi cawangan parti politik?!!!

Tanpa Nama berkata...

AMBIL TINDAKAN TATATERTIB, FITNAH begini terlalu sirius, even menggelikan hati bila KONONNYA sebiji bom dan dua tiga puluh bilah parang untuk menjastifikasi tuduhan Amar Singh bahawa ada usaha menggulingkan kerajaan.
Apa PDRM bersnejatakan PISTOL AIR ke, sehingga sebiji bom dan parang bodoh boleh menggulingkan kerajaan.

PEGAWAI yang menjaga FB PDRM dan bloggers BANGANG pro umno, media perdana dan tv.... JANGAN JADIKAKAN PAPARAN BEGINI BAHAN KETAWA SEDUNIA, PDRM TAKUT sebiji bom dan sebilah dua prang bodoh......
FB dibaca seluruh dunia tahu tak.....
JANGAN MARAH jika puak-puak ini ditertawa BODOH.

UMNO Bodoh berkata...

aku dah memang dah tak hairan jika semakin hari ramai rakyat yang mengatakan PDRM nie BODOH, sebab segala tindak tanduk depa2 nie adalah kearah UMNO/BN, wahai !!! PDRM, dengar sini aku nak cakap....korang semua nie makan gaji dengan RAKYAT, bukannya dengan UMNO/BN tau !!!! pakai otak laa BODOH.....kalu rakyat nak merusuh atau memusnahkan KERAjaan BN nie, dah lama dahhh!!!! tak payah nak pakai parang ka, BOM bodoh yg korang cipta kaa....sebab kami semua nie dah PANDAI, xmcm korang yg masih BODOH jadi BARUA UMNO/BN !!! agak2 laa bro, tak kan nak lawan korang guna parang yang 4-5 bilah aje kot....adoiiii BODOH BODOH !!! korang nie adalah penutup tirai 2013 LAWAK PALING BODOH dlm dunia tau !!! huh !!! BODOH

Tanpa Nama berkata...

Masuk kandang orang bodoh sudah tentu jadi bodoh.Masuk kumpulan buat fitnah, akan terlibat dengan fitnah.Harap pagar, pagar makan padi.Harap sokong, sokong bawa rebah.