9 Jan 2014

[PANAS] Foto Yang Menggemparkan - Siapa Rasmikan Hard Rock Cafe Melaka?


Foto ini berlegar di alam siber satu dua hari ini. Ia begitu menggemparkan!

Foto ini adalah majlis perasmian Hard Rock Kafe Melaka berhampiran Jonker Street di Jalan Hang Jebat, Bandar Hilir sekitar pertengahan tahun lepas.

Gempar kerana kelihatan majlis perasmian itu disempurnakan dengan pemotongan reben oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang kini menjadi tumpuan kerana titahnya mengarahkan supaya penggunaan kalimah Allah di dalam `Bible' dihentikan dan dengan sebab titah itu JAIS telah menyerbu dan merampas 321 salinan bible dalam bahasa Melayu dan 10 naskah lagi dalam bahasa Iban dari sebuah gereja di Selangor.

Majlis perasmian itu juga dihadiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Idris Haron, bekas Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dan Pengerusi Hard Rock Cafe Enterprise (M) Sdn. Bhd., Tan Sri Syed Yusof Tun Syed Nasir.

Masyarakat siber rata-rata mempersoalkan bagaimana Sultan yang gigih memperjuangkan kalimah Allah boleh merasmikan sebuah cafe yang terlarang di dalam Islam kerana Hard Rock Cafe Melaka adalah di antara cawangan yang menghidangkan menu termasuk arak kepada para pengunjungnya.


Lebih menyedihkan lagi Ketua Menteri Melaka yang baru Datuk Idris Haron kini mempromosikan moto BERKAT, CEPAT & TEPAT... apakah Hard Rock Cafe juga "membawa berkat" untuk rakyat negeri Melaka?

Hello JAIS, Hello JAIM, Hello JAKIM, Hello UMNO...... talian terputus...

25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila sebut HRC aku memang teringat Sultan Selangor ni. Bukan ape, memang dari dulu masa dia muda (cuba cari keratan2 berita lama2), ingatkan dia dah tua ni dah tak buat kerja tu, sebab tu le susah sapa2 nak tegakkan Islam kalau ketua/ pemimpin masih terang2 langgar perintah Allah.
Kemudian harapkan rakyat hormat.
Entah lah, fikir le sendiri.

Tapi tak apa, pejuang2 Islam jangan putus asa, Allah pandang usaha kita, hasilnya serah padaNya.

BaDiN berkata...

Confiuss!!!.. Siapakah Gerangan Ketua Penjaga Islam di Negeri2 dan siapa pula yg memotong riben di atas.Umnoo sdh berjaya dlm misinya menjahanamkan semua org,TAPI yg herannya kenapa Pembesar2 Melayu ikut MEMBUTA TULI segala titah perintah Umnoo.
Inikah org2nya yang harus ditaati dan MENDOAKAN kesejahteraannya pada setiap minggu di Mimbar2 Masjid pada Setiap kali Khutbah Solat Jumaat?TEPUK DADA TANYA IMAN ada ke patut?Halal Haram ditolak tepi asalkan FULUS masuuukk.Rosak Islam kerananya..

Tanpa Nama berkata...

apa pulak kata mufti harubiru lepas ni...

Unknown berkata...

sultan silap beso nie

Tanpa Nama berkata...

Semoga Allah....memusnahkan sesiapa saja yg bersifat Muanafik

Melayu Jati berkata...

Ini sifat ketam. Dalam dunia ni, biasa le. "Melayu" yang aku kenal dari kecil ni kebanyakan memang macam tu. Kalau pasal Islam, boleh tunda tapi kalau sentuh ketuanan Melayu dan hak istimewa Melayu, bermati-matian le mempertahankannya. Undang-undang Islam dipilih yang hanya sesuai dengan agenda tersirat dan tersurat. Awat Allah swt memberi hak istimewa kepada Melayu utk depa mempermainkan Islamkah? Yang bukan Melayu pun sanggup mengaku Melayu semata-mata kerana Hak Istimewa ni.
Mungkin masa mati, depa pun menggunakan hak istimewa ini semasa soaljawab kuboq dan semasa di padang masyar kot atau hak ini adalah lesen untuk masuuuuuk terus ke syurga Allah swt? Dasar munafikun. Jangan menderhaka, nanti "BUGHAH". Confiuss ... bukan tapi KAN FIUS.

MARTOIRIAT berkata...

Salam GB..
Sukar untuk diperjelaskan di sini. Jika ditegur atau dikomen nanti, dianggap derhaka. Yaa lah... Kalimah Allah diperjuangkan... Islam nak dimertabakkan... Hard Rock Cafe pula dirasmikan. Ianya bertentangan dgn syariat islam. Itulah namanya munafik..

Tanpa Nama berkata...

Itulah sebabnya JAIS celaru yang jadi ketua pun celaru mcam mana penguatkuasa nak berkuatkuasa sebab yang berkuasa telah mengatasi kuasa ,maka tok mufti tok khadi tok-tok yang lain lagi semua jadi pak turut ,maka jadilah hanya Negeri Selangor saja yang tak boleh guna perkataan Allah bagi orang bukan beragama Islam,fikirlah sendiri .

Tanpa Nama berkata...

kita semua sayangkan sultan.. tapi sultan yang macammana.. mungkin ada benar juga para pembesar ni kununnya dah tak ada DOSA.. yalah tiap solat lima waktu setiap masjid jamik (ada negeri tu) di seluruh negeri akan berdoa untuk sultan.

WarFitnah berkata...

Apakah ini juga BUGHAH !!!, HARUSSANI, sila komen !!!, tak kan awak nak senyap aje !!! lebih takut kepada MANUSIA melebihi ALLAH ke wahai HARUSSANI !!!, eh ! jangan laa senyap, keluarkan lah FATWA awak tuu !!!, sebelum nie aku nampak engkau nie GARANG semacam aje komen bila rakyat menuntut HAK mereka....kata rakyat nie BUGHAH laa, HALAL darah laa....kalau kau nak tahu, golongan macam kau lah yg akan dicampak kan kedalam NERAKA JAHANAM dahulu kerana tidak berlaku ADIL dan memilih BULU bila mengeluarkan FATWA cap ayam tuu....aku dah tak percaya langsung dengan MUFTI2 zaman nie sebab lebih utamakan GAJI, ELAUN dan PANGKAT daripada KHAUF (takut) kepada ALLAH tuhan sekalin alam.

Tanpa Nama berkata...

DOSA PAHALA BELAKANG KIRA GENG YANG PENTING MASYUUUUUK MASYUUUUUUK MASYUUUUUUK

Tanpa Nama berkata...

Betul tu,Aku setuju..masa Aku meeting dgn sorang 'Datuk'Kat Concorde,Yg.mulia ni Dtg berkepit ngan pompuan,luar dri HRC...siap salam dgn Kami...

Tanpa Nama berkata...

selamat datang ke penghujung zaman, dimana manusia ditipu yang ma'ruf itu munkar dan yang munkar itu ma'ruf

Tanpa Nama berkata...

Sultan kah or wat, kalau sudah namanya salah maka memang salah tu. Remember sultan adalah manusia biasa juga semestinya ada tergolong dalam munafik bahkan ada juga dengan gelaran sultan jadi member FREEMASON.

Derhaka kpd sultan kerana tegur kesalahan sultan tak apa beb tapi derhaka kpd allah S.w.t. alamatnya wallahualam neraka beb.

Tanpa Nama berkata...

KESIMPULANNYA... KERANA WANG DAN KEMEWAHAN, AGAMA TERGADAI...

Tanpa Nama berkata...

KESIMPULANNYA... KERANA WANG DAN KEMEWAHAN, AGAMA TERGADAI...

Tanpa Nama berkata...

BILE ALLAH DH TURUNKAN BALA, TIME TU BARU NAK BERSUJUD! AKU REDHA KLU ALLAH TURUNKAN BALA, SEMAKIN HARI SEMAKIN ALPA DAN MENINGGI DIRI ORG2 MELAYU KITA NI... APE2 PN, SEMOGA MEREKA2 INI DIBERI PETUNJUK DAN HIDAYAH... INSYA ALLAH.

Tanpa Nama berkata...

dasar Sultan dan umno ahli freemason laknatullah

Unknown berkata...

Hipokrit

Tanpa Nama berkata...

Fulamak, ramai juga berdarah Jebat! Tapi Jebat berani melawan terang-terangan, seorang diri pula tu.

Tanpa Nama berkata...

Tok2 mufti kena tegor la kalau sultan ke raja ke yg tersilap atau terlupa melakukan kesalahan yg melanggar batas agama. Kalau tak tegur tok mufti akan jawab di hadapan Allah nanti. Rakyat mana boleh bersuara nanti dikatakan tak tahu adat beraja dan durhaka kpd raja pula.

Tanpa Nama berkata...

Saya sedang ternanti nanti Fatwa Mufti Bughoh... Apa dia nak cakap.

albert magica berkata...

Mufti selangor x mau comment ke? itu pasal bila mufti sgor buat kuliah maghrib aku malas nak dengar kerana beliau hanya berani menegur kemungkaran yang dilakukan oleh rakyaat biasa sahaja

Unknown berkata...

Terbit rasa terkilan di hati ini tatkala tangan diangkat utk mengaminkan doa Khatib ketika solat Jumaat yg mana mendoakan keselamatan dan kesejahteraan "Pemimpin Org Islam Negeri Selangor". Kegilaan apakah ini? Semoga diberi petunjuk dan hidayat sebelum malaikatul maut datang menjemput pulang.

Tanpa Nama berkata...

Aku tak biasa komen di blog atau mana2 pun article mcm ni. Tapi hari ni tergerak hati nak comment,.

"Sebenarnya Isu pengunaan ALLAH dan apa saja termasuk Cadbury sampai ka Hak hak... Semuanya add on. Senang cerita, this is not Islam, this is melayu.

Aku bukan Islam tapi respect Islam sebab tiada ajaran dalam mana2 kitab ka topekong ka kuil ka suruh hina dan tak respect termasuk agama islam juga. Yang bercanggah dengan kesucian ini dinamakan Agama Melayu. Kalau kita komen ke nak lawan ke teruslah mereka2 yg (berjanggut serta super alim) muncul dan menggunakan nama "Islam" untuk nendapat sokongan rakyat yang teramatlah BUTA. Haa.. lepas tu,. kes mcm ni dan byk lagi mana dia org? Oh ya lupa,.. Agama Melayu.

Sekian Terima Kasih.
(Bukan hinaan ya,. baca dan pahami betul2)