7 Jan 2014

Fitnah, Itu Saja Yang Mampu Dilakukan Oleh UMNO Sekarang Ini


Speaker terima ugutan bunuh

SUBANG JAYA – Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh Tseow Suan mendakwa beliau menerima ugutan bunuh berhubung fitnah berkenaan satu kenyataan yang kini tersebar luas di laman sosial.

Sambil menafikan beliau pernah mengeluarkan kenyataan 'duduk bersila baik untuk wanita sedang hamil', Hannah berkata, beliau juga terkejut menerima gambar itu daripada beberapa rakan di laman sosial Facebook.

"Ramai rakan saya bertanya sama ada saya pernah mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Saya terkejut nampak gambar saya dikaitkan dengan gambar perempuan mengandung dalam LRT sedangkan saya memang tidak pernah menyentuh isu tersebut,” katanya.

Gambar yang tersebar itu memaparkan wajahnya dan terdapat satu lagi gambar seorang wanita mengandung sedang duduk bersila di lantai dipercayai dalam tren transit aliran ringan (LRT).

Ramai yang menghubunginya memaklumkan tidak mempercayai kesahihan kenyataan dalam gambar terbabit yang dipercayai untuk mewujudkan sentimen perkauman.

Beliau juga mendakwa kesal dengan keadaan politik semasa yang membolehkan sesiapa membuat fitnah pada bila-bila masa.

Katanya, beliau pernah hamil dan tahu bahawa ketika mengandung memang sukar duduk bersila dan tidak mungkin beliau akan mengeluarkan kata-kata seperti itu.

"Perkara itu memang sukar hendak dikawal dan dihentikan, jadi saya minta orang ramai lebih berhati-hati membaca apa jua yang dipaparkan di media sosial," katanya.

Hannah menambah, beliau kini sedang mengenal pasti pihak yang melakukan perkara itu dan tidak teragak-agak mengambil tindakan mahkamah berhubung fitnah yang dikaitkan dengan dirinya.

Setakat semalam, beliau mendapat tahu ia ada disebarkan di beberapa laman sosial dan sebuah blog.

Berhubung ugutan bunuh pula, Hannah berkata, beliau akan membuat laporan polis untuk keselamatan diri.

“Bahaya orang yang main isu perkauman, disebabkan fitnah ada pula yang ugut hendak bunuh saya,” katanya. -SH

Exco Pulau Pinang tuntut Utusan minta maaf atau disaman


Exco kerajaan negeri Pulau Pinang mengancam mahu menyaman akhbar milik Umno, Utusan Malaysia, berikutan satu pertuduhan mendakwa beliau berlaku kasar di pejabatnya dekat Butterworth bulan lalu.

Pada 22 Disember lepas, akhbar tersebut menyiarkan berita bertajuk "Lelaki dakwa dipukul wakil rakyat DAP” dan lelaki itu dipercayai G. Paradase, 36, yang dipukul oleh Pengerusi Jawatankuasa Pengangkutan dan Utiliti, Kerja Raya Pulau Pinang Lim Hock Seng.

Laporan itu mendedahkan, Paradase pergi berjumpa Lim di pejabatnya di Jalan Raja Uda kira-kira jam 9.20 malam bagi meminta kebenaran mengadakan Pesta Ponggal.

Lelaki itu mendakwa beliau menunggu Lim selama dua jam yang kemudian ditengking, dipukul dan dihalau dari pejabat tersebut, lapor Utusan.

Sedih dengan insiden itu, dia membuat laporan polis di Balai Polis Mak Mandin pada jam 10.30 malam.

“Semasa insiden itu, saya sedang bertemu dengan seseorang dan memintanya tunggu di luar. Saya tidak menengking atau memukulnya,” kata Lim dalam satu sidang media di Pulau Pinang hari ini.

Exco Perumahan negeri Jagdeep Singh Deo, yang merupakan peguam terlatih berkata satu surat tunjuk sebab telah dikeluarkan kepada pengarang dan akhbar Utusan Malaysia (M) Bhd di Kuala Lumpur hari ini bagi meminta laporan itu ditarik balik dan permohonan maaf di muka hadapan.


Beliau berkata laporan tersebut telah menyebabkan Lim yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Bagan Jermal dicemuh, dihina dan dan dimalukan di khalayak ramai..

“Pertuduhan itu tidak benar, salah dan fitnah. Lim tidak pernah menengking atau memukul pengadu seperti dalam laporan itu,” katanya yang membaca surat tunjuk sebab di sidang media berkenaan.

Katanya, disebabkan dakwaan itu tidak benar, Utusan diminta menarik semula laporan itu tanpa syarat dan membuat permohonan maaf dalam tempoh seminggu serta membayar pampasan yang dipersetujui kedua-dua pihak.

“Permohonan maaf dan penarikan laporan itu perlu dicetak di muka hadapam akhbar. Gagal berbuat demikian, peguam kami akan memulakan proses guaman tanpa merujuk terlebih dahulu kepada Utusan,” katanya.
-TMI


ULASAN GB

FITNAH - itu saja yang mampu dilakukan oleh golongan UMNO ketika ini. Tetapi hukum kebenaran dan keadilan akan berjalan - si pemfitnah akan terus terhgumban ke lembah kehinaan dan menerima balasan paling dasyat di dunia dan di akhirat.

Teruskan budaya memfitnah kamu, kemudian tunggu dan lihat apa yang bakal terjadi. Semakin banyak fitnah dilakukan semakin cepatlah UMNO dikuburkan. Allah tidak pernah berdusta, begitulah hukumNya.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hanya dengan memfitnah saja mereka akan panjang nafas dan menghidupkan ruang2 permusuhan...Sebab itu lah islam menganjurkan kepada umat nya supaya tidak melakukan budaya fitnah, kerana fitnah lebih dahsyat dari membunuh.Cukuplah menjadi talibarut pemerentah dengan mengembangbiak fitnah.Jadilah orang yang mempertautkan Sillaturrahim dan tunjuk kan lah Bahawa Islam itu indah, jangan pentingkan tembolok.

Anti Fitnah berkata...

Adakah Rakyat Malaysia suka akan fitnah yang tersebar luas sejak mutakhir ini? ATAU memang Rakyat Malaysia sudah sampai ke peringkat GABAI iaitu dah tak mampu berfikir secara logik? Bagi orang Islam, kita diminta menyiasat berita yang dibawa oleh puak fasikun dan munafikun? Tak kan sampai hari ini pun, kita masih tidak mengenali yang mana fasikun dan yang mana munafikun????? Atau memang hati kita ini dah ditutup oleh Allah swt akan kebenaran?

Tanpa Nama berkata...

Melayu Melayu...... Tidak kehabisan melakukan kerja kerja bodoh sebegini , bagai orang Melayu sememang nya di jadi kan bodoh.

Rakyat umum rata rata tahu hakikat kebanyakan bangsa yang gagal hanya di pimpin oleh pemimpin yang gagal. Melayu lagi !

Sedih di lihat suatu bangsa gagal bangga akan kebodohan nya hingga ramai merempat papa kedana.

Tanpa Nama berkata...

agaknya inilah tinggalan penjajah dulu-dulu... pecah dan perintah

Tanpa Nama berkata...

talian hayat panjang tu mcm ariel sharon.