25 Dis 2013

Akhirnya Diyana Halik, Isteri Aaron Aziz Ambil Keputusan Berhijab

Pelakon terkenal, Aaron Aziz atau nama sebenarnya Aaron Mustapha Aziz melahirkan rasa syukur apabila isterinya Diyana Halik, 30, akhirnya membuat keputusan untuk berhijab.

Memetik laporan mStar Online, Aaron, 37, berkata, dia ada meminta isterinya untuk bertudung selepas menunaikan umrah dua tahun lalu, namun tidak memaksa wanita itu untuk berbuat demikian.

"Saya bersyukur akhirnya dia ambil keputusan untuk bertudung dengan ikhlas tanpa sebarang paksaan.

"Sebelum ini ada juga meminta dia berhijab iaitu selepas pulang menunaikan umrah dua tahun lalu, namun saya tidak mahu terlalu memaksa dan biar dia melakukannya dengan kerelaan hatinya sendiri," katanya ketika ditemui pada sidang media Oh My English-Hello America, di Hotel Hilton, semalam.

Sementara itu, menurut Diyana, tindakan mengenakan selendang di kepala ketika berada di pesawat dalam perjalanan pulang dari percutian di Hong Kong menjadi titik mula hatinya terbuka untuk terus bertudung.

Tambahnya lagi, Aaron kerap kali menghantar video-video dan bercerita tentang hari kiamat menguatkan lagi hatinya untuk berhijrah.

"Sejak kebelakangan ini, Aaron banyak bercerita tentang petanda kiamat dan perkara itu menguatkan hati saya untuk bertudung.

"Sebelum ini memang saya sudah ada niat untuk berubah, cuma hati masih belum benar-benar bersedia," katanya yang belum berkesempatan membeli tudung untuk membolehkan imejnya kelihatan lebih sempurna,” katanya.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah, niat dah ada tu kira ok walau kadang2 aku tengok ramai yg pakai tudung, tapi yang lain2 masih tak jaga esp dada, anggota lain termasuk kaki bah bawah (kena tutup dgn stokin).

Pakai tudung, tapi solek bukan main tebal, pakai tudung, tapi baju ketat, pakai tudung tapi masih terkinja2 di pentas2 di khalayak lalaki bkn mahram atas nama pertahankan budaya Melayu, pakai tudung tapi berlakun sbg suami isteri dgn bkn suami/isteri dan macam2 lagi.. tak tau kenapa, samada masih tak jelas ilmu atau dah tau tapi bisikan syatan terlalu kuat hingga sukar menghindarkan.

Apapun kami doakan semuga lama kelamaan bertambah molek & betul cara tutup aurat selari dgn lain2 termasuk ditambahi ilmu ttg Islam yg seterusnya menghasilkan kefahaman ttg kehidupan juga ttg puak2 mana yang nak kita ikut yg mengajak kepada menuju redha & kasih sayang Allah.

Tanpa Nama berkata...

Semuga mak Mah kita menutup auratnya dgn sempurna lepas balik umrah nanti. Pak Najib pasti suka, seterusnya pak Najib akan umum letak jawatan & join PAS.

Mak Mah akan jual semua barang2 perhiasanya & duitnya diinfakkan utk Islam. Dia tak lupa ajak kawan2nya yg lum tutup aurat spt VC UKM tu dll nenek2, mcik2, kakak2 & adik dlm UMNO supaya ttup aurat sempurna , tudung labuh lagi u.

Tanpa Nama berkata...

Bila isteri dah berhijab, suami pula perlulah memilih watak yang sesuai jika masih berhasrat meneruskan kerjaya dengan dunia lakonan.

Tanpa Nama berkata...

Rambut jgn dikalerkan. Mandi wajib tak sah wooooooooo