10 Nov 2013

[GAMBAR & VIDEO] Ini Dia Gambar Suspek Kes Ambank, Direman 7 Hari -updated


Pengawal keselamatan yang juga suspek menembak mati seorang pegawai operasi AmBank Norazita Abu Bakar dalam kejadian rompakan di bank itu bulan lalu direman tujuh hari bagi membantu siasatan.

Beliau direman bermula hari ini mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Perintah reman itu dikeluarkan pada pukul 3.40 petang ini oleh Majistret Nazri Omran di Mahkamah Majistret Petaling Jaya.

Pengawal keselamatan yang juga suspek yang menembak mati seorang pegawai operasi AmBank di Subang Jaya bulan lalu dikawal ketat anggota polis ketika dibawa ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya bagi mendapatkan tahanan reman, hari ini.

Polis menahan pengawal keselamatan yang melarikan wang sebanyak RM450,000 di cawangan Ambank di USJ Sentral, Subang Jaya di Johor pagi ini.

Suspek dikenal pasti berasal dari Sabah, berumur 37 tahun dan dituduh menggunakan kad pengenalan palsu untuk mendapatkan pekerjaan sebagai pengawal keselamatan.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Hadi Ho dalam satu kenyataan mengucapkan terima kasih kepada orang ramai di atas keprihatinan dan kerjasama mereka dalam kes ini.

“Pada jam 7 pagi hari ini, bertindak atas maklumat, Pasukan Cantas Khas PDRM telah berjaya menangkap seorang lelaki di Kampung Belungkor, Kota Tinggi, Johor yang dipercayai suspek utama dalam kejadian samun di Subang Jaya pada 23 Oktober 2013 yang melibatkan kematian seorang kakitangan AmBank.

“Pihak polis percaya dengan penangkapan suspek utama ini, kes berkenaan telah berjaya diselesaikan,” kata Hadi dalam satu kenyataan yang dikirimkan kepada media sebentar tadi.

Dalam kejadian menyayat hati pada 23 Oktober itu, Norazita, 37, maut ditembak oleh suspek ketika beliau membuka peti besi di dalam bilik kebal bank berkenaan pada 6.20 petang, bersama-sama seorang lagi pegawai wanita. -TMI




6 ulasan:

Mohd Nizam Bin A. Badaruddin berkata...

Tahniah!!!,Tahniah!!!, Tahniah!!!! PDRM

Unknown berkata...

Syabas Polis.

Tanpa Nama berkata...

Kota Tinggi terdapat banyak pengkalan haram untuk di seludup keluar ka Indon.Selagi ta di kawal tiada penyudah penyeludupan manusia

Tanpa Nama berkata...

Tahniah & syabas PDRM. Harap dikawal ketat masa dlm tahanan & jgn terlepas. Good job.

Tanpa Nama berkata...

Bukti sudah ada saksi yg sahih pun sudah ada. Hukuman mati semestinya layak. Tetapi terpulang kpd hakim untuk menetapkannya.

Tanpa Nama berkata...

Orang sulu pun nak tutup mata.. Kenapa kawan ke? Sejak bila Msia back-up pendatang asing!