28 Okt 2013

Akaun Facebook Pembunuh Pegawai Ambank Dikesan


Susulan kes pembunuhan pegawai operasi AmBank tempoh hari, pembunuh yang dikenali sebagai Ardi Hamza masih bebas dan dipercayai masih di negara Malaysia.

Facebook Ardi Hamza dengan akaun Ardi Ode Putra Katela dikesan dan jika dilihat dari kandungan Facebook suspek ini, ternyata lelaki ini berasal dari Indonesia dan rakan Facebook yang mencecah lebih 4,000 majoriti daripada negara jiran.


Gambar-gambar pembunuh pegawai AmBank ini kebanyakkan status Facebook suspek memang berasaskan negara asalnya, Indonesia dan status terakhir di Facebook suspek pada 21 Oktober 2013.


Diharap Facebook Ardi Hamza ini memudahkan untuk pihak berkuasa menjejak pembunuh kejam yang masih bebas ini. Ayuh, sebarkan!




sumber: blog pilihan-anda

ULASAN GB

Kalau kita lihat foto-foto yang dipaparkan di atas, kehidupan suspek tidaklah sengkek sangat sehingga terpaksa bekerja sebagai seorang "pengawal keselamatan".

Atau apakah pekerjaannya itu hanya sebagai satu "camouflage" (topeng) untuk beliau melakukan rompakan ke atas bank tempat beliau ditugaskan?

Bagaimanakah rekod beliau ddengan syarikat di mana tempat beliau bekerja.

Bagaimana beliau dengan mudah boleh menipu dengan menggunakan kad pengenalan palsu untuk diambil bekerja?

Atau beliau memang mencari kekayaan dengan melakukan rompakan melalui pembunuhan kejam selama ini? Jika venar berapa banyak rompakan dan berapa banyak pembu8nuhan yang telah berlaku sebelum ini?

Atau.... beliau telah diupah pihak tertentu untuk melakukan rompakan tersebut untuk matlamat tertentu?

Masih banyak hal yang belum terungkai terhadap kes rompakan kejam tersebut.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau org kita jd Jaga bole hidup mewah mcmtu dh tentu melambak org nak mohon termasuk graduan2 yg menganggur.

Tanpa Nama berkata...

Cari orang ini sampai lubang cacing. Siasat macam mana ada ic. Pernah tak dia mengundi dan dimana.

Amuraria berkata...

sah ini mangkuk penyangak & penyamun indon yang meneguk di air tenang ;) inalillah ...! ABU jangan lupa !

Tanpa Nama berkata...

KDN juga bersekongkol dalam pemberian lesen senjata api kepada mamat pendatang haram negara seberang ini. Kemudian buat buat macam tak bersalah pula. SPRM tunggu apa lagi jangan jadi bacul

Tanpa Nama berkata...

Setakat dpt kesan FB, penjenayahnya bila nak dikesan? Malaysia ku yg aman dan selamat hanya dpt mengesan FB penjenayah sahaja. Itupun atas initiative bloger2 yg active membongkar kebobrokan pemerintah.

Tanpa Nama berkata...

Selagi tak dapat tangkap penjenayah tu, 3 orang yg ditahan tu jgn dilepas.

Tanpa Nama berkata...

Ini lah bahana rasuah yang tak di bendung.Ada fulos semua jadi, beli IC menyamar dan terus rompak.Ada segelintir pihak orang KDN dan immigration, dah ramai jadi kaya raya, rakyat yang merana.Ingat kau jual meruah negera bagai musoh dalam selimut, Allah maha melihat, ingat boleh bahagia kah dengan duit haram itu

Tanpa Nama berkata...

dia ni pengundi hantu tawau agaknya. sebab tu sampai sekarang belum tertangkap, wpun semua maklumat peribadi dah reveal.

demi 1 undi, sanggup gadaikan nyawa rakyat sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Tengok muka pun dah tahu Indon...
Tak tahu le apa punya bangang syarikat security yang beri dia kerja pak guard tu. Senang2 je kena tipu - pakai IC palsu. Senang je lain kali ambik bekas2 tentera/polis jadi guard bank - mesti warga Malaysia punya sebab banyak dokumen boleh didapati. Atau kalau paling mudah - suruh dia nyanyi lagu Negaraku atau lain2 pertanyaan yang boleh mengesahkan samada rajyat Malaysia atau bukan. Senang je. Bodoh betul!
Indon kalau diberi senjata, memang kita sendiri nak cari penyakit la jawabnya, nak cari nahas!...
Sekarang pun banyak Indon2 merompak masuk rumah - buat kita tak lena tidur malam/hidup dalam ketakutan.