25 Sep 2013

Bancian Al-Jazeera: 91.4% Responden Kata Roadmap Al-Sisi Akan Gagal


Majoriti penonton Al-Jazeera telah meramalkan bahawa Peta Jalan (Roadmap) yang dilaksanakan oleh tentera Mesir akan gagal.

Seperti dikutip dari Middle East Monitor, Rabu (25/9/2013), jejak pendapat itu menunjukkan bahwa 91.4 peratus dari mereka yang disoalselidik menyatakan tidak percaya pada peta jalan tersebut dan meramalkan bahwa roadmap itu akan gagal. Roadmap itu diumumkan Menteri Pertahanan Mesir Abdul Fattah-Al-Sisi pada 3 Julai lalu, ketika pihak tentera melakukan kudeta.

Sekitar 13,848 orang responden memberikan suaranya dalam jejak pendapat itu, hanya sekitar 8.2 persen dari mereka menyatakan keyakinannya dalam peta jalan.

Ketika Presiden sah Mesir, Mohammed Morsi dikudeta oleh tentera, dengan pantas Al-Sisi mengumumkan roadmapnya untuk Mesir, lalu diikuti dengan penahanan dan pertumpahan darah yang dilakukan oleh junta tentera terhadap rakyatnya.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bunuh je alsisi ni.

Tanpa Nama berkata...

Org zalim mcm ni biasanye susah mati. Banyak contoh2 yg biasa kita lihat & baca

-fread-za

zena arab berkata...

Balasan d'khirat sudah tentu, bagitu juga peminpin2 UMNO. jIKA geng2 mereka yg dah mati boleh kmbali kedunia, maka jadilah mereka antara wali2 Allah.

BaDiN berkata...

Jika dibuat PRU, tak mustahil peratusan menyokong Kudeta 99% seperti yang pernah tercatat semasa era Hosni.Kerajaan yang menipu atau angka yang menipu.