3 Ogo 2013

[EDISI BINGAI] Pakai Camry Tak Patriotik, Pakai Accord Pula Sangat Patriotik?


Kita dikejutkan dengan Surat Pekeliling Kerajaan Persekutuan yang mengarahkan agar pengantian model kereta rasmi Proton Perdana kepada Honda Accord.2.0 L

Admin merasakan Kerajaan Persekutuan/UMNO mungkin merasakan rakyat telah lupa bahawa suatu ketika dahulu,Kerajaan Persekutuan melalui UMNO menentang keras cadangan dan tindakkan Kerajaan Negeri Perak yang diterajui PAKATAN RAKYAT, Dato Seri Nizar membuat keputusan menggantikan model Proton Perdana Kepada model Camry.

Malah media-media cilaka UMNO terutamanya Utusan Malaysia/Berita Harian/TV3/RTM menyerang dan menghentam habis-habisan cadangan dan keputusan tersebut seolah-olah tindakkan tersebut tidak patriotik dan pelbagai,malah di muat kenyataan dari rakyat yang mempertikaikan tindakkan tersebut.

Apa yang boleh Admin katakan,rakyat Malaysia tidak mudah lupa apa yang berlaku sebelum ini,rakyat kini bukanlah seperti rakyat Malaysia era tun Mahathir yang mudah lupa.jadi jgn nak kelentong rakyatlah.mungkin UMNO boleh mengelentongkan masyarakat luar bandar yang tidak terdedah kepada sumber maklumat selain dari media propaganda celaka UMNO tu.

Di sini anda boleh imbas kembali bagaimana RTM iaitu media rasmi Kerajaan Malaysia yang menjalankan Propaganda Celaka UMNO dalam Menghantam/menyerang apa saja tindakkan dan keputusan Kerajaan negeri yang di tadbir PAKATAN RAKYAT.

Anda lihat dan nilailah sendiri betapa bertuahnya rakyat Malaysia apabila memilih golongan DAJJAL mentadbir Kerajaan Persekutuan. ANDA YANG MEMILIH DAJJAL LIDAH BERCABANG DUA.

Jika anda seorang yang bijaksana..PRU14 nanti sematkan di fikiran agar ini kalilah UMNO/BN

Lihat dan nilailah sendiri betapa bercabangnya lidah Media UMNO ni, Dajjal amat sangat menci tul Admin.

Katakan tidak kepada UMNO/BN pada PRU14 nanti. -wallybandits


Apa Rasionalnya Tukar Kereta Rasmi Kerajaan Malaysia Kepada Honda Accord @NajibRazak



Tiada lagi kereta Proton sebagai kereta rasmi Kerajaan Malaysia? Kerajaan Malaysia telah mengumumkan secara rasmi melalui pekeliling yang dikeluarkan sendiri melalui Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara Malaysia bertarikh 29 Julai 2013, bahawa kereta Nasional, Proton Inspira (dahulunya Proton Perdana) yang menjadi kebanggaan rakyat Malaysia telah ditukar kepada model Honda Accord 2.4L dan Honda Accord 2.0L.

Bukankah Proton Inspira yang ada sekarang masih baru? Kenapa masih hendak ditukar kepada kereta Honda Accord? Agaknya berapa ribu unit yang hendak ditukar? Kalau ditolak campur Gred Pegawai JUSA A, B dan C termasuk pegawai turus ditambah dengan Menteri-Menteri yang ada, jumlahnya mungkin mencecah 18,000 pegawai daripada 1.4 juta Penjawat Awam Persekutuan. Katakan seunit Honda Accord berkenaan harganya RM80,000 (harga kepada Kerajaan setelah ditolak duti eksais dan duti import semua), kiraan mudah adalah seperti berikut:

18,000 pegawai x RM80,000 = RM1.440 billion.

Saya ulang RM1.44 billion!!! RM1.44 billion Kerajaan baziran duit Rakyat Malaysia buat apa? Kerajaan Malaysia sekarang banyak duit sangatkah? Habis 18,000 kereta Proton Inspira yang sedia ada nak buat apa? Jual besi buruk? Dulu masa DS Nizar Jamaluddin, manta Menteri Besar Perak menukar kereta Proton kepada Toyota Camry, berkokok-kokok pemimpin-pemimpin BN kata tak patriotik la, tiada semangat kebangsaan la, tidak membeli barangan buatan Malaysia la, membazir la. Sekarang apa sudah jadi? - cucutokselampit

11 ulasan:

Andre Irwan berkata...

Kan Melayu suka pada pemimpin lidah bercabang.
Takut hilang kuasa konon?
Takut hilang hak istimewa konon?
Takut hilang identiti konon? ...
Las las, puak ni yang menjual Melayu.
Betul macam kata Namewee, semua keturunan, tak kira Melayukah? Cinakah? Indiakah? ... memang ada yang BODOH, BAHLUL dan BANGANG. Hak ni la yang dok masih sokong BN. Jangan sampai jadi seperti Pak Kadok, "Menang Sorak, Kampung Tergadai." Siapa gadai Tanah Melayu ni kalau bukan Melayunya? Tak mungkin Cina atau India atau bangsa lain yang berbuat sedemikian. Opps... ada satu lagi keturunan yang akan menjual Tanah Melayu ni iaitu MelayuMamak.
Tahniah kepada rakyat Malaysia yang memilih BN sebab anda memang tergolong dalam golongan yang disebut oleh Namewee. Tahniah. Malaysia Boleh.

batu pelangi berkata...

Mana dia pengampu yang dulu menghentam PR perak dalam isu ini?
Dasar bangsa MELAYU yang bangang dan
bengong meRELAkan diri diperLEMBUkan
dulu kini dan selamanya!

anti MUNAFIK berkata...

sebenarnya yang PATRIOTIK ialah guna
KERETA LEMBU IJAT NFC.kehendak najib yang memimpin B angkai N egara TELAH
menyebabkan pembaziran dan menghina
konsep 1 malaysia yg dicanangkan se-lama ini....tidak percaya arkitek
auto negara.lebih baik ditukarkan pd
SAPUUU satu MALAYSIA dgn pembaxiran dn pembohongan.sebab itu juga PA dpt
500pd hariraya kerana wang negara tlh
diguna utk beli accord.

Tanpa Nama berkata...

Apa yang PR buat semua tidak patriotik sebab mereka tidak menyokong UBN

Tanpa Nama berkata...

Ludah...Kemudian jilat balik air ludah tu...!! Apa punya perangai..???

Tanpa Nama berkata...

dlm malaysia telah ramai melayu terpelajar dan x suka diperbodohkan sebegini rupa.. dulu ckp lain skrg lain pulak! apa punye kerajaan mcm ni. mentality pemerintah negara dh mcm org x sekolah.

Tanpa Nama berkata...

PM kita pun sokong produk luar negara. Amacam rakyat nak survive kalau perjanjian TPPC (kalau tidak siap saya) yang akan memberi peluang syarikat asing dari negara haramjadah seperti USA masuk untuk berdagang tanpa sebarang sekatan . Kepada rakyat Malaysia, tak lama lagi Ekonomi Malaysia habis dimonopoli oleh Yahudi Laknatullah kalau dilaksanakan kerana menteri dia menyokong produk dari negara Kafir dan Yahudi Laknatullah.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa sekarang admin baru sedar. Sedangkan selama ini banyak jabatan kerjaaan baik persekutuan atau negeri banyak menggunakan kenderaan "HILUX" dari jenama Toyota dan Pajero jenama Jepun. Pada pendapat saya memang patutpun Proton diganti dengan Camry kerana proton TIDAK BERKUALITI dan sangat mahal. Wassalam

Tanpa Nama berkata...

kALAU KERAJAAN SENDIRI TAK SOKONG INDUSTRI KERETA MALAYSIA TUTUP SAJA KILANG PROTON. BANGANG TULLLL

Tanpa Nama berkata...

Otak Pemimpin UBN terkebelang 5-10 tahun berbanding otak pemimpin PR.
Lihat DS Nizar ambil tindakan tahun 2008 mereka tahun 2013 ambil tindakan tukar kereta.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin OMNU/BN memang bengap/lembam kerana selalu seluloi kena undor ke belakang untok menjilat segala ludah kahak yang nawaitu berbaur hasad dengki dan menunjok nunjok BN sajalah yang betol yang pandey padahal orang lain pon reti dan adakalanya lebih baik lebih ikhlas lagi cuma mereka bukan BN.

Wajah sebenar pemimpin BN/OMNU kian terserlah belakangan ini, segala kudis kurap semakin tersingkap hanya orang dungu sahaja masih setia di sana.

Segala kejadian patot diambil sebagai iktibar supaya terlepas dari masok golongan KUFUR NIKMAT.