5 Jul 2013

Fanpage TV3 DIserang Kerana Gelar Dr.Mursi Sebagai Diktator


Laman fanpage rasmi TV3 Malaysia semalam dan hari ini diserbu ramai penonton kerana stesyen televisyen itu dikatakan menggelar Presiden Mesir, Dr Morsi, sebagai diktator.

Mereka juga menuntut permohonan maaf dibuat. Ramai yang memberikan fakta bahawa Dr Morsi adalah pemimpin yang berlandaskan Islam dan bukannya seorang diktator.


Kebiadapan TV3 yang amat keterlaluan menggelar Presiden Mesir yang sah dipilih rakyat secara demokrasi mengikut perlembagaan, Dr Mursi sebagai diktator itu juga telah mengundang amarah dari pendakwah muda yang tersohor kini, Ustaz Don Daniyal


SIAPA DR. MUHAMMAD MORSI SEBENARNYA?

Laporan ini diterjemahkan oleh Al-Fadhil Ustaz Nazmi Muhammadun Abd Rahmanul Karim:

1. Dr.Muhammad Morsi,walaupun beliau ialah seorang Presiden,beliau hanya berada di Istana Presiden untuk kerja-kerja pengurusan negara dari 8.00 pagi hingga 10.00 malam. selepas itu,Beliau akan balik ke rumah sewa beliau untuk berehat. dan rumah sewa itu b sewanya sendiri oleh beliau. Tedapat 10 orang wakil dari Ikhwanul Muslimin yang membantu beliau setiap hari dalam pengurusan negara dan mereka ini tidak meminta walau satu b gaji.

2. Beliau menghafal Al-Quran secara keseluruhannya.

3. Beliau ialah seorang jurutera (metallurgy engineering) salah satu bidang dari bidang pembuatan (manufactruing engineering).

4. Beliau,Isteri beliau, 5 anak mereka, dan 3 cucu mereka, semuanya adalah Hafiz/Hafizah Quran.

5. Salah seorang anak beliau,berkhidmat sebagai doktor di Arab Saudi. Kerajaan Saudi telah memanggil beliau dan meminta beliau untuk berhenti sebagai doktor kerana beliau ialah anak seorang presiden mesir dan negara yang besar. Jawapan anak beliau ialah: "Bapaku ialah Presiden Mesir,dan itu b dan amanahnya.aku hanya anak kepada seorang bapa dan aku akan berkhidmat sebagaimana orang awam yang lain dalam mencari rezeki."

6. Waktu solat jumaat, Dr.Muhammad Morsi datang awal satu jam dari solat jumaat dan beliau berada di saf paling depan sekali dan membaca Surah Al-Kahfi.dan tidak ada sebarang pengawal atau protokol untuk membezakan beliau dengan rakyat.

7.Apabila beliau melakukan kerja-kerja lawatan,perjumpaan dan urusan negara,Beliau menggunakan kereta beliau sendiri untuk ke sana.

8. Beliau ke-mana-mana tidak mempunyai sebarang protokal ataupun pengawal peribadi untuk melindungi beliau.

Semoga Allah S.W.T memelihara dan merahmati serta memudahkan urusan Dr.Muhammad Morsi dalam urusan pemerintahan negara Mesir dan menjaga kebajikan rakyat dan umum islam secara kesulurhannya.dan kita berdoa juga semoga Allah S.W.T membangkitkan pemimpin-pemimpin seperti ini di negara-negara islam yang lain juga,insyaAllah

*setelah membaca peribadi dr morsy, maka tidak hairanlah Israel dan sekutunya amat gembira dengan guling kuasa ini... namun yang amat mendukacitakan media tv malaysia turut menggelar beliau sebagai diktator.... :'

malah tv3 yg bodoh turut mngeluarkan knyataan Dr.Morsi adalah diktator.. bodoh ke apa kru2 tv3?? bckap bia pkai otak.. nya ikot prangai najib hak bodo..
-FB

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Boikot TV3, produk, iklan termasuk personalitinya...

Tq.

Tanpa Nama berkata...

TV3 bila nak insaf dari memfitnah, belum ada lagi makhluk di atas muka bumi ni yang menongkat langit, sampai masa semua masuk lubang kubor, insaf2 lah kamu di TV3.

Tanpa Nama berkata...

Morsi dipilih secara Demokrasi pulak digelar diktator..!!!? bahlol org tv3 nih. itu mcm najib pun sama diktatorlah...

Tanpa Nama berkata...

Bukan semua pekerja islam dalam tv3 suku tu tahu atau ingat sangat pasal akhirat... Tengoklah rancangan2 lain dalam siarannya...Tak sedar dunia dah nak kiamat...Dah semakin jelas tanda2nya...

Tanpa Nama berkata...

Setuju boikot tv 3 dh lama tv 3 serap agenda yahudi dan barat tv 3 juga adalah siaran lidah fitnah d msia

Tanpa Nama berkata...

Tv3 talibarut Yahudi. apa nak hairan

Tanpa Nama berkata...

demikianlah yg berlaku

Tanpa Nama berkata...

Kepada semua yg terlibat, ada "sesuatu" yang sedang menunggu anda semua di kubur dan alam akhirat! Tunggu, kamu semua akan bertemu dengan "sesuatu" itu bila2 masa...mungkin hari ini..kejap lagi..esok lusa?...kalau tak bertaubat, terimalah habuan dari yg sedang menunggu itu!! Wallahualam!

gue berkata...

salaam, gue ada nengok itu doktor morsi, bila itu masuk waktu solat walaupun sedang berucap, terus henti ucapannye dan langsung azan lo.

Tanpa Nama berkata...

Patutlah TV3 1/4 memfitnah Dr. Mursi diktator sebabnya Mursi telah melakukan dosa-dosa seperti yang saya terbaca dalam .....sisibukit.blogspot.

Tanpa Nama berkata...

Yang haram sha haram, yang halal BOLEH jadi haram.a
Semua di tv3 - Berilah makan famili kamu makanan halal yang telah menjadi Haram atas perbuatan mu dan perbanyakan bahan bakar api neraka... Dari anak-anak mu, ibu bapa dansaudar mara mu yang memakan hasil kerja mu...

GENERATE INCOME HALAL berkata...

BUDAKBOY

Bro.. gua dah tak tengok tv3suku ni sejak 2010 lagi.

Pernah gua mintak kakak empunya gerai makan perlahankan suara pembaca buletin sbb sakit telinga gua dengar cerita merapu tv3suku.

jom, pakat ikut gua.

عزازيل berkata...

Morsi tu memang bagus....tapi orang yang bagus bukan semua orang suka pada nya....

Orang yang bagus dia akan suka kepada orang yang bagus, orang yang tidak bagus memang suka kepada orang yang tidak bagus!

shuibsaad berkata...

Akhir zaman ni orang yg baik akan di hina sebaliknya org yg jahat di agung2kan.

Awang berkata...

tunggulah kemusnahan yg akan berlaku kepada tv3 n kuncu2 nya...media pemfitnah tegar di malaysia....pemikiran n dasar tv3 amat berkepentingan yahudi n usa...tunggu lah kehancuran anda dengan duniawi mu

gengster melayu alaf baru. berkata...

...dr dulu dah tegur tv3 ni tapi tak serik2 juga.bebuih mulut buat teguran tapi msih buat benda yg sama....tv3 ni utak dia sama dgn utak bngsa yahudi atau israek..

Tanpa Nama berkata...

Menglabel Mursi sebagai Diktator samalah maksudnya anda melabelkan TGNA sebagai diktator kerana mereka sedang memperjuangkan agama Islam ditegakkan di bumi masing - masing.

Jom boikot TV3 dari dulu kini dan selamanya kerana diaorang secara automatic menjadi sebahagian dari agensi berita Yahudi. Said NO to TV3 (agent yahudi), Said Yes to Islam.

Tanpa Nama berkata...

Hanya orang melayu sahaja yang cakap Mursi adalah diktator. kalau betul dia orang Islam diaorang akan Mursi sebagai Hero bukan diktator kawan.

Roza berkata...

Para pendukung sekular, dah lama memfitnah. memfitnah lebih besar dosanya dari berzina. Mentedarah haram dan cepat melabel orang lain sebagai diktator.Agaknya hati tu dah hitam.