13 Mei 2013

Tiada Calon BN Kecuali Najib Dalam Top 20 Majoriti Tertinggi Pada PRU 13


Jom lihat senarai Top 20 majoriti tertinggi pada PRU 13 yang lalu.Yang sebelah sana hanya 1 kerusi je tersenarai iaitu Parlimen Pekan.

Walaupun memiliki kuasa dan sokongan media arus perdana,'orang tu' hanya mampu berada di kedudukan ke 9 je ~ Tinta Hijau DKB

Ulasan GB

Keadaan sudah berubah.

Jika dulu-dulu carta untuk TOP 10 atau TOP 20 bagu PRU sentiasa dibolot oleh BN tanpa ada ruang untuk calon-calon selain BN, kini keadaan sudah terbalik.

GB masih ingat di dalam tahun-tahun 80an dan 90an dimana kedudukan majoriti calon-calon khususnya UMNO memang tidak dapat ditandingi oleh sesiapa. Untuk PAS masuk di dalam carta tersebut, semacam satu mimpi yang tidak mungkin tercapai.

Kini tiba-tiba hampir keseluruhan mereka yang berada di senarai TOP 20 itu adalah dari Pakatan Rakyat. Yang paling memeranjatkan PAS berada di dalam senarai itu iaitu Dr. Siti Mariah Mahmud, ahli parlimen Kota Raja di kedudukan ke 14 dengan majoriti 29,395!

InsyaAllah tren ini akan berterusan ke PRU-PRU yang akan datang.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mohon pengesahan kelab greenboc sama ada yang duduk di tangga ke 9 (BN) itu bersih daripada PENGUNDI HANTU.

Tanpa Nama berkata...

Tangga 9 tu bukan pengundi hantu..pengundi bangla.nepal

Tanpa Nama berkata...

Slm GB....benar, keadaan sudah berubah....tapi majoriti kawasan dlm carta tu ialah "urban area"....memang org bandar dah celik mata dan cerdik....dah nampak tembelang be end kerana ramai yg akses internet....tapi saya sedih lihat keputusan pru di luar2 bandar....apa agaknya m.o. PAKATAN RAKYAT utk masyarakat luarbandar ye...? Faktor2 utama be end byk menang ialah kerana rasuah duit dan propaganda media....sedangkan dua2 inilah yg kebanyakan org2 kg "look up to"....

Tanpa Nama berkata...

Ada Hantu , ada Hantu , ada Hantuu......

Mana Hantu ????

Tuuuu , Tuuuuu , Tuuuuu..... dalam Pekan lah !!!!!

BaDiN berkata...

Masih ramai lagi yang Buta Huruf,Buta Mata,Buta Hati,Ada Mata (BUTA),Ada Hati(MATI),Ada Telinga(PEKAK)Ramai yg bodoh sombong,bila diberi teguran Perbodohkan Diri Sendiri.Inilah Bangsa Ku(Me layuuuuuuu) Bodoh Tak Boleh Diajar,Cerdik Tak Boleh Diikut.
Idola mereka adalah Hang Tuah TAPI sudah ramai yg dah jadi Hang Jebat(Derhakakah Jebat?)..