18 Mei 2013

Hadiah Untuk Rakyat: BN Menang, GST Pun Dilaksanakan!


Nasibmulah rakyat! BN menang PRU13 walaupun dengan cara yang paling tidak bermaruah

Namun yang lebih mengecewakan, GST dikenakan setelah ditangguhkan sebelum pilihanraya diadakan semata-mata untuk mengelak rakyat daripada melahirkan undi protes. Dan kini ia dilaksanakan sebaik saja Pilihanraya selesai. Begitu mudah rakyat tertipu dan ditipu.

Kata Idris Jala, perlaksanaan GST akan meningkatkan pendapatan negara. Namun ditutupnya fakta bahawa GST akan menurunkan pendapatan rakyat!

Beliau berkata cukai perkhidmatan sebanyak tujuh peratus juga dilaksanakan di negara jiran, Singapura. Tetapi beliau mengabaikan fakta bagaimana Singapura menaikkan pendapatan rakyatnya sehingga pendapatan perkapita rakyatnya USD 60500.


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku harap kepimpinan PR jangan buang masa hak protes ttg kenaikan harga barang berikutan pelaksanaan GST. Biarkan saja rakyat, terutama org melayu yg sangat cerdik, menderita akibat kenaikan harga barang. Orang melayu cerdik ini tak suka harga barangan diturunkan, mereka sangat gembira dgn pelaksanaan GST. Itulah sebabnya mereka mengundi UMNO/BN

Tanpa Nama berkata...

Yang kaya bertambah kaya dan yang miskin makin tertindas. Mana keadilan dalam hidup? Aku yakin, kesusahan di dunia akan dibalas Allah dgn kemewahan di akhirat. Dan bagi yang bermewah di dunia, tunggulah giliran kamu diazab di akhirat !

Tanpa Nama berkata...

Syabas dan tahniah kepada penyokong BN. Kamu dapat apa yang telah kamu undi. Padan muka.

Malangnya 51% rakyat yang tidak sokong BN juga turut menjadi mangsa kepada kebodohan kamu orang.

Tanpa Nama berkata...

I saw this coming and we saw this coming, we, as tax payer from urban area. People in rural and jungle don't know and don't bother to know about gst. Because they think with simple life style gst won't trouble them. We, tax payer in urban, got to pay another tax. Mampuslah kita. :(

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnye gst ni dikenakan sape yg undi bn je..x sedar2 lagi ke wahai rakyat malaysia yg undi bn..cilaka semua naik pas pru 13..jom trn demo bersih 4.0 plz gerak kan..

Tanpa Nama berkata...

Penipu negara sudah tak sabar nak merompak rakyat, tak sabar nak jadi kaya bagai MahaFiraoun......

Tahniah Banglasia....Kos niaga naik, tendang keluar Banglasia dari Malaysia !!!!!!

Ketahuilah, si Bacul tetap Bahalol.

Tanpa Nama berkata...

Mereka yg undi bn boleh elak dr gst ni... Tunjuk kad keahlian mrk shj... Sebab tu mrk tak risau cukai ke, barang naik, minyak naik dll...

esoh berkata...

lepas pru 12 - minyak naik mendadak
lepas pru 13 - gst pulak dikenakan

kenapalah bodoh sangat macai-macai tu?

Tanpa Nama berkata...

Tahniah.....buatlah ape yg kamu suka bn...

Tanpa Nama berkata...

Hidup BN padan muka...

Tanpa Nama berkata...

taniah kpd rakyat yg mengundi bn/umnogok sampai aku pn kena walaupun aku x undi bn laknat.

Tanpa Nama berkata...

Once hutang negara bertambah, Bolehlah Yahudi masuk campur ekonomi negara macam sebahagian negara Amerika Latin. Apabila ekonomi negara sudahpun diaorang masuk campur Umat Islam di negara ini terpaksa tunduk sujud kepada Yahudi laknatullah kerana semua hasil kekayaan negara dikaut habis oleh diaorang akibat daripada bertambahnya hutang negara. Ingat Najib adalah pengurus ekonomi paling bagus di mata Yahudi Laknatullah kerana berjaya meningkatkan pendapatan Yahudi dengan cara meningkatkan hutang Negara. Ingat tu. So kepada rakyat Malaysia yang boleh berfikir (Yang tak boleh berfikir saya tak boleh katakan apa dah), Lu fikirkanlah apa yang patut dilakukan sebelum perkara tersebut berlaku.

BaDiN berkata...

Tolong terangkan maksud GST & buat ayat yang menggunakan G.S.T. siapa paling kreatif tolong paparkan kat sini.

Tanpa Nama berkata...

Harap kita dapat telan walaupun pahit dan bergelar warga negara Malaysia untuk membayar GST ini. Polar pengundi sekarang ini kalau kita ikutkan hanyalah di kawasan2 kampung dan pendalaman. Kalau di bandar walaupun ada pengundi BN, PR tetap dapat menyaingi buat masa sekarang. Perlu di ingat walaupun kita mara dengan bergaya dan hampir seluruh Bandar2 utama dapat di kuasai oleh PR, namun kita tertinggal satu pihak, iaitu kawasan pinggir pendalaman dan pendalaman. Ini lah punca kekalahan PR di PRU13 baru2 ini. Kita PR, ada buat ground work dan dapat mengenalpasti kawasan2 Hitam, Kelabu dan Putih. Yang mana kawasan-kawasan hitam contoh di Kedah, seperti di Bukit Kayu Hitam, Jitra, Padang Besar (Perlis), manakala kawasan2 kelabu seperti Pendang, Kepala Batas, Yan dan Sik, Apa yang ingin saya perkatakan di sini,kita seharusnya berusaha mendekati pengundi-pengundi di sana sejak awal2 pengambilalihan sebagai Kerajaan negeri seperti di Kedah. Jangan fikir soal nak bayar hutang lagi, jangan fikir soal nak buat Universiti lagi. Akibatnya inilah kita sekarang gigit jari. Sebagai ketua Negeri kita seharusnya memperkuatkan jentera2 ahli dan Exco2.untuk panaterate kwasan2 yg masih kelabu dan kawasan hitam. Saya ingin mencadangkan kita anjurkan beberapa forum dengan Ustaz Azahar Idrus untuk ke kawasan2 hitam dan kelabu ini, insyallah penuh manusia2 akan berduyun-duyun datang ke program tersebut, ini adalah satu cara untuk panaterate kwsan2 hitam dan kelabu ini...Insyallah.

Sykadeer.

Tanpa Nama berkata...

"Huh, nasib aku pangkah dacing, klu tidak x pasal2 aku kena gst" bisik hati seekor pencacai umno yg teramat bangang..

Leopard_1 berkata...

ehemmm...mana si tua kurang cerdik bernama pakcu rantau panjang???...ke dh sembunyi dlm kain bini kot psl malu kena kutuk org yg lebih cerdik dr org yg lebih jahil akal...oh maklumlah si taiko2 BABI NEGARA ni dh berjaya mertarbiah pemikiran barua2 BABI NEGARA dari cerdik kepada bodoh tahap BABI...mana si tua kutuk hah???...aku nak tgok komen bodoh apa plak dye nak taruk...

Tanpa Nama berkata...

Harap2 anda semua telah membaca dan faham tentang GST sebelum mengeluarkan komen...jika tidak cuba baca disini http://www.nbc.com.my/goods-and-services-tax-gst.html

Tanpa Nama berkata...

kita yg waras tak patut persalahkan rakyat bila BN "menang" pru13..tapi yg tolol saja mcm mat said terengganu akan bancuh rakyat..kawasan BN kalah tak payah dibangunkan..itu mmg 100%tolol..

majoriti tahu BN menang sbb main kotor..jadi BN yg menang cara hina ni dia akan laksanakan apa saja utk keuntungan selama 5 tahun akn datang..akan samun habis-habisan..sbb for the next GE, BN for sure lingkup..generator akan disediakan pd setiap polling station kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Ada cuba kata harga barang jadi lagi murah. Saya fikir dari mana tu "27billion" duit punggutan "tambahan"? Bukan kata dia "every malaysia starts contribute", so kalau betul harga barang jadi murah Kenapa pula tambahan punggutan?