13 Apr 2013

UMNO Kelantan Terdesak, Paksa Guru Tampal Pelekat "T"


Seorang guru di Kelantan mendakwa beliau dan rakan gurunya yang lain telah dipaksa menampal pelekat T (Tukar) pada kenderaan mereka.

Dalam emel yang dihantar ke Harakahdaily, beliau yang tidak mahu namanya didedahkan mendakwa, arahan tersebut datang dari pejabat pengarah pelajaran negeri.

Menurutnya juga, taklimat khas kepada guru-guru besar berhubung arahan itu juga telah dibuat.

"Barang siapa yang tidak menampal pelekat tersebut maka diharamkan parking kenderaan dalam kawasan sekolah kerana kami dianggap menentang kerajaan.

"Semua guru dibekalkan dengan dua keping stiker T" katanya kecewa dengan arahan terbaru itu.

T membawa maksud 'Tukar Kelantan', iaitu simbol yang dibawa oleh sebuah NGO Umno Kelantan.

Ianya timbul selepas pelekat R yang mewakili sebuah NGO menuntut hak royalti Kelantan menjadi fenomena dikalangan rakyat di negeri ini sejak setahun lalu.

Bagi menyaingi gelombang R itu, mereka telah memaksa rakyat khususnya guru untuk menampal pelekat T di kenderaan masing-masing bagi menampakkan sokongan menyeluruh terhadap perjuagan NGO itu.

Selain pelekat R, turut menjadi fenomena di Kelantan ketika ini adalah pelekat 'K' iaitu membawa maksud 'Kekal Kelantan' yang diperjuangkan juga oleh sebuah NGO.

12 ulasan:

Jai berkata...

Bukan setakat bagi pelekat 'T'... Diwajib tonton tayangan 'tanda putera' pulak tu.... Bangang tak sudah...

Tanpa Nama berkata...

Jabatan Pelajaran Kelantan memang menjadi lembu UMNO sejak dahulu lagi. Kalau guru nak tukar mesti tanya UMNO dahulu boleh tukar atau tidak. Sekarang cikgu dan cikgi dipaksa tampal pelekat T di kereta masing-masing. Kasihan kepada mereka kerana "dipaksa jadi lembu" tanpa rela.

Kita nak tanya apa kaitan tugas guru (pendidikan) dengan politik?

Sah sekarang institusi pendidikan sudah tercemar dengan politik kotor UMNO. Jabatan Pelajaran didapati sudah berkurangan kualitinya disebabkan kebanyakan guru besar dan pengetua bermain politik demi pangkat dan kedudukan.

Tanpa Nama berkata...

KALAU PAKATAN KEPUTRAJAYA, GAJI GURU NAIK RM500, BUKU JINGGA PAKATAN RAKYAT

Tanpa Nama berkata...

from : D'Jango@TheRedBURET tm

TU LAH SIFAT GENG UMNONOK...TAK HABIS HABIS FITNAH...FIKIR DUNIA SAJA AKHIRAT LUPA...UMPAMA DUNIA DIA YG PUNYA...PR AKAN MENANG BERGAYA....INI KALI LAH....TAKBIRRRR....REFORMASI.....LAWAN TETAP LAWAN....

P/S : NONOK DLM BAHASA LAMA MELAKA ADALAH BURIT...JADI DAH KENE LAH TU UMNO DITUKAR KE UMNONOK....SEBAB ASYIK CERITA PASAL BURIT AND MANTAT MANTAT AJE...BENGONG PUNYA UMNONOK...HANG PA DAH MABUK KEPAYANG DAH LA NI BOHHHHH...TUNGGU UTK REBAH KE BUMI AJE UMNONOK NI BOHHHHH....

REFORMASI....LAWAN TETAP LAWANNNNN

Tanpa Nama berkata...

itulah realiti guru di kelantan,,,telah dicucuk hidung oleh umno sejak zaman berzaman

Tanpa Nama berkata...

sebenar nya guru2 kelantan ada lah terdiri drpd yg cerdik dan tidak terpengaruh dgn UMNO/BN, DAH LAMA DAH BERADA DLM KONGKONGAN SEKARANG NAK TUKAR, JADI TUKAR INI KALI DAN BERSAMA KERAJAAN KELANTAN HARI INI,. TAK PAYAH PAKSA2.

Tanpa Nama berkata...

Guru perlu lebih kuat kempen Hijau Ke Putrajaya, biar padan muka UMNO

Tanpa Nama berkata...

T maksudnya tukar??? I rasa maksudnya tu perlu ditukar. Tukarkan T yang bermaksud tukar kepada tolak, Tolak UMNO pada PRU akan datang.

Tanpa Nama berkata...

lagikan lembu kita tak boleh paksa inikan pula golongan guru pendidik generasi masa depan...ingat protes cikgu-cikgu ini akan menjadi masalah besar keputusan PRU13 nanti...tunggu dan lihat...InsyAllah..

D'BETA berkata...

Yeye..guru dah blh berpolitik..

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Pengarah Pelajaran Kelantan dalam keadaan ketakutan. Dia jangka dia akan disisihkan bila PR dapat menawan Putrajaya nanti.Oleh itu dia pulun habis habisan hingga tak dapat membezakan kerja hakikinya dgn kerja politik. Dia anggap semua guru adalah di bawah telunjuknya lantas dapat diheret, dijerkah dan dicucuk hidung sprti lembu. Kurang 2 tahun lagi dia akan bersara, masa itu tiada sesiapa pun yang akan berkawan dgnnya. Masa itu dia akan sprti beruk kehilangan bunga!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku minta duit minyak dari umno ketereh dapat rm 100 itu pun kena angkat sumpah, isi borang sumpah, aku balik dari klang ke kb 15 jam, tak balik modal, dia bagi tapi muka mcm pkm punya org..pru14 aku undi kt sel..PKR