8 Apr 2013

Turun Harga Kereta: Dulu Kata Muflis, Kini Realistik Pula


Janji kerajaan BN turun harga kereta realistik, kata Mukhriz

KUALA LUMPUR - Janji Barisan Nasional (BN) untuk menurunkan harga kereta antara 20 hingga 30 peratus dalam tempoh lima tahun adalah realistik dan mampu dilaksanakan, kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.

Beliau berkata, kerajaan telah lama berhasrat untuk menurunkan harga kereta tetapi mengambil masa untuk membuat perincian teliti bagi memastikan hasil kerajaan tidak terjejas dan pada masa sama rakyat dapat menikmati harga kereta yang lebih rendah.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas Manifesto BN menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 selepas melancarkan Kelab Penyokong BN Jerlun Lembah Klang, di sini semalam.

Manifesto BN bertajuk ‘Menepati Janji Membawa Harapan’ yang dilancarkan oleh pengerusinya Datuk Seri Najib Tun Razak kelmarin berjanji untuk menyemak semula Dasar Automotif Nasional bagi mengurangkan harga kereta secara berperingkat antara 20 hingga 30 peratus serta meningkatkan daya saing kereta nasional.

Menyentuh tentang penubuhan Kelab Penyokong BN Jerlun Lembah Klang, Mukhriz, yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah berkata, ia antara lain bertujuan membantu kira-kira 2,000 pengundi Jerlun di Lembah Klang balik ke kawasan masing-masing bagi menunaikan tanggungjawab semasa PRU-13 nanti. - Bernama

Ulasan GB

Akhirnya pemimpin BN terperangkap sendiri di dalam isu menurunkan harga kereta.

Sewaktu Pakatan Rakyat mengumumkan untuk menurunkan harga kereta jika ia berkuasa, maka bisinglah pemimpin UMNO menyatakan ia langkah yang bakal memufliskan negara.

Tetapi tiba-tiba idea penurunan harga kereta yang terkandung di dalam manifesto PR diciplak oleh UMNO/BN dan kini pemimpinnya berkata penurunan harga kereta adalah "realistik"...

Memang UMNO BN kini sudah muflis idea dan akan muflis segala-galanya menjelang PRU13 ...

21 ulasan:

Awanama berkata...

lidah bercabang talam dua muka biawak gabok..itulah gambaran pemimpin umno ptuihhh

Awanama berkata...

Itu lah dia umnooooooo

Awanama berkata...

biasa la...dh memang perangai BN yg menidakkan idea Pakatan dan mengiakan Barisan...org lain buat smua salah,dia buat smua btul. dia ingat dia Tuhan kat bumi ni,nk mati esok tau la...

Awanama berkata...

Bukan hasil kerajaan berkurangan tetapi hasil untuk penyamun sialan Umporno Babi Negara berkurangan

Awanama berkata...

Bukan hasil kerajaan berkurangan tetapi hasil untuk penyamun sialan Umporno Babi Negara berkurangan

Carlos Santiago berkata...

ludah2 pastu jilat. itulah pemimpin umporno

Manjalara (Azman Jalaludin) berkata...

Apa yang PR buat semuanya tak realistik tetapi kalau BN buat semuanya boleh di praktikan.... tetapi jagalah ... kalau harga kereta diturun kan oleh BN ...harga minyak akan di naikkannya bagi menampung kehilangan pendapatan.

Awanama berkata...

dah habis reng dah...kantoi lah pulak..lagi nak royak gapo..semua yg PR buat semua nya tak realitik, muflis idea dan muflis maruah diri, itu lah umporno. transformasi tukang tiru. kesian rakyat dah jelak dah dgn demo.

Awanama berkata...

sebenarx nya menteri tak tahu guna tenaga yang disediakan di pejabat nya, memrintah 50 tahun lama nya tu, proton wujud 1985 hingga sekarang tak tahu macam mana nak turun harga kereta, bila budak suruh PKR buat kerja tak samai pun 5 tahun dah tahu cara macam mana nak turun harga kereta, Rafizi mepromosikan idia nya di lebuh raya, kata menteri ini kerja bodoh, hasil nya rupax nya semua menteri kerajaan BN bodohx belaka.

Awanama berkata...

Adakah rakyat yang matang mahukan budak pekan yang mentaliti tahap darjah 3 jadi pemimpin mereka ? Kechik kechik malas dah besar kaki penipu !

Memang bahalol puak puak UMNO ini ada think tank pun tahap tong sampah. Benggap benar....

Tahniah Pakatan Rakyat , biarkan segelintir umat umat bodoh undi budak budak bahalol dalam PRU13 ini.

Awanama berkata...

Anak orang kaya ni apa tau? Dapat sokongan pun sebab bapak dia PM. Tak tahu malu punya manusia.

Awanama berkata...

Benda seperti begini sepatutnya pemimpin UMNO boleh tunaikan semasa memerintah bukan time PRU baru nak cakap. Kamu ingat orang muda ini bodohkah??? Said NO to UMNO agar harga kereta dapat diturunkan, bukan hanya tahu berjanji sahaja macam pemimpin UMNO buat sekarang.

Andre Irwan berkata...

Kalaulah Melayu masih percaya pada puak munafikun UMNO-APCO ni, tak tahulah. Dengan Melayu pun, depa sanggup tipu.
Tak nampak lagi lidah pada Mukriz A/L Mahathir A/L Iskandar Kutty, Mat Noor Kutty, .... MAKLAYU.

Awanama berkata...

Manifesto BN buatan Thailand. Kalau dipakai bajunya akan gatal-gatal badan.

Awanama berkata...

tentang hal umno ciplak idea PR ini perlu diperjelaskan kpd rakyat seluruhnya. kerana sy yakin ramai antara kita yg percaya ini idea yg dtgnya dr umno.

Awanama berkata...

Terlalu banyak makan benda haram, sampai cakap pun macam orang mabuk. Inilah masalahnya yang dah berakar umbi dan bersarang dalam badan mereka. Hukumnya ABU.

Awanama berkata...

Hahahaha, kawan dah kata dah mesti menteri & timbalan menteri akan kata relistik turun harga kereta, konar baring 360 darjah punya...

Awanama berkata...

Apsal takde button 'Like'?? nak like banyakkk lagi dengan Ulasan GB :)

Awanama berkata...

aku pun hairan, kenapa BN x sebut2 benda ni masa menjelajah 1malaysia. Manifesto baru cakap, ternyata idea ciplak dan x da modal seolah, esok nak bentang manifesto, malam ni baru nak siapkan skrip manifesto (sambil melihat manifesto PKR sebagai rujukan). nampak sangat nak menipu untuk 5 tahun lagi.

Awanama berkata...

Mengata dulang paku serpih...
Mengata PR, BN yang lebih2...
Hahahaha

Awanama berkata...

Sekarang baru nak turun harga kereta? Tak caya aku. Kalau UMNO BN diberi mandat memerintah semula, harga kereta tetap tinggi kerana nak bela isi perut kroni dan anak beranak dengan AP dan duti eksais. Percayalah kalau BN kembali memerintah, 5 tahun dari sekarang harga kereta tetap tinggi, memang janji tak ditepati.

So vote for PR!!!