24 Mac 2013

[VIDEO] Dr Abu Hassan Hasbullah: UMNO Pengkhianat Melayu & Islam


UMNO mengatakan mereka pejuang agama dan pahlawan melayu pada realitinya merekalah yang sememangnya menjadi pengkhianat agama serta melayu.

Kesian lah melayu selama ini tak sudah-sudah di tipu UMNO dan macai mereka... berjuang demi Melayu konon tapi tidak sedar atau buat-buat tidak sedar selama ini di perbodohkan.

Bila Parlimen dikuasai bukan Melayu UMNO melalak kononnya menjaga ketuanan Melayu sedangkan hakikatnya UMNO yang mengurangkan kuasa Parlimen Orang Melayu dengan menambah kerusi Parlimen kepada bukan melayu semasa persempadanan dahulu.

Yang mengajar orang kafir menjadi biadap kepada Islam puak UMNO Sendiri. Jika UMNO yang mengaku Islam memperlekehkan Islam, bukankah tindakan UMNO tersebut akan dicontohi orang bukan Islam. -fb pejuangkelantan


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rakyat telah di tipu hampir setengah abad, dan abad ini adalah abad rakyat, dan pertukaran pemimpin serta wadah yg sdg di perjuangkan oleh ahli politik yg matang dan berkaliber memang nya dari PAKATAN RAKYAT. KERANA MANTAN pm MENGATAKAN umno TIADA ORG YG CEDIK LAGI SERTA SDG MEMBUSUK HINGGA KE uSUS...MOH KITA...BERHIJRAH KPD PAKATAN RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

"selagi org politik tidak mengkhianati pendidikan"...."jerman mempertahankan bhsnya dlm pend"...."bhs melayu harus dipertahankan walau apapun alasannya"....moga sesiapa yg mendgr boleh menggunakan akal kurniaan tuhan untuk berfikir...siapa yg mengkhianati melayu kini????

Tanpa Nama berkata...

Sebab tu aku x sokong umno....sape2 nak jadi bodoh silalah sokong umno.

Tanpa Nama berkata...

Sebab itu kita mesti perbanyakkan Ahli Parlimen dan Ahli dewan rakyat dikalangan org2 islam dari PAS dan PKR. Jika tidak roh islam dan melayu akan hilang. PM, MB, TPM, mestilah org islam. Begitu juga ketua2 jabatan /pengarah, pengerusi ,adalah org islam yg amanah.Ingat ayat Alquran:- Janganlah kamu lantik org kafir menjadi wali(pemimpin).Kebencian dimulut mereka,lebih2 lagi dihati mereka.Fikirkanlah!!

Tanpa Nama berkata...

Islam dan melayu dipertahankan. Jangan ditindas

mrseligi berkata...

kami org Kelantan khas Anak-anak Pasir memang sudah muak dengan cara UMNO memutar belit segala fakta untuk memperbodohkan Melayu... lilah lah macai2 umno dari Pasir Puteh.. bila berpolitik minda mereka secara automatik jadi tumpul dan tepu ...

fb PejuangKelantan@anak2PP

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak pemimpin Islam disetiap kerusi ADUN, wajib ditukar cara pemilihan. Tidak boleh cara sekarang. Hampir disetiap kawasan perwakilan di Malaysia adalah majoritinya Melayu. Maka sekiranya pada pilihanraya diadakan, sesiapa saja boleh menjadi calon . Pusingan pertama, mungkin ada 10 orang calon. Calon yang mendapat undian terbanyak dan kedua terbanyak akan pergi ke pusingan ke2 untuk bertanding sekali lagi...saya kira pusingan pertama sudah ditapis...dan jika orang Islam bersatu akan memilih calon dari orang Islam....untuk menang!!!

Tanpa Nama berkata...

Orang UMNO tak akan percaya,tak akan faham dan tak akan dengar pandangan Prof. ni sebab sudah "kena ternak".Binatang yang kena ternak,walau sebesar mana sekali pun,tetap boleh dicucuk hidung.