31 Mac 2013

Muhyiddin Bagitahu: Parlimen Bubar Bulan April


Parlimen akan dibubar sebelum 30 April apabila mandat kerajaan Barisan Nasional (BN) tamat bagi memberi lalulan kepada Pilihan Raya 2013, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.

Timbalan perdana menteri itu berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak mungkin akan membenarkan Parlimen terbubar secara sendirinya.

"Saya tidak fikir perdana menteri akan tunggu habis tamat tempoh parlimen lima tahun, baru beliau akan bubar.

"Saya rasa tak fikir begitu, pilihan raya akan diadakan dalam tempoh beberapa minggu bulan April ini," kata Muhyiddin semasa berucap dalam satu majlis Himpunan Barisan 1Malaysia di Titiwangsa petang ini.

Muhyiddin juga menyedari tentang rungutan orang ramai yang mula bertanya bilakah pilihan raya akan diadakan tetapi berharap mereka bersabar dan apabila tiba masanya laksanakanlah tanggungjawab masing-masing.

Ulasan GB

GB sudah ulas sebelum ini. Petikan:

Maruah Najib kini tercampak ke tong najis. Penakut yang tiada taranya dengan memberikan alasan-alasan dangkal sedangkan apa yang sebenarnya berlaku ialah hendak mempastikan perlaksanaan program penipuannya berjalan sebelum pilihanraya dipanggil.

Di segi yang lain pula, dengan hukum kebenaran dan keadilan, apa yang nyata, seseorang itu sebenarnya diberikan kesempatan untuk menggunakan sehabis-habis peluang untuk memerintah sehingga ke akhirnya kerana itulah tanda-tanda riwayat pemerintahannya sudah pun berada di penghujung jalan seolah-olah tiada esok lagi bagi UMNO BN....


Laporan sebelum ini
klik untuk baca

20 ulasan:

Unknown berkata...

Bila dah dengar rakyat bising, br nk umum,,rakyat tak sabar nak gulingkan UMNO BN,,,hehe,,





A.B.U
PKR
Dulu, kini dan selamanya,,,

Awanama berkata...

APA LA PUNYA DEMOKRASI LA NEGARA KITA NI. MALU AKU JADI RAKYAT MALAYSIA. AUSTRALIA DAH UMUM PILIHANRAYA 14 SEPTEMBER. INI LA NEGARA MAJU. RAKYAT DIA TAK PAYAH SUSAH2 FIKIR PASAL PILIHANRAYA BUAT MASA NI. MUDAH NAK RANCANG APA PUN.

CELAKA SUNGGUH LA KERAJAAN KITA NI. NAK TEMPAH FLIGHT MASA MATTA FAIR PUN SUSAH.

TAK PAYAH LA KITA NAK KEKALKAN KERAJAAN YG MCM NI. DAH LA RASUAH DAN SALAH GUNA KUASA. TAK RUGI PUN KALAU KITA TUKAR. TENGOK SENDIRI BUKTI PRESTASI NEGERI2 DI BAWAH PR. SEMUA OK JE. KITA KENA HUMBAN MENTERI2 SAMSENG YG ASYIK SAPU DANA RAKYAT.

Awanama berkata...

memang bodoh umno ni. betul la kata tun mahathir. dah tak ada yg cerdik dlm umno. lagi tangguh lagi la rakyat semakin yakin yg umno takut kalah.

rakyat dah tak sabar nak tukar kerajaan.

Awanama berkata...

berkatalah lembu2/B angkai N egara tlg beri kami peluang 5tahun lagi utk
SAPUUU 1 MLYSIA supaya dpt terus mem-
BAHAM khazanah negara dn pencapaian KRONI2 diutamakan.inilah DEMOKRASI KUKU BESI...konon mendapat sokongan rakyat tp TIADA KEMALUAN utk berdepan
dgn bangkit rakyat.kalau takut kalah
isytiharkn jadi negara polis/atau anjing yg sentiasa taat pada tuannya
sampai MAMPOS.BODOH DR LEMBU dgn beri peluang 10minit bercakap ditv

Awanama berkata...

mat sembab tak sabar nak jadi pi em.
Tengok2 jadi ketua pembangkang.
Orang suruh singkirkan najib awal2 tak nak. Kau yg singkirkan pak lah, najib yg naik.
Mengapalah nasib kau malang benar?

Awanama berkata...

pilihanraya di malaysia ini seumpama malam lailatul qadar. ketibaannya ditunggu2 tapi tarikh nya tidak di ketahui, menjadi rahsia di loh mahfuz? is malaysian pm playing god?

Awanama berkata...

Dah parti untuk orang orang bodoh benggap dan bahalol , cakap apa apa pun rakyat sudah tak nak percaya lagi...

Ketuanya bahalol , semua dalam organisasinya kira bahalol jugak ler.

Bila bila masa undi , rakyat akan campak bangkai ke lobang jamban aje. Mana ada rakyat nak berdamping bangga dengan kumpulan orang orang bahalol.

Ade ke ? Muka aje tengok dah tahu, poyo tahap darjah Tingkatan 3 !!!!!

Awanama berkata...

mangkuk sungguh la tpm aku ni. kalau nak cakap bubar april baik tak payah. memang dah tamat tempoh pun hujung april ni. gunakanlah kuasa walau sehari pun sgt berharga. inilah peluang terakhir nak berkuasa di putrajaya. lepas pru 13 ni tolong keluar elok2.

rakyat dah sangat menyampah tengok pemimpin2 umno. kerja lain tak da. sapu harta rakyat. bina kekayaan sendiri dan kroni. ramai lagi rakyat yg miskin la bahalol.

Awanama berkata...

aku tegelak baca 'pilihanraya di malaysia ni umpama malam lailatul qadar'

terbaik la komen lu, gua tabik.

Awanama berkata...

Baguslah Tpm dh tolong umum atau erti kata lain beliau pon dh naik jemu menunggu ayat keramat tu kluar Dr PM!

Awanama berkata...

penakut... hoi nak kabor ke PM juga juak2 awok, istiharlah segera PRU13, guana yg susah sangat, nak kabor kita org ni dah susah nak tetap hari perkahwinan anak pada bulan2 yg akan datang, nak gi umrah lagi dan nak selesai masaalah anak masuk ke IPTA lagi, dok teragak2 takut bertembong dengan PRU13, susah sungguh macam ni, sebab itu lah ambo bertekad tidak akan memangkah BN, walaupun sebelum ini penyokong tegar BN. bye bye UMNO/BN kali ini..LAIN KALI JGN MENYUSAHKAN RAKYAT.

Awanama berkata...

Memang rakyat tahu, yang tak tahu malu UMNO perintah negara juga walaupun dah habih tempoh

Awanama berkata...

seronok tgk bila si rosmah masuk tv.. muka pun dh rupa rumah x siap. toya semcm jek.. mmg dia pun sedar yg dia x layak lg disanjung sbg first lady kononnya. mmg dia xda ketrampilan. brcakap pun x reti.. wan azizah is the right choice.

Awanama berkata...

Tak sabar nak beli kereta murah.

kg senduk bg berkata...

kerabat2 PR semua hati2lah dgn penipuan mereka.... betul seperti ulasan GB.... mereka sanggup buat apa sj asalkan dpt memerintah.... ABU

Awanama berkata...

andaikata dengan memakan taik lembu umno boleh menang, maka sudah tentulah taik lembu tidak lg wujud di malaysia..semuanya habis dimakan mereka. gunalah apa cara sekalipun untuk menang, tp klu Allah takdirkan PR menang maha they pon xkata apa. mohon kita buat munajat mintak spy Allah hancurkan kezaliman dan kebatilan. Ameen..

Awanama berkata...

Malaysia bukan Jepun, kalau pemimpin Jepun terlibat rasuah dan penyelewengan akan letak jawatan serta merta,Malaysia?

Awanama berkata...

Bila rakyat dah meluat, turun sajalah, tak kan nak kena halau macam di mesir

Awanama berkata...

Inilah muka pemimpin BN termasuk najib dan rosmah yang tak tahu malu

Awanama berkata...

Tarikh PRU ke 13 masih belum ditetapkan. Memang menyusahkan rakyat untuk menjadualkan aktiviti penting seperti kenduri kahwin, umrah dan sebagainya.

Negara luar dah beritahu awa-awal tarikh pilihan raya supaya rakyat dapat buat persiapan khas untu mengundi. Perancangan senang diuruskan.