17 Mac 2013

[BERGAMBAR] Walaupun Tanpa K-Pop, Ribuan Banjiri Malam Seni Untuk Perubahan


Malam Seni Untuk Perubahan yang berlangsung di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru menyaksikan lebih 5,000 orang ramai memenuhi padang kelab ini walaupun keadaan becak.

Program malam seni ini membariskan penampilan khas pendakwah bebas yang sedang hangat pada masa ini, Ustaz Azhar Idrus dengan slot soal jawabnya.

Orang ramai mula memenuhi padang seawal jam 8.00 malam untuk bersama-sama barisan artis dan mendengar soal jawab daripada Ustaz Azhar.

Pelbagai soalan yang diajukan orang ramai kepada Ustaz Azhar termasuklah soalan berkaitan PTPTN, demonstrasi dan PRU13.

Soalan tersebut adalah "apa hukum negara yang bagi pinjaman PTPTN pada pelajar kemudian pelajar berdemonstrasi minta hapuskan PTPTN".

Ustaz Azhar secara spontan menjawab, "kalau negara tu kaya kenalah bagi pendidikan percuma kepada pelajar. Cuba tengok menara KLCC tu, menara jagung dua butir, negara miskin mana ada tu...".

Penampilan istimewa pada malam ini antaranya Yassin Brothers, Ito Blues Gang, Aisyah, Abby Abadi, dan Hairie Othman dan lain-lain barisan artis dan pelukis yang telah berhijrah memilih Pakatan Rakyat.

Para barisan pimpinan Pakatan Rakyat turut bersama-sama dalam program malam seni ini menyatakan sokongan padu kepada artis yang mahukan perubahan.

Antara barisan pimpinan itu Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu di samping Dr Syed Azman, Dr Muhaimin Sulam, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, Sasterawan Negara Datuk A.Samad Said, Pyan Habib dan aktivis Hishamuddin Rais.






3 ulasan:

Kak Uda ila berkata...

Hairan betul saya ni, Agaknya macammanalah mereka (rakyat) yakin sangat yang BN akan berjaya PRU ini.

Dah beberapa kali berhimpun, rakyat ramai sangat belah PR ni. tak nampak lagi ke?

Tanpa Nama berkata...

Memang hairan bukan??? dan sekiranya BN menang PRU-13 maka ada sesuatu yang x kena dgn UNDIAN.

Osama berkata...

Apa heranya umno boleh menang!. Sememangnya umno kuat pe! Umno memang kuat! Kuat pembohong! Kuat menipu, kuat auta! Kalau tak menipu bukan umno namamya! Sebab tu la yg.ada dlm UMNO tu Umat Melayu No Otak!!