6 Mac 2013

Ahmad Maslan Pernah Kata UMNO 2 Kali Bodoh Jika Cuba Aibkan Anwar Untuk Hadapi PRU


Langkah UMNO untuk mengaitkan Anwar dengan pencerobohan tentera kesultanan Sulu di Sabah adalah lambang kebodohan UMNO yang tiada taranya.

Ia disahkan sendiri oleh kenyataan Ketua Penerangan UMNO melalui kenyataannya sebelum ini seperti paparan di atas.


Anwar: TV3, Utusan melampaui batas


Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau memfailkan saman terhadap akhbar milik Umno Utusan Malaysia dan juga stesen TV3 kerana mengaitkan beliau dengan pencerobohan tentera kesultanan Sulu di Sabah.

"Mereka bertindak melampaui batas-batas sivil dalam hal ehwal politik.

"Saya tahu Umno terus berbuat begini dengan membayar orang untuk memburukkan nama orang lain," katanya.

Menurutnya, saman itu difailkan kerana kedua-dua pertubuhan berita itu kerana menyiarkan dakwaan berkenaan tanpa mendapatkan ulasannya mahu pun memberikannya ruang untuk membuat ulasan balas bagi membela dirinya.

Menurut Anwar, tindakan "tidak bertanggungjawab" itu berbeza sama sekali dengan media bebas Filipina seperti Philippine Inquirer yang dipetik kedua-dua pertubuhan berita itu.

Menurutnya Philippine Inquirer hanya memetik sumber risikan Filipina yang mendakwa beliau ada bertemu dengan pemimpin Sulu namun mereka tidak menuduhnya terlibat mendalangi pencerobohan di Lahad Datu.

Menurutnya lagi, akhbar Filipina itu juga menghubungi beliau bagi mengatur sesi wawancara selepas mendengar penafiannya.

"Jika saya nak saman mereka pun, saya perlu melakukannya di Manila," kata Anwar.

Utusan Malaysia dalam laporannya yang dipersoalkan Anwar itu pada 2 Mac lalu memetik laporan Philippine Daily Inquirer bertajuk “Philippine govt intel eyes 3 groups abetting Sulu sultan’s claim”.

TV3 dalam laporan Buletin Utama juga memetik laporan yang sama.
-mk


Ulasan GB

Jika diteliti kata-kata Ahmad Maslan yang pernah diucapkan sebelum ini, ternyata sangatlah betapa "bodohnya" media massa pencacai yang bernama Utusan dan TV3 serta sekalian blogger pencacai UMNO, dan ada kemungkinan juga Presiden UMNO yang juga PM Malaysia yang bernama Mohd Najib itu kerana sebelum ini Najib meminta siasatan dilakukan ke atas pembangkang yang dituduhnya disyaki terlibat dengan insiden Lahad Datu.

Tepuk air di dulang terpercik ke muka sendiri, dan sememangnya UMNO itu bodoh, dulu, kini dan selamanya............

12 ulasan:

belalang berkata...

oleh kerana banyak kali umno jadi bodoh nak kenakan DSAI, dah melepasikan fasa bodoh, umno menjadikan BEBAL dan BENGAP..fikiran umno dah jadi rosak ditenggelamkan harta benda yg diperolehkan dgn haram ..rakyat perlu membenamkan umno kekubur utk kebaikan Malaysia kesemuanya.

najib bini rosmah berkata...

Statement wakil BN takde yang cerdik lagi...

Tentera Sulu bukan pengganas militan tapi tetamu nak berunding - UMNO
Rasionalisasi subsidi tidak membebankan rakyat - UMNO
Kurangkan gula elak kencing manis - UMNO
Tukun tiruan dalam laut elak negara dimasukki penceroboh - UMNO

semua statement untuk orang bodoh yang tak tau apa pemimpin bikin...

Tanpa Nama berkata...

Sudah diberitahu dalam sejarah para nabi, dosa besar sudah menjadi perkara biasa dlm msyrkt zaman akhir seperti riba dan fitnah. Riba ditukar menjadi interest dan digunakan dlm kehidupan skrg sehinggakan menjadi sebahagian kehidupan. Padahal dosa paling kecil riba ni umpama berzina dgn ibu kandung sendiri dan Allah kata wajib diperangi. Fitnah pula, umpama memakan daging saudara sendiri. eeeyark!... So ni kategori fitnah lah tanpa usul dan saksi yg dilakukan dgn tanpa fikirkan dosa2 besar. Ulama pulak yg ada hanya berdiam diri.. siapa yg bg gelaran pun tak tau lah.

Tanpa Nama berkata...

Level atas pada bodoh...ialah tahu..atas pada tahu faham atas pada faham..tahu faham buat..lepas tu kira pandai kerana faham apa yang dibuat....tapi Level bawah pada Bodoh pulak...bangang...bawah bangang...bangsat... ( tak tahu la hok ni kategori mana?)

Tanpa Nama berkata...

alhamdullah. kebenaran akan datang sendirinya dengan pertolongan allah yang maha melihat dan maha mengetahui segala2nya.Kita tidak perlu berselindung dengan apa cara sekali pun kalau ianya benar pasti kebenaran itu akan datang juga dengan kehendaknya.

Tanpa Nama berkata...

kalau pemimpin mereka bodoh , macamana dengan pengikutnya. Dulu aku juga penokonh UMNO sekaranf tengok bendera pun aku benxi.

ayba berkata...

Sekarang tiga kali bodoh...dan kalau tengok keadaan sekarang, selama-lamanya akan bodoh...

Waris berkata...

Kalau ikut aku punya perkiraan dan 17x bangang dah

Tanpa Nama berkata...

UMNO sekarang tahap kebodohannya sudah melepasi skala yang ada. Kalau tidak masakan terpaksa sebut Listen (17x) sebelum rampas mic.

Kebodohan sekarang adalah kerana mengundang orang-orang Sulu dengan diberi IC segera tanpa mengikut SOP masa Tun Bodoh Mahathir. Sekarang senjata dah makan tuan. Dulu pun macam tulah... negeri-negeri orang Melayu ramai tidak dibuat sempadan baru. Akibatnya apabila orang Melayu dah menyokong dan orang bukan Melayu tak menyokong... dah menyesal.

Nasihat aku... UMNO/BN merancang, Allah juga merancang, sebaik-baik perancangan adalah Allah. Jadi kembalilah kepada Allah dan Rasul, kamu takkan sesat selama-lamanya.

Tanpa Nama berkata...

Ini ulama cari makan.

Tanpa Nama berkata...

bodoh umno ni mcm mati..takda ubat!

hang Nadim berkata...

bodoh/bengap dan bangang mcm selari dgn umno..tempat sy dikeratong budak2 yg srp pun xlepas yg pasangkan bendera2 umno tu..dia org berkumpul dipusat bendera umno dan menjerit2 menyanyi..bapak dia adalah tok 4, bnyk ada tanah kerana org kuat umno situ..anak2 dia semuanya bodoh/bengap dan bangang tu