7 Feb 2013

Deepak Bom Najib Lagi: Yakin 90% Pegawai Najib Ada Semasa Altantuya Dibunuh

Ahli perniagaan kontroversi, yang mendedahkan kaitan Datuk Seri Najib Razak dan isteri dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu, Deepak Jaikishan mendakwa hampir 100 peratus yakin ada pegawai Perdana Menteri semasa wanita Mongolia itu dibunuh.

“Saya 90 peratus yakin, pegawai dan pengawal keselamatan Perdana Menteri dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor berada di lokasi Altantuya dibunuh,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PAS, bersama pemimpin parti itu, tengahari tadi.

Ditanya lanjut berkenaan dakwaannya itu, beliau menjelaskan keyakinan tersebut berasas hubungan baik dengan Rosmah yang dianggap sebagai kakak.

“Memang saya tidak ada di tempat kejadian tetapi berdasarkan hubungan rapat saya dengan keluarga Perdana Menteri, saya yakin saya kenal mereka yang terlibat,” kata Deepak.

Ditanya lagi bagaimana beliau mengenali pegawai terlibat sedangkan beliau tiada di tempat kejadian, Deepak sekali lagi menegaskannya.

“Walaupun saya tiada di situ, saya pasti 90 peratus,” katanya.

Beliau turut mempersoal kehadiran pegawai terbabit di tempat Altantuya dibunuh.

“Jika dilihat secara logik, apakah tujuan pegawai-pegawai perdana menteri dan isteri berada di lokasi pembunuhan seorang warga asing jika ia tidak berkaitan tugasan mereka,” kata Deepak.

Altantuya dibunuh secara kejam pada 2006 di kawasan hutan di Puncak Alam.

Kepalanya ditembak dan selepas itu badannya diletupkan dengan bom C4 yang biasa digunakan anggota tentera dalam operasi mereka.

Dua pegawai polis yang menjadi pengawal pengiring Perdana Menteri dibicarakan dan didapati bersalah dalam kejadian itu dan dijatuhkan hukuman bunuh.

Beberapa bulan lalu, Deepak dalam siri pendedahannya mendakwa beliau terlibat dalam membantu Najib dan Rosmah dalam menyiapkan akuan bersumpah kedua P Balasubramaniam (PI Bala) yang menafikan pengakuan dalam SD 1 dibuat penyiasat persendirian itu.

Kematian Altantuya terus dikaitkan dengan skandal pembelian kapal selam Scorpene melibatkan komisen lebih RM500 juta dibayar kepada syarikat milik rakan baik Perdana Menteri, Abdul Razak Baginda.

Dalam pertemuan bersama Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar itu, Deepak turut membawa bukti-bukti penglibatan Perdana Menteri dan isteri dalam beberapa penyelewengan khazanah dan harta negara.

Antara isu ditimbulkan Deepak adalah bukti campur tangan Najib dalam pengambilalihan secara paksa Astacanggih Sdn Bhd, syarikat miliknya oleh Boustead Holdings Berhad dan penjualan lapangan terbang di Sungai Besi oleh Lembaga Tabung Angkatan Malaysia (LTAT).

Selain itu, beliau menyentuh salah guna kuasa tentera oleh Menteri Pertahanan, Datuk Zahid Hamidi dan mendakwa didalangi oleh Perdana Menteri.

“Saya ada surat-surat dan semua dokumen Akta Rahsia Rasmi (OSA) yang sah, mereka tak boleh lawan kebenaran,” tegas usahawan permaidani itu.

Menurutnya, selepas siri pendedahan ‘top-secret’ olehnya, beliau berkali-kali ditekan memaksanya mendapat jaminan imuniti bagi membolehkan lebih banyak pendedahan membabitkan pemimpin nombor satu negara.

Beliau hari ini berjaya mendapatkan sokongan daripada PAS dan peguamnya bagi tujuan itu selepas pertemuan kira-kira satu jam.

Pertemuan itu turut dihadiri Penolong Setiausaha PAS, Dr Syed Azman Syed Nawawi, Ahli Jawatankuasa PAS, Dr Dzulkefly Ahmad dan Asmuni Awi yang juga peguam.

Asmuni menyatakan kesediaan menulis surat kepada Peguam Negara bagi membolehkan Deepak mendapat imuniti di bawah Seksyen 2 (b) yang memberi perlindungan kepada saksi. -KD

4 ulasan:

pesara tentera berkata...

kami org awam bukan polis pun boleh agak penglibatan org tertentu...kami yg tak belajar ilmu siasatan jenayah pun tahu dan simple sj kes nee kami rasakan..... bila lah agaknya nak di gantung si pesalah yg dah dibuktikan di mahkamah neee atau 10 tahun sj kot kena....mcm kes datuk mokhtar hasim... kalau dah terbukti bunuh org dgn niat... gantung sj cepat2... nak tunggu apa lagi....

Awanama berkata...

Kebenaran hanya boleh didedahkan apabila syaitan UMNO BN yang berkuasa hilang taring nya. Itu hakikat yang semua orang tahu.Jangan sesekali berkawan dengan orang jahat. Walaupun kita geng sama merompak Syaitan UMNO BN ni tak segan silu untuk bunuh orang yang dah bantu dia. Deepak ni pun salah sorang mangsa la ni.. sekarang dah sedar.. kot.

PakNgahYob@AcikLee berkata...

nampak kes makin menarik, tapi lebih menarik apabila si keling kapet ni tetiba muncul sebab kecewa (kononya)gagal dalam perniagaannya (ayat lebih cantik ialah kerana kecewa gagal dalam membolot habuannya). perlu diingat si keling kapet ini sudah banyak merasuah pimpinan umno dalam kehidupan bisnesnya. hidupnya penuh rasuah bagi mengenyangkan perutnya. kalu tak sebab 'kecewa' dengan rosmah mana mungkin dia sanggup membongkar 'topsecret'nya tu. itupun boleh senang2 ke kita percaye cakap dia. ingat pepatah kata "kalu jumpa keling dengan ular....(tapi tukar tiub suruh katuk madey dulu...keh3)
hati2lah puak2 yang cuba mennangguk dalam air tika PUR13 makin hampir ni...slah perhitungan padah jadinya.
pada umnobn ingat sejarah balik....melaka jatuh kerana sapa....jenis bangsa yang sama dengan keling ni jugak le...kalu ianya menjadi bermakna PRU13 merupakan akhirnya empayar ubn. kalu ubn jatuh ianya akan lenyap terus dari muka bumi ini...percayalah....insayaa Allah.

Kasi cuci la berkata...

Setuju..pasang tu PRU13 ni kta humban dulu parti keling madey tu..bwk ke mahkamah untuk di bicarakan kesalahan dia selama 22 tahun memerintah..tu pun kalau umno klh la..klu mng jgk bermaharaja lela lg la mamak madey tu..