5 Dis 2012

[GAMBAR & VIDEO] Insiden Gombak Sahkan UMNO Itu Desperate, UMNO Itu Samseng!


Gombak 5 Disember: Seorang penyokong Pakatan Rakyat cedera ditikam samseng Umno pada program Jelajah Merdeka Rakyat di Parlimen Gombak malam tadi.

Mangsa luka di bahu kiri akibat tikaman yang dipercayai menggunakan senjata – kerambit, sebelum dirawat petugas KEADILAN.

Ia berlaku ketika sekumpulan samseng Umno yang sebahagiannya membawa bendera BN mengganggu ceramah di Dataran Sharuddin, Batu 8 1/2 di sini.

Kumpulan samseng Umno yang sebahagiannya didakwa sebagai pesilat, selain berbuat bising menggunakan kata kesat turut melempar batu ke tapak ceramah.

Mengulas kejadian itu ketika berpidato, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengecam keras perbuatan zalim itu.

“Ikut sejarah Islam, yang baling batu ini siapa? Puak Jahiliyah!” katanya yang turut mendesak polis menjalankan siasatan sehingga pihak bertanggungjawab dikenakan tindakan.

“Kalau tak ambil tindakan, saya sendiri datang cari Ketua Polis (Daerah) Gombak,” katanya dengan nada tegas.

Beliau juga meminta penyokong Pakatan tidak membalas kezaliman itu, sebaliknya menjaga akhlak dan istiqamah dalam perjuangan.

“Kalau kita pun balas baling batu, kita sama dengan mereka.Kita nak menang jaga akhlak, Kita nak menang pertahan Semangat Perlembagaan” katanya. -KD













Yang ini siapa? SB?

16 ulasan:

Awanama berkata...

LEMBU-LEMBU umNO DAH NAIK MINYAK...DAH KENYANG SANGAT GAMAKNYA TUAN umNO BAGI MAKAN MINYAK ANGIN KOT?
BEGITU LAH LA DASAR LEMBU-LEMBU BELAAN DIKERAH TENAGA TANPA BANYAK SOAL...

Awanama berkata...

SB ni ka yang buat provokasi? Macam Tok Siak penampilanya.. tapi SB ka ?

Awanama berkata...

Bkn tok siak tu,siput babi kot..kahkak

Awanama berkata...

Ini rupa rupa budak yang mengganggor, bahalol setahap mat rempit yang mak bapaknya dari keturunan jahiliyah juga nih. Biasa lah, mana mungkin budak budak bodoh nak diharapkan jadi orang yang sehat...

Awanama berkata...

tak paham pulak saya...siapakah bagi ceramah dalam video ni? dengan mcm dia menguruk Anwar dan kerajaan negeri Selangor? Adakah pihak UMNO yang merampas microphone?

Unknown berkata...

Apa punca sebenarnya ni

opisboi berkata...

paling kesian ialah anak2 muda mlayu yg bodos mengikut telunjuk pemimpin yg mengaku mlayu yg mana dihujung nama ada naina, manju, parpu, kutty

Awanama berkata...

demokrasi cara umno

Awanama berkata...

Bro tu memang ngaku yg dia tu polis. Setakat yg saya nampak dia lebih kpd nak tenangkan keadaan.

Roza berkata...

(Kata al-Haitami: Hadith ini diriwayatkan oleh Ahmad,al-Bazzar dan al-Tabarani didalam al-Kabir dan al-Ausod.Para perawi salah satu sanad al-Bazzar dan Ahmad adalah para perawi Sahih al-Bukhari)[1]
Sesiapa yang terus menyokong golongan atau pemimpin yang melakukan kejahatan dan kezaliman serta mempermainkan ayat-ayat Allah,maka sesungguhnya dia sama-sama menanggung dosa dengan pemimpin tersebut.Mungkin dia berkata,saya tidak menzalimi orang lain,atau mempersendakan agama tetapi sekadar menjadi ahli biasa parti sahaja,sedangkan pemimpinnya zalim dan jahat maka dia turut menanggung dosa.

Awanama berkata...

MasyaAllah sampai berlubang lengan.
Org yg buat tu,insaflah.Allah nampak apa yg kamu lakukan.Selain kita berazam tidak mahu bersubahat dng kezaliman, hanya kpd Allah doa dipohonkan.Mudah2an mangsa dapat bersabar dng ujian.

Awanama berkata...

Yahudi berasa bangga dengan UMNO kerana ikut jejak langkah dia iaitu dengan bertindak ganas terhadap orang Islam yang tidak berdosa. Maklumlah ini adalah salah satu dari ajaran APCO kepada UMNO.

Awanama berkata...

Ini bukan lagi masa nak dengar hadith dan bukan lagi masa nak sabar.Ini masa untuk bertindak sesuai dengan keadaan.Mereka dah lama sangat "menjual" dan gatal tangan,ayuh kita "beli" dan titik depa betul-betul.Jangan harap pada polis,depa pun sama jadi kuda tungangan UMNO.

Awanama berkata...

jika kita tidak merenung hadis dan Al-Quran dan tidak bersabar, sudah lama kita jadi macam Umno.Meracau, meroyan, mengamuk dan naik minyak tak tentu fasal.

andre irwan berkata...

Selagi UMNO, memang jahat. Mana pernah puak PR mengganggu majlis UMNO? Yang berlaku selalu ialah puak UMNO dok kacau majlis PR. MCA dan Gerakan pun tak kacau PR. Jahat punya Melayu 1 Malaysia.

Awanama berkata...

Dear everyone,
Be careful of YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) because this man is cheating and disturbing of many people’s wives, and also cheating of Buddhist Temple (SAMNAK SAMBODHI)’s money.
Recently, many people know in what he”yip” did, please stay far from him. He is lawyer, Datuk, MCA Chairman and etc. or everyone can research at Website “YIP KUM FOOK”
Loh Guan Lye
Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur