10 Dis 2012

Cantik Siti Bertudung, Sayang Hanya Untuk Dilelong!!

Gambar: Siti akan melelongkan tudung yang digayakan semasa sidang media yang diadakan pada Rabu bersempena Makan Malam Tahajjud Cinta di Hotel Grand Hyatt pada 30 Januari depan untuk mengutip dana bagi membantu pesakit HIV/AIDS.

Cantik sebenarnya Siti Nurhaliza apabila bertudung tapi sayang Siti bertudung hanya untuk melelong tudung.

Bertudung hanya untuk mengutip dana untuk dua buah pertubuhan kebajikan iaitu Yayasan AIDS Malaysia dan Yayasan Ihtimam Malaysia.

Siti akan melelongkan dua pasang tudung jenama Fareeda yang digayakannya semasa sidang media yang diadakan pada Rabu bersempena Makan Malam Tahajjud Cinta di Hotel Grand Hyatt pada 30 Januari depan.

Baik bagi Siti kalau menyempurnakan pemakaian tudungnya sepanjang masa dan bukannya untuk lelongan sahaja.

Siti bersama wakil jenama Fareeda iaitu Mawar Aminuddin, pelakon Fahrin Ahmad dan Muhardiman Ismail daripada kumpulan Mohram.

Rujuk mStar
-ekeleh.com

Ulasan GB

Disiarkan bukan untuk menghina atau menjatuhkan maruah Datuk Siti, tetapi sebagai nasihat dan peringatan.

Hidayah itu milik Allah dan dikurniakan sesiapa yang Dia kehendaki.

Semua Datuk Siti dukurniakan hidayah daripadaNya.

Firman Allah: “Sesungguhnya engkau (Muhammad) tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang kamu kasih tetapi hanya Allah akan memberi petunjuk kepada sesiapa yang Dia kehendaki.” (Al-Qasas:56).

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sorrylah Siti i berminat nak hina you. please betulkan niatmu itu. Saya nampak niatmu sudah nak tersasar jauh dah.

Tanpa Nama berkata...

Ni,apa tahajjud2 nie nak sembahyang tahahajjud ke?

Tanpa Nama berkata...

Semuga dato' siti dengan dorongan serta keizinan suaminya mendapat hidayah untuk hidup didalam keluarga sakinah dan keluarga 'baiti jannati'. Dato' siti ,ikon muslimah yang bakal menjadi idola artis dan rakyat malaysia yang inginkan perubahan di dalam cara hidup didunia mahupun diakhirat nanti. Berfikirlah kita semua kerana hidup ini bukan untuk mati sahaja tetapi hidup ini adalah untuk mati dan hidup seterusnya ( di alam akhirat nanti ).

Tanpa Nama berkata...

pakai tudung main main,tutup aurat tak nak,terhegeh hegeh tak ingat nak mati,sory ct kasar sikit, guna otak okay

ayba berkata...

Mungkin dia masih takut nak bertudung. Takut kosmetiknya tak laku kalau dia bertudung. Dia patut belajar dengan Puan Rozita walau bertudung dan berfurdah, kosmetik Sendayu Tinggi tidak rugi apa-apa.

Seperti kata Ustaz Azhar, kebaikan ini kadang-kadang kena paksa buat sebelum datang ikhlasnya. Jangan tunggu 'ilham' datang baru nak buat baik. Jadi paksa-paksa diri untuk pakai tudung, lama-lama serasilah. Wahai cik Siti, kalau kamu bertudung, orang akan lebih hormat pada kamu.

Tanpa Nama berkata...

siti manyak rezeki ma, tapi dia lupa itu pegangan seorang islam. jangan tunggu nikmat ditarik balik oleh Allah SWT.

w berkata...

Aku rasa jika RosM pakai tudong lebih cantik dari Siti dia ada rambut dan style tersendiri yg tak ada pernah org buat jika bertudong...nampak islamik je

Tanpa Nama berkata...

huh macam tu ah perangai penyanyi yg sokong amno... selalu bila ada program amno saja, penyanyi ni lah yg turut sama memeriahkan.

wacaya berkata...

Tak payah komen la Bro... senang Wa cakap lu, bidang yang diceburi pun dah salah di sisi Islam. Seni dan artis tak salah tetapi pembawaannya majoriti terpesong !

Tanpa Nama berkata...

Korang ni berya ya sgat cakap pasal niat lah macam2 lagi. Macam bagus sangat je. Ambik cermin tengok muka tu. Dah penuh ke ilmu di dada. Sampai boleh meneka apa niat siti. Bosan dengan perangai org yg perasan baik.

Tanpa Nama berkata...

Dunia mesti di kejar, alam kubur di jengok saja....biasalah.

Moga Moga dapat hidayah dari Allah swt, bukan senang nak jadi Artis banyak cabaran nya. Dunia kah, Kubur kah?

nana penang berkata...

Saya sokong kata-kata Wacaya: memang jika kita fokuskan kepada penyanyi dan pelakon ( fokus kat Mesia pun cukup ) jelas 99% bertentangan dengan kehendak Islam... sendiri mau fikir !

Tanpa Nama berkata...

Saya bukan ingin mengutuk Dato' Siti, tapi saya ingin nyatakan apa kesilapannya yg saya nampak:

-Memakai tudung kerana tuntutan fesyen & wang ringgit, bukan kerana takut kpd Allah.
-Menyokong kerajaan sekular yang mengajak rakyat ke neraka, iaitu UMNO-BN.
-Mendedahkan aurat dengan sengaja, termasuk suaranya sekali.
-Menjadikan dirinya sebagai ikon yang mengajak manusia ke arah kemungkaran.

Jadi, kesimpulannya, kerja cuci tandas lagi mulia drpd jadi artis yang majoritinya melanggar hukum syarak. artis boleh diibaratkan seperti tiket ke neraka jika kehidupannya berkiblatkan harta kekayaan & budaya barat. Moga hidayah Allah sampai ke artis-artis seperti ini.