2 Jan 2012

[BONGKAR] Misteri Orang Minyak Di Gombak, 3 Bekas Minyak Hitam Ditemui

Misteri bekas orang minyak

GOMBAK – Tiga bekas berisi minyak hitam dan satu botol minyak zaitun ditemui dalam sebuah rumah kosong di Jalan Laksamana 1/5.

Barangan tersebut ditemui susulan maklumat yang diterima unit rondaan penduduk mengenai satu lembaga yang melompat ke rumah tinggal berkenaan kira-kira jam 2.30 pagi semalam.

Penduduk, Norhan Shafiq, 22 berkata, dia memberanikan diri memasuki kawasan rumah kosong bagi membuat pemeriksaan sebelum terjumpa bekas minyak berkenaan.

“Saya jumpa bekas berwarna kuning di dalam tandas manakala dua lagi bekas minyak dan satu botol minyak zaitun ditemui di bilik utamanya,” katanya.

Sementara itu pemeriksaan lanjut turut menemui beberapa helai pakaian di dalam rumah tersebut.

Penduduk mensyaki rumah kosong tersebut menjadi lokasi sementara suspek menyembunyikan diri dan bertukar orang minyak.


Bagaimanapun rondaan sehingga jam 6.00 pagi tidak menemui sebarang perkara pelik di sekitar kampung tersebut.

Orang minyak' ganggu Kampung Laksamana

GOMBAK: Kebanyakan orang mungkin hanya pernah mendengar atau melihat 'orang minyak' dalam filem sahaja.

Namun, bagi penduduk Kampung Laksamana, serangan orang minyak dipercayai benar-benar berlaku di kampung itu.

Ini menyebabkan ramai penduduk kampung tidak lena tidur dan telah pun mengatur kumpulan sukarelawan melakukan rondaan di kawasan kampung.

Hampir 40 penduduk, yang terbahagi kepada kumpulan yang dianggotai antara lima dengan 10 orang setiap kumpulan, meronda kawasan kampung yang terletak kira-kira dua kilometer dari Batu Caves, awal pagi Khamis lalu.

Setiap anggota dilengkapi lampu suluh dan sebatang kayu.

Menurut penduduk kampung itu, mereka diganggu bukan satu tapi dua makhluk yang dipercayai orang minyak sejak 10 hari lalu.

Kebanyakan penduduk mendakwa mereka telah melihat atau mendengar gerakan orang minyak itu kawasan Pangsapuri Laksamana dan Jalan Laksamana 1.

Kesemua mereka mendakwa kedua-dua orang minyak itu hanya memakai cawat dan badan mereka kelihatan berkilat kerana disaluti minyak hitam.

Menurut salah seorang penduduk yang mengaku pernah ternampak kedua-dua orang minyak itu, Encik Aslam Khan, 33 tahun, salah seorang orang minyak itu agak tinggi, berbadan tegap dan botak, manakala seorang lagi orang minyak agak kurus dan berambut kerinting.

'Saya nampak orang minyak yang botak itu bersembunyi di belakang tangki air sebuah rumah sekitar 2 pagi. Bunyi nafas orang minyak itu cukup kuat seperti seekor lembu,' katanya.

Tambahnya, penduduk kampung telah menemui beberapa tempat yang dipercayai digunakan oleh kedua-dua orang minyak membaca mantera dan mandi minyak.

Mereka telah membuat laporan polis, selain cuba mendapatkan bantuan bomoh dan menunaikan solat hajat sebagai memohon perlindungan.

Tambah Encik Aslam, sehingga orang minyak itu tertangkap, penduduk kampung akan terus menjalankan rondaan.


Orang Minyak Mengganas Di Gombak

Gara-gara trauma akibat diganggu orang minyak, sebuah keluarga di Kampung Laksamana dekat sini terpaksa meninggalkan rumah mereka buat sementara waktu bermula Sabtu lalu.

Mangsa, Kamal Bahari Satar, 36, berkata, keputusan itu diambil selepas keluarga diganggu orang minyak selama lima hari berturut-turut.

“Adik ipar yang datang ke sini tidak tahan selepas diganggu oleh orang minyak yang muncul beberapa kali di dalam dan luar rumah,” katanya ketika ditemui semalam.
Anehnya kemunculan orang minyak itu hanya boleh dilihat oleh ahli keluarga perempuan sahaja.

Menurutnya, kejadian kemuncak berlaku awal pagi Sabtu lalu apabila orang minyak tersebut bertindak mengunci pintu rumah dari dalam sewaktu ahli keluarganya berada di dalam rumah.

“Apa yang pasti, lembaga itu yang bersembunyi di bawah meja makan dicucuk dengan buluh runcing oleh orang kampung dan terdapat kesan darah pada buluh tersebut. Makhluk itu kemudiannya masuk ke rumah sebelah dan kelibatnya disaksikan oleh isteri jiran saya sendiri,” katanya.

Menurutnya, turut ditemui kesan tapak tangan berminyak di tembok dan tapak kaki sewaktu kelibat itu muncul di luar rumah dan kesan ini ditemui oleh anggota polis sewaktu melakukan pemeriksaan.

Kamal Bahari berkata, adik iparnya yang dicalit minyak hitam oleh makhluk itu juga terpaksa dibawa menjalani rawatan alternatif selepas terdengar bunyi bisikan memanggilnya keluar dari rumah selepas itu.

“Syukur adik ipar saya kini sudah sembuh sepenuhnya daripada gangguan tersebut, namun keluarga masih trauma dengan keadaan itu terutama adik perempuan saya yang berumur 22 tahun,” katanya.


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya orang minyak. Minyak hitam terpakai ialah bahan karsinogen. Ia boleh menyebabkan kanser untuk jangka panjang. Curi dua tiga ribu ringgit. Tapi kos perubatan nanti berpuluh-puluh ribu ringgit.

Tanpa Nama berkata...

lain kali kalau jumpa orang minyak cepat-cepat keluarkan mancis

Tanpa Nama berkata...

pencuri guna taktik minyak hitam supaya jadi licin susah nak ditangkap. kalau tak berpakaian masuk rumah orang lebih sebagai perogol bukan pencuri.

kalau dapat tangkap, simbah petrol bakar jer.

Tanpa Nama berkata...

eh mcm ni, boleh tukar minyak itam kereta free jer..