13 Okt 2011

Upah Ayam Goreng Selepas Rogol Cucu

Kulim - Tidak serik dipenjara kerana kesalahan merogol, seorang datuk sanggup melakukan perbuatan sama terhadap cucunya yang juga murid tahun tiga dan masih bersekolah.

Lebih menyedihkan mangsa hanya diberi upah ayam goreng setelah suspek memuaskan nafsunya.

Mangsa dikatakan sering tidak ke sekolah menyebabkan gurunya bertanya tentang masalah yang dihadapinya.

Mangsa kemudiannya menceritakan apa yang berlaku dan guru berkenaan yang terkejut dengan pengakuan itu membawa mangsa menjalani pemeriksaan di hospital. Doktor menasihatkan supaya laporan polis dibuat.

Kejadian itu kemudiannya dimaklumkan kepada waris mangsa dan suspek datang ke balai polis bersama mangsa untuk membuat laporan polis dengan menuduh bapa mangsa melakukan perbuatan tidak bermoral itu.

Polis yang menjalankan siasatan ke atas datuk dan bapa mangsa berasa curiga lalu meminta mangsa menceritakan kisah sebenar. Barulah kanak-kanak itu mengaku dia diarahkan oleh datuknya untuk menuduh bapanya.

Setelah menjalankan siasatan terhadap datuk mangsa, akhirnya suspek mengaku melakukan perbuatan itu terhadap cucunya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Salleh berkata, sebelum ini suspek pernah menjalani hukuman penjara kerana kesalahan merogol.

“Dia pernah menerima hukuman 12 sebatan dan dipenjarakan sebelum ini. Suspek juga baru dibebaskan dari penjara. Apa yang dilakukan oleh suspek adalah satu kesalahan serius dan kes akan disiasat bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan," katanya. -SH

9 ulasan:

Awanama berkata...

hakim : kamu ngaku salah ke tak ?
suspek : maengaku, yg arif.
hakim : ada rayuan ?
suspek : ada , klau blh pukul lah saya 24 rotan. 12 untuk kali ni , 12 lagi untuk akan datang.
hakim : kenapa ?
suspek : sbb nanti dah keluar penjara saya nak ROGOL lagi ...klau kena tangkap tak perlulah di rotan sbb saya dah tua .. yg arif.

celaka punya manusia,, selagi tak mampus selagi tulah takan insaf.

lovehijau berkata...

Sebab itulah Islam meletakkan huku yang disyariatkan oleh Allah sebagai badan pengadilan yang sempurna, jika hukuman yang pertama berlandaskan Hudud, maka si Atok akan menerima pembalasan yang sangat setimpal.Hukuman buatan manusia gagal sekat nafsu buas manusia....
Satira Hot Spicy

Awanama berkata...

Kulim area suku sakat syeikh fadzir, dan eee ketua putera mat rempit. Tengok2 la sket bro...

YoungMoM berkata...

tak bermoral langsung...tak layak di panggil datuk...ish...menyedihkan dan memalukan betul..

Awanama berkata...

kan bagus kalau ada hukum hudud tu
so samy vellu,chua soi lek tak payah la takut...yang kena takut nya orang macam najib...jamaludin jarjis ataupun pun DSAI sendiri..

Awanama berkata...

suatu hari kita takut negara malaysia tak cukup tanah nak bina penjara untuk penjenayah dan si perogol.kenapa lah takut sangat dengan hukum Hudud? Allah yang mencipta manusia dan lebih mengetahui
cara terbaik untuk mencegah perbuatan
munkar manusia.

Awanama berkata...

nk ikot hudud kena ada 4org saksi utk hukuman rogol....klu atok 2 rogol dlm umh mana nk cari 4org saksi 2???sbb 2 la ada iqrar...dan juga qarinah@bukti...

Awanama berkata...

Dia nak mampus dalam penjara.

Awanama berkata...

HUDUD ada lah jawapan nya