17 Ogo 2011

Pemuda Dipenjara Kerana Cabul Kehormatan Gadis 14 tahun

Kuantan - Kerakusan seorang pemuda menggunakan kekerasan untuk mencabul kehormatan seorang gadis bawah umur terbalas apabila dijatuhkan hukuman penjara 12 bulan selepas mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini, semalam.

Tertuduh, Ermee Erzanee Abd Rashid, 19 dari Taman Balok Jaya, Perkampungan Chengal Lempong di sini mengaku bersalah di hadapan Majistret Rini Triany Mohd Ali.

Rini juga menetapkan denda RM2,000 dan jika gagal membayarnya, dikenakan dua bulan penjara dan dua sebatan.

Mengikut kertas pertuduhan, tertuduh telah menggunakan kekerasan jenayah terhadap mangsa berusia 14 tahun 9 bulan dengan maksud mencabul kehormatannya pada 8 Ogos lalu di Pantai Pelindung, Berserah di sini kira-kira jam 4.30 pagi dan dihukum di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan (KK).

Manakala dalam waktu sama, rakannya seorang remaja bawah umur berusia 16 terpaksa menunggu keputusan hukumannya pada 12 September depan selepas mengaku bersalah.

Rini menangguhkan hukuman tersebut sementara menunggu laporan akhlak dan beliau menetapkan jaminan sebanyak RM4,000 terhadap tertuduh.

Mengikut kertas pertuduhan, remaja itu telah merogol mangsa di lokasi dan waktu sama dengan ketidakrelaan mangsa yang boleh dihukum di bawah Seksyen 376 (2) Kanun Keseksaan (KK).

Pendakwaan terhadap kedua-dua kes itu dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Amalina Zainal Mokhtar. -SH

2 ulasan:

hyhhh berkata...

nie mesti banyak tengok filem porno nie...

Entri Menarik Di Sini:
1)Menarik!! Impian Wanita Zaman Sekarang
2)Octove.com Bagi Hadiah Iphone 4
3)Panas!! Wajah Penyamun Guna Asid

Tanpa Nama berkata...

Famili Ceria , mcm biasa buat je awak ni..