26 Mei 2011

Binatang Mana Yang Edar Video Lucah Secara Meluas Itu?

Pengedaran video seks semakin meluas

Semakin ramai pemimpin masyarakat mendakwa menerima video seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang.

Terbaru, menurut Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) DUN Hulu Bernam Mohamad Salleh Ri, seramai sepuluh ketua kampung baru dalam DUN Kuala Kubu Bharu membuat laporan polis berasingan berhubung penyebaran video seks itu.

Katanya, sepuluh ketua kampung berkenaan membuat aduan itu selepas menerima video seks yang dikaitkan dengan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diposkan ke rumah mereka.

Laporan polis itu dibuat di ibu pejabat polis daerah Kuala Kubu Bharu kira-kira jam 4 petang semalam.

Menurutnya, ketua kampung berkenaan terdiri daripada lapan ketua dari perkampungan Cina dan masing-masing satu dari perkampungan Melayu dan India.

Mereka menerima VCD itu di mana kandungannya adalah versi penuh yang telah dimuatnaik ke internet sebelum ini, kata Mohamad Salleh.

"Mereka menerima VCD fitnah seks Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diposkan ke rumah mereka. Cop (atas sampul surat) ada dari Shah Alam dan ada dari Melaka.

"Kita minta pihak polis menyiasat siapa (yang bertanggungjawab) menghantar VCD ini," katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Tidak sepatut berlaku

Menurutnya lagi, semua ketua kampung itu terkejut dengan apa perkembangan berkenaan kerana penyebarannya tidak sepatutnya berlaku dan merupakan kesalahan di sisi undang-undang.

"Adalah lebih malang sekiranya ia diterima oleh anak-anak ketua kampung," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan Mohamad berkata beliau dimaklumkan sebanyak dua lagi ketua kampung Melayu dalam DUN Hulu Bernam menerima VCD yang sama melalui kiriman pos.

Beliau bagaimanapun setakat ini belum menerima VCD tersebut dan pihaknya akan mengumpul jumlah ketua kampung yang menerimanya sebelum membuat laporan polis.

DUN Hulu Bernam mempunyai 18 kampung yang meliputi 14 kampung Melayu, tiga (Cina) dan satu perkampungan India.

Mohamad Salleh yang juga ketua Kampung Gesir Tengah - yang terletak dalam DUN itu - turut dimaklumkan rakannya, bahawa seorang ketua kampung di Kuala Selangor turut menerima VCD tersebut pagi ini.

Dalam satu kenyataaan, exco kerajaan Selangor Ean Yong Hian Wah berkata VCD seks turut diedarkan antaranya di Hulu Langat, Rawang, dan Sekinchan.

Beliau yang memegang portfolio jawatankuasa tetap pembangunan kampung baru dan penyelesaian kilang haram menggesa ketua kampung membuat laporan polis sekiranya menerima VCD tersebut.

Dilaporkan VCD itu turut diedarkan disebuah masjid di Kuala Langat dan di Selayang sewaktu ceramah tokoh ulama Syria, Dr Wahbah Az-Zuhaili. -mk

Ulasan GB

Apabila tidak ada "manusia" yang mengaku menjadi pengedar video lucah secara besar-besaran di seluruh negara, maka nampaknya ia kerja "binatang" atau kerja "hantu".

Polis jangan marah apabila jika ada rakyat berpersepsi bahawa polis terlibat di dalam konspirasi ini apabila pertamanya kegagalan polis untuk menahan dan mendakwa Datuk T ke muka pengadilan dan keduanya, penyebaran video lucah ini lansung tidak ada larangan malah seperti ianya digalakkan pula oleh pihak polis.

Jika benar begitu, sahih, BN akan tumbang kerana POLIS.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tindakan agresif pihak yang tidak bertanggung jawab ini mengedar video lucah menunjukkan mereka sangat terdesak bimbang UMNO/BN akan kalah dalam pilihan raya akan datang. Rakyat semakin tidak percaya dan sakit hati dengan pengedaran video ini. Apa lagi nak dikata, ia hanya suatu perbuatan orang terdesak untuk memburukkan nama DS Anwar supaya nama baik dan maruah beliau dan keluarga akan musnah. Tapi mereka harus ingat tak semudah itu rakyat akan menerima bulat-bulat tohmahan tersebut. Majoriti rakyat yang cerdik akan berfikir dahulu sebelum mempercayainya. Rakyat semakin meluat dengan perangai manusia yang tidak takut akan hukuman Tuhan nanti.

Bumi Qaseh berkata...

"Cop (atas sampul surat) ada dari Shah Alam dan ada dari Melaka."

Nampak gaya UMporNo dah semakin biol, edar video fitnah secara pos pulak.
Yg tak best tu... chop dari Melaka.Ha..ha.. org GB tu.....GB kena selongkar ler sape punye keje tuuu...