18 Mac 2011

Gembala Lembu Parah Terkena Peluru Sesat

Alor Gajah: Seorang gembala lembu nyaris maut selepas dipercayai terkena tembakan ketika dalam perjalanan balik ke rumah adiknya di Taman Bukit Tampin, Kuala Ina, Pulau Sebang, Sabtu lalu.

Dalam kejadian kira-kira 7.30 malam itu mangsa, D Latakrishnan, 44, bernasib baik kerana tidak terbunuh walaupun parah di belakang tubuhnya dan kini dirawat di Hospital Melaka.

Menurut adiknya, D Sivanesan, 42, abangnya keluar mencari lembu peliharaan di satu kawasan kebun getah.

Katanya, kira-kira jam 7.30 malam dia menerima panggilan daripada abangnya memberitahu dia terjatuh dari motosikal selepas ia meletup ketika menuruni bukit menuju ke rumahnya.

“Saya terkejut menerima panggilan itu kerana suaranya tersekat-sekat seperti sedang menahan kesakitan sedangkan dia hanya jatuh daripada motosikal.

“Saya bergegas mencarinya ditemani bapa dan kami menemuinya terlentang bersebelahan motosikal terbalik kira-kira 20 meter dari rumah.

“Apabila mahu mengangkatnya, saya dapati banyak darah di bahagian belakang bajunya. Saya tanya sekali lagi dan dia kata motosikalnya tiba-tiba meletup ketika menuruni bukit,“ katanya di sini, semalam.

Menurut Sivanesan, dia tidak percaya dengan penjelasan abangnya kerana selain banyak darah, belakang baju mangsa juga terdapat beberapa lubang kecil. “Selepas memastikan keadaannya selamat saya bawa dia ke hospital dengan kereta.

“Ketika dia dirawat saya sempat melihat bahagian belakang badannya ada beberapa lubang kecil dan doktor mengesahkan ia adalah serpihan peluru penabur senapang patah,” katanya.

Menurutnya, dia difahamkan polis yang menjalankan siasatan di tempat kejadian turut menemui beberapa butir peluru dipercayai peluru senapang patah pada bahagian belakang tempat duduk motosikal abangnya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, ketika dihubungi mengesahkan menerima aduan kejadian berkenaan.

Tiada ulasan: